Spoedvraag omtrent verlagingsveren. helphelphelp

Gestart door LQDI, 26-01-2011 18:20:02

Vorige topic - Volgende topic

LQDI

Hallo!

Op dit moment staat mijn 854 2.5 20V  op t werk met de veerpoten er al onderweg. De verlagingsveren wou ik morgenochtend gaan monteren. ( Voor werktijd natuurlijk, anders de baas boos;) ). Nu ik het spul los heb zie ik ineens dat de "verlagingsveren" wel 10 tot 15CM langer dan de veren nu op de poot. Deze staan dan nog wel op spanning van de schotels maar is dit niet een beetje erg veel van het goede? Kan iemand mij geruststellen op korte termijn?;)

mvg. Lodi

gltman

als je de veerpoot nog compleet hebt, en dus onder spanning,  is de nieuwe veer altijd langer, deze moet straks wel klem zitten tussen de bovenste veerschotel en je schokbreker.  Eerst maar eens demonteren dan

LQDI

Laat ik het hopen. Door de veren zou de auto 30mm lager komen liggen. Maar die 15 CM die hij zonder spanning heeft maakt me wel een beetje ongerust  :-[

gltman

LQDI

haRtV70R

Het is mij op gevallen dat de originele volvo veren erg lang zijn. Die van mijn R was zowat 2x zo groot in ontspannen toestand. (Bij mij persoonlijkis dit precies andersom :evil:, maar dat terzijde)
[move][/move]

haRtV70R

Maar de intrax veren die ik er onder heb gedaan kon ik zowat zonder spanapparaat er op fietsen... :eusa_think:
[move][/move]

LQDI

Hmm moeilijk. Zijn er nog meer ervaringen? :)

elianmars

Dit zijn de originele veren en verlagingsveren die ik ooit onder mijn 850 heb gemonteerd:

Zoals je ziet, zijn de verlagingsveren een (flink) stuk korter.
Toch zegt dat niet alles. De ene veer is de andere niet en je kunt er eigenlijk pas iets van zeggen als je 'm gemonteerd hebt en de wagen weer op de wielen staat.

Edit: Ik zie dat je nu een losse veer vergelijkt met een veer die nog gemonteerd is. Dan is het logisch dat de ongemonteerde veer langer is. Niks aan de hand, dus  ;)

LQDI

Jullie hadden gelijk. De veren zitten eronder. Auto is perfect zo. Niet te extreem laag en alles behalve hoog. Dank voor de snelle reacties