velgen kopen, origineel of imitatie

Gestart door wout birza, 20-01-2011 19:06:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cas

Citaat van: MEN-O op 29-01-2011 11:40:38
Ben ik nou gek als ik dat niet eens erg duur vind ?

nee. dat dacht ik dus ook. 

als een velg OPknappen 70 per stuk kost, heb ik al zoiets van... koop lekker nieuwe. en verkoop je oude voor een nette prijs, en dan lever je ietsjes in, maar heb je nieuwe!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Teddy81

Ik heb immi pegs, maar ik zie het verschil niet tussen mijn immi's en originelen (Ok ik heb black-chrome, dus de lakafwerking is anders). JA, er zijn ook minder mooie immitaties. Die hebben een groter R logo er in zitten, en de spaken zijn een stuk ronder in het hart van de velg. Ja die zijn minder mooi.



En nog maar een keer. Haters, ik hou wel van jullie hoor! ;D


elianmars




Mag jij raden welke de echte zijn  ;)

Teddy81

Ok, de onderste. Maar dat zie ik alleen omdat de bovenste black-chrome zijn (denk ik)
En ik zie inderdaad wel wat verschil, ik moet zeggen dat ik de neppers mooier vindt.  :eusa_shifty:
Vind die scherpere randen om de spaken mooier! LoL  ;D

Sbv

Ieder zijn ding, ik vind de lak van de immi's zeker de black chrome uitvoering teveel glimmen. Daarnaast zijn in mijn ogen originele wat eleganter

M a r c

Omdat dit ook weer de minste imi's zijn.... De goede kwaliteit replica's hebben een mooiere lak. Deze zijn makkelijk te herkennen omdat originele naafdopjes dan ook passen. Bij de nog goedkopere Chinese knock-offs zoals op de foto passen geen originele naafdoppen....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Jans Duiven

Citaat van: M a r c op 20-01-2011 22:30:17
Citaat van: )()()sT op 20-01-2011 20:58:20
Citaat van: Gouden Koets op 20-01-2011 19:12:15
Imi pegs zijn lelijk. Mijn ervaring met imitatie Volvo velgen is dat er vaak veel onbalans in zit.

Je kunt idd. overdrijven  :eusa_shifty:

Inderdaad....  ook tussen imitatie velgen zit overigens kwaliteitsverschil.  Wel zijn imitatie velgen vaak wat zwaarder dan originele velgen. Maar het prijsverschil zit 'm ergens in natuurlijk.  Van de replica Pegasus bestaan overigens 2 versies: een redelijk goede (TAM) en een ronduit slechte Chinese knock-off....  de slechte herken je al aan de R in de spaak, die ziet er dan niet uit en de lakkwaliteit is belabberd. Dit zijn vaak de setjes die je voor héél weinig aangeboden ziet.

Je bent wel op een missie he Marc. Maar dat verhaal van je over die R in de spaak die er niet uitziet slaat nergens op natuurlijk. Of je hebt het over een ander setje die je elders hebt gezien. Op deze velgen zijn het nette R-retjes  ;D

JeroenV

Er komt veel troep uit bv China maar er komt ook echt wel beter spul uit die landen.

Er zijn zelfs Italiaanse fabrikanten die bepaalde velgen ook in China laten maken, dus van Italiaanse kwaliteit..

TAM maakt idd de "betere" replica`s..

Teddy81

Volgens mij ziet Marc zelf door de bomen het bos niet meer, of door zijn opmerkingen het punt niet meer.
De minste replica's hebben wel de mooiste R? Want dat is wat hier nu beweerd wordt, afgaande op de opmerking en de foto's hierboven.

Ach, mij interesseert het niet. Mijn replica's zijn prima, en misschien nog wel beter dan origineel, want de houten balk waar ik met 100km/h overheen ben gegaan hebben geen beschadiging achtergelaten op de velgen. Ik vraag me af of oude Volans (of originele pegs voor wat dat betreft) er zo goed vanaf waren gekomen. Die zijn dus echt wel stevig genoeg.
(Nee ik kon de balk niet meer ontwijken, ik ga natuurlijk niet voor mijn lol over een stuk hout rijden ;D)

M a r c

Kan ik het helpen dat je de minst goede hebt gekocht....   ;D. Ze zijn niet voor niets zo goedkoop natuurlijk  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Emiel


Teddy81

Citaat van: M a r c op 30-01-2011 23:00:41
Kan ik het helpen dat je de minst goede hebt gekocht....   ;D. Ze zijn niet voor niets zo goedkoop natuurlijk  ;)

Tsja, daar heb je een punt. LoL ;D Ach, het boeit ook niet.

Maar die bovenste foto van Emiel, die is niet mooi!

elianmars


Teddy81

Die R is niet mooi! Groter inderdaad. ;D

antraciet

Maar goed wat is nou beter dan? Goede imitatie of origineel?  ???