Auto geblokkeerd...heet niet Murphy maar Pipo! OPGELOST!!!

Gestart door Julius C., 20-06-2011 18:50:25

Vorige topic - Volgende topic

Julius C.

Even in het kort:
Heb al vaker beweerd dat deze auto van Pipo de Clown is geweest ipv Murphy (die van die rot wet  :evil: )
T5 gekocht zonder handzenders, alles ging gewoon met de sleutel(s).
Afgelopen vrijdag CC ingebouwd, nog mee bezig.
Leuke spaghetti onder dash.

Twee bengelende kastjes:
1x formaat pakje sigaretten zwart met tekst Volvo ene kant en Ultrasoon 9Ma-12V op de andere kant met dikke kabel er uit en twee dunnetjes...

Aftermarket alarmsysteem met een flatcable met een kastje met cijfertoetsjes.
Laatste zat achter het tapijt verstopt ter hoogte van gaspedaal.
Weggehaald en draden verwijderd tot aan stuurkolom. De schade weer in acceptabele staat teruggebracht.

Auto startte. Proef gereden! CC doet niks.
zaterdag geen CC, zondag geen CC.
Vanochtend alles nagelopen en gestart, geen CC.
CC- en knipperstengel losgehaald en schoongemaakt van binnen.
Deze teruggeplaatst en nu wil de auto niet meer starten. Startmotor gaat rond maar slaat niet aan. Alle lampjes branden.
Er zit een zwart 201-211 relais tegen het schutbord. Aan de A stijlen hangen twee peervormige sensoren. Zijn ultrasoon maar weet niet of dit nu Guard II is (zwart relais lijkt mij Guard I namelijk) of dat dit nog aftermarket residu is.

Na uitsluiten van de "103" en zonder de 210-3545333 te bestellen wil ik even de 210-211 overbruggen. Welke polen zijn dat?
Ivm duidelijke startblokkering. Wil deze opheffen!
Sirene staat uit. De diode op het dash heeft het nooit gedaan.
Heeft een 94er T5 ook een antennering rond het contactslot?

Okay, lang verhaal zo, hoop dat uitleg probleem te begrijpen valt en jullie er iets uit kunnen halen wat eea verklaart...

Gr. Jules
Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...

The Demon

Ik heb een draad aan de startmotor gemaakt zodat ik in geval van nood (lees: stratblokkering/alarm erop) deze op de pluspool van de accu houd met het contact aan en dan start hij gewoon (wel in z'n vrij zetten)
Dit heb ik gedaan nadat ik met een lege batterij van de afstandsbediening stond 'savonds op een industrie terrein.
Draadje zit wel zo weggewerkt dat je het niet gelijk ziet.

Groet,
The Demon.

Julius C.

Hee Wal  ;) tis un idee.

Heb al bepaalde info viavia gekregen in PB...sommige dingen kun je idd beter niet op een publiek forum gooien.  :eusa_shhh:

Thnx anyway. Spreek je "Gene S."  8)
Jij mag Vicki zeggen...

The Demon

Avee Julius,

Keep on rocking!

Groet,
The Demon.

snix

Als je startmotor rondgaat is het niet de startblokkering die in het originele volvo alarm zit. Zou het even zoeken bij dat after market kastje wat je verwijderd hebt.
Wat betreft de CC. Heb je alle onderdelen aangesloten zoals in het topic inbouwen CC vermeld is? Voor mijn gevoel mis je nog een relais(tje)

Julius C.

Hoi Snix,

Met overbrugging en zonder 210-211 doet de wagen he-le-maal niks, alleen lampjes.
Ik heb nog drie dagen rondgereden zonder aftermarket. Ik had de CC hendel teruggeplaatst zonder accu los te koppelen en toen wilde de wagen niet meer starten.
Als antwoord op CC:
Ik heb juiste ST (heb ook BE) relais geplaatst. Vacuüm functioneert goed en als ik 1-2-2 krijg op de OBD zonder lopende motor (en met lopende motor 1-1-1) betekent het volgens mij dat de OBD herkent dat er een CC in zit...zit er nog een extra verrassing ergens bij het schutbord dan???

Ik kan mij natuurlijk vergissen  :eusa_shifty: thnx alvast voor de input.

Julius
Jij mag Vicki zeggen...

Julius C.

Boosdoener bleek uiteindelijk een ROZE kabeltje te zijn dat via de meest linker kabelboom in de prikplaat vóór de relais-houder verdween.

Was onderbroken door het verwijderde aftermarket alarm... heeft toch de Volvo Guard I (heb dus toch I...jammer, blijf dus aan uitgeschakeld alarm hangen zonder afstandbediening voorlopig) ingeschakeld. Want ik heb drie dagen zonder deze draad gereden zonder problemen.

Enfin opgelost! Nog bedankt hé lui voor de input.

Jules
Jij mag Vicki zeggen...