lek vacuum?

Gestart door flippie12, 24-01-2011 12:55:30

Vorige topic - Volgende topic

flippie12

Gisteren de doel weer eens nagelopen.
Bleek het aardig te sissen in de buurt van het gasklephuis.
Het is denk ik een vacuum lek.

Hoe kan ik er achterkomen wat er lekt?
Waar te beginnen?

En is het schadelijk zo door te rijden?

Jack v

met remmenreiniger slangetje voor slangetje inspuiten, als je motor dan sneller gaat lopen heb je het lek gevonden. Kijk de slangen van de stationairegelaar even goed na deze willen op de onderkant wel inscheuren.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

nee hoor remreiniger kan wel, de stationairregelair zit onder het kunststofkapje met dat ene torxboutje waar je rechtbovenop kijkt aluminiumbuis met twee zwarte slangen eraan.

)()()sT

Haal die idd. eens eraf, wellicht is er gewoon een slangetje of dopje van het kerstboompje af.

Jack v

zoals gezegd probeer het met remmenreiniger of haal de regelaar met slangen er eens af en bekijk ze goed zit er niet een scheur in de aanzuigbuis vanaf het luchtfilter naar gasklephuis

cas

wil ook wel voor je kijken, mocht je in de buurt zijn.  omgeving den haag ben je altijd welkom. geen garantie, maar twee zien bijna altijd meer dan 1  8)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

maruska

zei de blinde tegen de manke ;D
ook in delft ben je welkom..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

daytonawim

Kijk een op het torentje van je gasklephuis (effe beschermkapje met de torks verwijderen)

daar zijn een aantal uitgangen of ingangen afgedopt.

snix

Van de witte (creme) harde slangetje de flexibele hoeken controleren die zijn vaak gescheurd. (bij mij). Maar als je het hard hoort sissen loopt die motor stationair dan niet "slecht" ??