Remmenvraag

Gestart door Red Devil, 07-04-2011 21:42:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Red Devil

Aanstaande zatedag (lekker weer) ga ik de remmen aan de vorzijde schoon en gangbaar maken. Hopelijk verdwijnt dan ook de irritante piep die ik regelmatig hoor. Toen ik echter dat bij de N deed vorig jaar, kreeg ik 1 van de cylinders van de remklauw niet teruggeduwd. nadat dat met behoorlijk wat kracht (grote lijmtang was gelukt), bleek er een behoorlijke hoeveelheid olie uit het reservoir te zijn geperst. Er hoefde overigens niets te worden bijgevuld.

Wat heb ik hier fout gedaan?  :eusa_think:

Gr.
Ted

michel88

niets haha
dr zat denk gewoon te veel olie/vloeistof in het resevoir

-D©©©L-

Citaat van: Red Devil op 07-04-2011 21:42:55

Wat heb ik hier fout gedaan?  :eusa_think:


De ontluchtingsnippel niet opengezet. Normaalgesproken druk je de "oude" olie er gewoon liever helemaal uit i.p.v. terug naar het reservoir.
Het vastzitten van de zuiger kan een voorbode zijn voor langzaam afstervende klauw.

Red Devil

Op zich is dat raar want ik houd de vloeistoffen altijd goed in de gaten. Moet ik de deksel van het reservoir nu losdraaien of niet bij het terugdrukken van de cylinders?

Gr.
Ted

Red Devil

De klauw houdt sindsdien al 30k uit zonder problemen. nadat de olie er uit was gestroomd/geperst kon ik hem soepel terugduwen.


Ted

grijzev70tdi

Remvloeistof eigelijk nooit wat aan doen, behalve verversen. Bij het terug drukken pers je de vloeistof terug in het reservoir.
Grolsch, het klinkt al lekkerder