turbo achteraf

Gestart door Bazz, 12-04-2004 22:23:43

Vorige topic - Volgende topic

JosS70

We praaten hier over een tijd van een aantal jaar voor een nieuw blok. En mocht ik mijn blok aanpassen dan duurt dat ook nog wel even. Eerst een aantal andere dingen.  

Dus heb nog alle tijd om van de de auto te genieten  ;D

Ik wil de auto ook niet meer zo lang kwijt. Baalde er ook van !

thuur

Citaat van: JosS70 op 09-12-2005 15:28:48

Ik weet gewoon niet precies wat ik nu in mijn huidig blok moet vervangen  ???  

Zal ik je dan maar helpen.......  Niets!

Gewoon rijden en genieten van die bak! ;D

Wie dan leeft, wie dan zorgt.

Gr 8)

Turbobiker

Citaat van: JosS70 op 09-12-2005 15:28:48
Aan de ene kant vind ik het wel jammer dat ik met mijn huidig blok niet verder kan.

Natuurlijk kan ik er gesmede drijfstangen in doen en zuigers e.d. maar niemand kan mij garanderen, dat het vermogen van mijn blok dan wel verder omhoog kan. Dus zonder dat hij zal barsten.

Ik weet gewoon niet precies wat ik nu in mijn huidig blok moet vervangen  ???  

Dus een nieuw blok lijkt mij toch de beste optie! Of weet iemand wat voor mij een betere oplossing zou zijn? :-\

Zoals Johann al zei: je kunt tot over de 400 pk (krukas) gaan met andere drijfstangen. Dus een ruime 50 pk extra haal je nog wel uit dit blok. Dan moet je dus ook je turbo gaan vervangen, want die haalt die 400 pk niet...
De Tussenpaus

Turbobiker

@johann:  ik ben even de weg kwijt. Is de 2.4 LPT motor een andere dan de 2.5 LPT? En hoe zit het dan met die wanddikte (van de 2.5)?
De Tussenpaus

elianmars

Citaat van: JosS70 op 09-12-2005 16:48:42

De discussie of ik niet beter een R had kunnen kopen is niet aan mij besteed. Een standaard S70 is een stuk goedkoper dan een R en ik heb mijn S70 ook nog eens goedkoop kunnen kopen. Dus als ik nu het geld optel en wat je zou moeten uitgeven voor een R met 320 pk, dan zit ik best goed. :-*

;D

Een T-5 had je ook goed kunnen tunen, daar hoef je niet per sé een R voor te kopen.

Bovendien is een T-5 of R veel rijker uitgerust dan een "gewone" S70. Je betaalt dus niet alleen voor die extra pk's  ;)

Net als anderen hier, wist ik ook niet wat ik zag, toen jouw berichtje verscheen. Eerst voor heel veel geld een 2.5 10v blok laten ombouwen, heb je de wagen eindelijk voor de deur staan, kom je een paar weken later met het bericht dat je weer een ander blok wilt laten bouwen........ ???

Bovendien vraag ik me af of je huidige blok wel zo veel geld op zou brengen als je denkt. Het blijft toch een 2.5 10v blok. Als iemand een krachtige motor zoekt, lijkt me een 2.3 turbo toch goedkoper om aan te schaffen en bovendien makkelijker te repareren als er wat aan de hand zou zijn, omdat daarvan alles gewoon standaard is.

Maar goed, dit is mijn visie op het geheel. Misschien als ik geld teveel zou hebben, zou ik er anders over denken  ;)

Johann

Citaat van: Turbobiker op 09-12-2005 21:49:36
@johann:  ik ben even de weg kwijt. Is de 2.4 LPT motor een andere dan de 2.5 LPT? En hoe zit het dan met die wanddikte (van de 2.5)?

Er zijn 2.4 motoren met een slag van 90 mm en de 2.5 motoren met een slag van 93.3 mm.

Resp. 2434 en 2524 cc dus.

Turbobiker

De 2.5T is dus geen goede basis om flink mee te gaan tunen? of zijn er latere 2.5en die een dikkere wanddikte hebben?

Beter dus inderdaad de 2.3 ietsje op te boren om de zuigers passend te maken.

En het is zeker onmogelijk om het dieselblok geschikt te maken?
De Tussenpaus

bud

ik ga er steeds meer voor voelen om op m'n 20 kleppertje een turbo te schroeven,

kost me te veel werk om alle zooi weer over te bouwen naar een t5  ;)

rode injectoren en afstelbare benzinedruk regelaar heb ik al liggen, spruitstuk wordt ik over terug gebelt, nu nog een turbo downpipe en boostcontroller
beetje loodgieters werk voor de olie ( gaatje boren blok ? voor de afvoer )
ff kijken voor een intercooler.

vraagje... is er iemand met ervaring met methanol bij spuiten , gezien de  hoge start compressie wordt het maar lichtjes blazen.

beetje methanol bijspuiten boven de 0,4 bar zou wonderen doen,
ijzeren tankje en leidingen /  methanol kan ik redelijk makkelijk aankomen
( ik ken wel een paar gasten in de dragrace wereld )  

of zou een dikkere ( dubbele ) koppaking makelijker zijn, om de compressie te verlagen,
moet nog ff uitrekenen wat de compressie zou zakken met een dubble koppaking

thanks,
bud
is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

Turbobiker

gaan we weer ::)

Gaaf ;D Succes.

En je doet het heel eenvoudig klinken ;)
De Tussenpaus

Eugene

Citeer

Hmm, en turbotje op een 20v is minder werk?  ::)

If it's not blown, it sucks...

bud

Citaat van: eugene op 11-01-2006 20:23:14
Citeer

Hmm, en turbotje op een 20v is minder werk?  ::)

je moest eens weten,
ligt 12 meter voeding, en 10 meter line kabels onder de vloerbedekking  
das echt de laaste keer dat ik dat doe...( die kabels trekken enz zo )

dan nog trekhaak, rondom veren/schokbrekers/stabistangen, velgen, remmen, speakers, subwoofer.

puuw geef mij maar een turbootje inbouwen  ;)
is hard bezig met z'n pk /gewicht verhouding
www.dragbike.nl

Johann

Je zou de turbo ook los onder de kap kunnen leggen..

Wel heel makkelijk maar dan geniet je minder van de voordelen.  ;D

Emiel

Ik heb er 1 in de kofferbak liggen, maar er gebeurd helemaal niks.... ;D

M a r c

Citaat van: bud op 10-01-2006 21:46:50
beetje methanol bijspuiten boven de 0,4 bar zou wonderen doen,
ijzeren tankje en leidingen /  methanol kan ik redelijk makkelijk aankomen
( ik ken wel een paar gasten in de dragrace wereld )  

Da's gewoon waterinjectie dus, dat wordt ook vermengd met methanol.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Jeroentjuh

Citaat van: bud op 10-01-2006 21:46:50
of zou een dikkere ( dubbele ) koppaking makelijker zijn om de compressie te verlagen

::) :-X