ECC foutcode 4-1-8 wie kan helpen

Gestart door The Judge, 18-01-2011 19:57:28

Vorige topic - Volgende topic

The Judge

Sinds de aanschaf enkele maanden werkt mijn 850 t5 probleemloos, tot afgelopen vrijdag opweg naar mijn werk de oranje lampjes op het ecc bedieningspaneel beginnen te knipperen.

Vrijdag middag thuis aangekomen direct ff de storingscodes uitgelezen en het bleek dat een temperatuur sensor even een verkeerde waarde heeft gegeven (1-3-1) o.i.d . De voeler even schoongemaakt, de draadjes nagelopen op beschadiging en de storingscode gereset en het probleem was opgelost.

Alles leek koek en ei tot vanochtend de lampjes weer aan het knipperen sloegen >:( en de blower stopte met draaien. Tijdens de pauze snel ff de storingscodes uitgelezen en jawel storingscode 4-1-8 (No Control Signal To ECC Power Stage).

Heb net de zekeringen gecontroleerd, bedrading en contacten nagekeken(kan geen breuken, beschadigingen of corrosie ontdekken) en de blowermotor is net nieuw dus daar kan het bijna niet aan liggen.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak van deze storing kan zijn?

Alvast bedankt voor de tips

francois

ik denk toch dat je temp sensor stuk is

grfr

Theostek

De storingscode 4-1-8, betekent dat de ecc geen signaal krijgt.
Het probleem kan aan de kachelweerstand liggen (defect), slechte stekker verbindingen aan controle paneel, of controle paneel defect.
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

KIM

Na inbraak in de auto heb ik eens met ECC gereden waarvan 1 interieurtemperatuursensordraad kapot was getrokken.
Het systeem werkt dan, alleen werd bij mij links heel warm en rechts heel koud.

Dus zoals Theo zegt: Het zit echt in de voeding. Vaak is een stekker er niet goed ingedrukt, een pennetje krom gedrukt of ergens een kabelbreuk.
Test ook eens of een andere unit wel werkt.

The Judge

Vanmiddag nogmaals de verbindingen nalopen, maar ik denk dat de headunit de geest heeft gegeven. Of beter gezet de blowersnelheid regelaar in de headunit, die deed het namelijk alleen nog maar in de automatische stand. In de manuele staand maakte het geen verschil dat je hem op heel laag of heel hoog zette hij draaide altijd op dezelfde lage snelheid.

Heb inmiddels al een andere headunit geregeld en denk dat ik ook maar een andere weerstand regel kan het nooit slechter van worden.

Ik hou jullie op de hoogte hoe het afloopt

The Judge

Het probleem is opgelost, de kachelweerstand was overleden.

Vanochtend een andere geplaatst en hij blaast weer op volle snelheid :eusa_dance: