zacht geknetter rechter speakers na uitzetten motor.

Gestart door LouisXIV, 13-02-2011 19:29:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LouisXIV

Ik ben vanavond om 17:15 uur thuis gekomen en mijn vrouw hoorde nadat ik het contact had uitgezet een heel zacht geknetter uit de rechter speakers komen ?
Ik heb toen het contact aan gedaan en de radio weer uitgezet en weer het contact uit gedaan en hoorde het nog. Nu net na het eten 19.15 uur  ff gechecked dus deuren opengeklikt en verder niet het contact aan en ik hoor het nog steeds. Iemand enig idee waar dit zachte geknetter (lijkt enigzins op een spinnende poes) vandaan komt? ??? en veel belangrijker hoe kom ik/we er weer van af?

spijky

Misschien een muisje in de deur die wat laswerk aan het verrichten is.  ;D

Nee, zonder gekheid. Komt het echt uit de deur? ter hoogte van de speaker ?
Anders even de deur bekleding eraf halen, je zal het toch stapsgewijs moeten zoeken .
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

rovelra

Als het echt uit de speaker komt kan het zijn dat je radio het einde naderd ..

LouisXIV

Citaat van: spijky op 13-02-2011 19:35:34
Misschien een muisje in de deur die wat laswerk aan het verrichten is.  ;D

Nee, zonder gekheid. Komt het echt uit de deur? ter hoogte van de speaker ?
Anders even de deur bekleding eraf halen, je zal het toch stapsgewijs moeten zoeken .
Het komt niet uit de deur maar echt uit de speaker.

LouisXIV

Citaat van: rovelra op 13-02-2011 19:38:20
Als het echt uit de speaker komt kan het zijn dat je radio het einde naderd ..
Meen je dat echt?  :o

LouisXIV

Het zijn trouwens alleen de twee speakers rechts voor (onder het raam en in de rechterdeur). ???

Jack v

kan zijn dat er spanning op staat, dat ze contact maken met de constante stroondraad van je radio. Jij hebt een standaard volvo radio of niet? Als je er een hebt met een los front zou ik zeggen trek da er eens af.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

spijky

Citaat van: LouisXIV op 13-02-2011 19:41:22
Citaat van: spijky op 13-02-2011 19:35:34
Misschien een muisje in de deur die wat laswerk aan het verrichten is.  ;D

Nee, zonder gekheid. Komt het echt uit de deur? ter hoogte van de speaker ?
Anders even de deur bekleding eraf halen, je zal het toch stapsgewijs moeten zoeken .
Het komt niet uit de deur maar echt uit de speaker.

Deurbekleding eraf halen en kijken of je ergens een andere speaker kunt scoren of vinden, en dan die er eens aan hangen. Komt het dan nog steeds voor dan zal er misschien wel iets met de radio zijn. Of er zou ergens een kabel die van spanning voorzien is, contact maken met je speakerkabel.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

LouisXIV

Citaat van: Jack v op 13-02-2011 19:47:51
kan zijn dat er spanning op staat, dat ze contact maken met de constante stroondraad van je radio. Jij hebt een standaard volvo radio of niet? Als je er een hebt met een los front zou ik zeggen trek da er eens af.
wel standaard Volvo geen los front. NB 1e weekend van april gaat hij voor een weekendje naar Thuur misschien dat hij er raad mee weet?

LouisXIV

Citaat van: spijky op 13-02-2011 19:49:44
Deurbekleding eraf halen en kijken of je ergens een andere speaker kunt scoren of vinden, en dan die er eens aan hangen. Komt het dan nog steeds voor dan zal er misschien wel iets met de radio zijn. Of er zou ergens een kabel die van spanning voorzien is, contact maken met je speakerkabel.
Bedankt voor de tip maar dat doe ik liever niet. Ik denk dat ik het aan Thuur over laat als het er dan nog is. Hij gaat het 1e weekend van april even uit logeren  ;D

rovelra

Citaat van: LouisXIV op 13-02-2011 20:01:32
Citaat van: spijky op 13-02-2011 19:49:44
Deurbekleding eraf halen en kijken of je ergens een andere speaker kunt scoren of vinden, en dan die er eens aan hangen. Komt het dan nog steeds voor dan zal er misschien wel iets met de radio zijn. Of er zou ergens een kabel die van spanning voorzien is, contact maken met je speakerkabel.
Bedankt voor de tip maar dat doe ik liever niet. Ik denk dat ik het aan Thuur over laat als het er dan nog is. Hij gaat het 1e weekend van april even uit logeren  ;D

Dan is ie op de juiste plek voor dit soort problemen !!

LouisXIV

#11
Citaat van: rovelra op 13-02-2011 20:08:00
Dan is ie op de juiste plek voor dit soort problemen !!
Dat had ik inmiddels al begrepen. Ik dacht alleen als het nu iets simpels was dan kijk ik er ff naar. Maar deuren open schroeven is nou niet echt mijn ding. Ik werk wel af en toe met een spreider maar dat is beroepsmatig http://www.holmatro.com/rescue/nl/m1185-1-78/hydraulische-reddingsgereedschappen.aspx
Voor dit soort zaken wend ik mij liever tot Thuur  :)