motor flush

Gestart door DGD, 24-01-2011 17:47:13

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: peteRRR op 25-01-2011 17:03:50
Citaat van: -D©©©L- op 25-01-2011 16:47:07
Citaat van: )()()sT op 24-01-2011 21:46:35
Voor een T word toch 5W40 aangeraden ;)

20w50 gaat ook prima.

10w60 van Castrol gaat ook prima :eusa_whistle:

Groet.

En 0w30 doet het ook  ;D

DGD

Dank voor alle reacties.

Waar ik bang voor ben is dat ik juist na een flush kleine lekkages krijg, aangezien het blok
dan helemaal schoon is en ook afdichtende vuilkraagjes zijn verwijderd.

Is dit een risico? wat denken jullie?

En is spoelen met goedkope olie een must?

ed

Citaat van: Haenzel op 24-01-2011 21:28:19
Ik heb 2 flesjes Forte motorflush toegevoegd, motor 1 uur laten draaien en elke 10 minuten langzaam aan het toerental kortstondig verhoogd naar 3000 toeren. Motorolie afgelaten, gespoeld met goedkope olie, filter vervangen en weer volsyntheet 5w40 toegevoegd. Mijn olieverbruik (ca. 1 liter op 2000 km) werd hier niet mee verholpen.

Had goede verhalen gehoord over Valvoline Maxlife, speciale olie voor 100.000 km plus motoren. Heb 10w40 halfsyntheet genomen. Na een week of 2 en 1000 km verder begon de motor veel krachtiger te accellereren, zelfs tot spinnen toe in de 3e versnelling. Dit had ik nog nooit meegemaakt!!!
De auto, v70 t5, was al niet traag, maar wat een verschil!!! :o

Ik heb er een heel andere auto voor teruggekregen. Het olieverbruik is nauwelijks meetbaar. Ben nu 4000 km verder met max 0,3 liter verbruik. Het uitlaat-eindstuk begint weer te roesten van binnen. Ik geloof niet in al die middeltjes die olieverbruik terugdringen en compressie herstellen. Echter afgaand op de feiten heeft deze olie niet anders dan goed gedaan.  :eusa_clap:

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het voor iedere motor werkt. Bij mij waren vermoedelijk toch de zuigerveren verkleefd. Auto had 10 jaar kortere stukjes op benzine gereden. Verbrandingsruimte waarschijnlijk behoorlijk vervuild. Daarna alleen maar op lpg gereden waardoor de verbrandingsresten verkoold zijn en hard geworden, wat resulteerde in verkleving?? Misschien dat iemand anders hier iets over kan zeggen...

Hoelang zat er tussen de flush en de overstap naar Maxlife?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Haenzel

Ongeveer 10.000 km...

ed

Zou het niet kunnen dat de flush alsnog zijn werk heeft gedaan?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Haenzel

Dan was het olieverbruik wel eerder veel minder geworden....

DGD

Morgen oliewissel. Ik ga niet flushen. Maar heb de semi synt. "higher mileage" 10w40 van MPM gehaald, vergelijkbaar met valvoline maxlife.

afwachten maar. nogmaals dank.

Ronald21

Kroon heeft ook speciale flush olie (bij brezan oa)

Amitri

Waarom mag je niet rijden nadat je motor flush hebt toegevoegd maar wel stationair laten draaien? Komt er een te hoge druk op de leidingen ofzo als je gaat rijden?
En zo lang statonair laten draaien is dat niet schadelijk dan, dacht altijd dat de tempratuur dan altijd hoog kon oplopen, of is dat ook de bedoeling dat zodoende de troep loslaat?

The Judge

Heb laats de motor van mijn T5 laten flushen met een product van Forte en ben zeer tevreden. Motor loopt soepeler, rustiger en reageerd beter op het gas. Daarnaast is het olieverbruik behoorlijk afgenomen.

Gezien de vervuiling die eruit kwam na een uurtje denk ik zelfs dat het juist wel goed is voor de meeste motoren om al de rommel eens in de zoveel tijd eens te verwijderen.

The Volvoboy

Ik heb samen met m'n vader pas geleden zelf ons blok geflusht. Was flush van Pro-Tech. Flush erin, motor kwartiertje laten lopen. Alle olie eruit laten lopen, beetje goedkope olie erdoorheen laten lopen, filter vervangen, carterplug erin, vullen met nieuwe olie en klaar is Kees ;) Sowieso zijn de prestaties erop vooruit gegaan. Olieverbruik weet ik vanavond, als m'n vader terug is.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km