turbo achteraf

Gestart door Bazz, 12-04-2004 22:23:43

Vorige topic - Volgende topic

JCviggen

Citaat van: Ludo op 21-08-2004 22:31:50

tegen welke prijs?.  ;)

best weinig in verhouding tot wat je betaalt als je meer wil ;)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Jos70

Hallo,

Mijn S70 project gaat over 3 maanden van start. Dat wil zeggen dat er een DTA pro management systeem op komt met een grotere turbo en ook een nieuw uitlaatsysteem. Want de Racecat voldoet dan niet meer.

Hierdoor zal ik mijn huidige turbo Garret van Mosselman voordelig verkopen. Interesse mail me!

Mijn auto zal dus van ooit standaard 144 pk nu over de 300 pk gaan doen en vanaf weinig toeren al beginnen met trekken en heel ver doorgaan.

Gr Jos

RHF

misschien een hele domme vraag maar past die turbo op mijn 850 ('94) 2.5 10V DOHC motor?
My first 850, what's next...

Peth©oni

Citaat van: RHF op 06-09-2004 20:23:22
misschien een hele domme vraag maar past die turbo op mijn 850 ('94) 2.5 10V DOHC motor?

Technisch is alles mogelijk, maar je moet behoorlijk wat aanpassen en bij bouwen !!!
Is overigens al eens een vraag over geweest... (zoekfunctie)

M a r c

Yep, de turbo zal passen, maar je hebt nog veel meer nodig: intercooler inclusief buizen en slangen, andere flens voor de uitlaat, montagemateriaal, benzinedrukregelaar, etc. etc.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

RHF

Jammer, dat wordt een dure grap aangezien ik zelf geen automonteur ben of iemand ken die dat wel is. Dat wordt doorsparen voor een V70R, man wat zijn die auto's mooi zeg....
My first 850, what's next...

thuur

Citaat van: MH op 07-09-2004 12:59:17
Yep, de turbo zal passen, maar je hebt nog veel meer nodig: intercooler inclusief buizen en slangen, andere flens voor de uitlaat, montagemateriaal, benzinedrukregelaar, etc. etc.

Ik heb momenteel een 93-er 2.0 20V (267 dkm) en ik speel met de gedachte om hier een turbo op te schroeven. Ik meen op t forum gelezen te hebben dat de Italiaanse/Duitse T5 2.0 hetzelfde blok heeft en zelfs dezelfde computer.

Kan iemand mij vertellen welk 'boodschappenlijstje' ik nodig heb als ik bijvoorbeeld naar een Volvo-sloop zou gaan? Of ga ik dat spul niet vinden daar (evt. beter adres)?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gr 8)

M a r c

Citaat van: thuur op 27-09-2004 11:33:12
Ik heb momenteel een 93-er 2.0 20V (267 dkm) en ik speel met de gedachte om hier een turbo op te schroeven. Ik meen op t forum gelezen te hebben dat de Italiaanse/Duitse T5 2.0 hetzelfde blok heeft en zelfs dezelfde computer.

Is niet hetzelfde motorblok. Compressieverhouding van een T5 is lager en ook de computer is anders. Volgens mij heb jij een Fenix 5.2 en een T5 een Bosch-ecu.

Je zou wel een uitlaatspruitstuk van een T5 kunnen nemen en een 13G of 15G turbo erop zetten, deze zul je dan mechanisch moeten afregelen op maximaal 0,4 bar en je zult ook d.m.v. een andere benzinedrukregelaar het mengsel moeten verrijken. Vergeet ook een intercooler (of evt chargecooler) niet. Het is te doen  :) Ik schat dat je ca. 30pk wel kunt winnen zonder de motor te slopen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

thuur

Citaat van: MH op 27-09-2004 13:36:18

Is niet hetzelfde motorblok. Compressieverhouding van een T5 is lager en ook de computer is anders. Volgens mij heb jij een Fenix 5.2 en een T5 een Bosch-ecu.

Je zou wel een uitlaatspruitstuk van een T5 kunnen nemen en een 13G of 15G turbo erop zetten, deze zul je dan mechanisch moeten afregelen op maximaal 0,4 bar en je zult ook d.m.v. een andere benzinedrukregelaar het mengsel moeten verrijken. Vergeet ook een intercooler (of evt chargecooler) niet. Het is te doen  :) Ik schat dat je ca. 30pk wel kunt winnen zonder de motor te slopen.

30 pk??  :o  Da's maar 20 procent verbetering!  :P  Lijkt me de moeite niet waard..  :-\

Bedankt voor je reactie iig.

Gr 8)

thuur

Hoi, daar was ik weer:

Volgens deze link http://au.geocities.com/ozbrick850/volvo850-engine-details.html kan ik zien dat mijn compressie helemaal niet zo hoog is. Helaas is die van de T5 2.0 niet genoemd, maar de andere turbomotoren hebben dezelfde compressie als mijn blokje (8,5:1). Boring en slag zijn ook hetzelfde.

Turbo, intercooler en oliekoeler zijn absent in mijn geval, en alleen de computer is anders?

Gr 8)

Johann

Citaat van: thuur op 06-10-2004 16:09:54

Hoi, daar was ik weer:

Volgens deze link http://au.geocities.com/ozbrick850/volvo850-engine-details.html kan ik zien dat mijn compressie helemaal niet zo hoog is. Helaas is die van de T5 2.0 niet genoemd, maar de andere turbomotoren hebben dezelfde compressie als mijn blokje (8,5:1). Boring en slag zijn ook hetzelfde.

Turbo, intercooler en oliekoeler zijn absent in mijn geval, en alleen de computer is anders?

Gr 8)

2.0T5 is 8.4:1

Die van de niet turbo 2.5 10.5:1 volgens bovenstaande link en dat is redelijk hoog mocht je er nog een turbo bij op willen zetten.

De LPT turbo motoren hebben een CR van 9:1

thuur

Citaat van: Johann op 06-10-2004 16:19:26
2.0T5 is 8.4:1

Die van de niet turbo 2.5 10.5:1 volgens bovenstaande link en dat is redelijk hoog mocht je er nog een turbo bij op willen zetten.

De LPT turbo motoren hebben een CR van 9:1

Ik heb een 2.0 20V, geen 2.5je. Dus niet te hoog? (wat is nou 0,1 op 1?)

Gr 8)

ed

Deze waarde klopt niet op die site. jij hebt een CR van minimaal 10:1, maar waarschijnlijk 10,5:1. Ze hebben per ongeluk de CR van een turbo vermeld.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

Citaat van: ed op 07-10-2004 11:46:14
Deze waarde klopt niet op die site. jij hebt een CR van minimaal 10:1, maar waarschijnlijk 10,5:1. Ze hebben per ongeluk de CR van een turbo vermeld.

Haha, het lijkt wel of ik het blijf proberen en jullie me blijven afschieten ;)

Maar waar kan ik dan wel de correcte tech spec vinden van mijn bakkie?

Gr 8)

Jos70

Goedemiddag,

Ik heb net mijn S70 weggebracht naar FCG engineering in Gorredijk waar ze hun turboproject toepassen op mijn auto.

Momenteel heb ik al 235 pk ( zie vorige berichten)  en dit ga ik nog verder vergroten.

Ik zou graag een foto willen toevoegen van mijn auto in oude situatie, maar dat lukt me nog niet. Iemand idee?