Motor komt rond auto slaat niet aan ...

Gestart door Hommel26, 05-01-2011 15:25:34

Vorige topic - Volgende topic

Hommel26

Ik ben de (trotse!) eigenaar van een 850 glt 2,5 20v uit 93 een half jaar lang nergens last van gehad en nu ineens zijn achter elkaar de Krukaspositiesensor kapot gegaan daarna de bobine en versterker..
beiden laten vervangen want wilde bij deze auto het hobby gedoe even achterwege laten en alles bij en garage laten doen wat gebeurt er, de auto loopt slaat spontaan af om vervolgens weer aan te slaan daarna slaat hij 3 dagen niet af dan ineens weer wel en zo gaat het maar verder hij staat nu weer bij de garage maar ik dacht hier zitten toch de kenners ik vraag het even aan jullie ben heel blij met mijn wagentje en wil mijn rij genot weer terug misschien en veel voorkomend probleem ??

dus samengevat bobine en BDP sensor vervangen auto vonkt afwisselend wel en dan weer niet HELP! :eusa_wall:

alvast bedankt Grtn Jos 

Jack v

nokkenas sensor :eusa_shhh:

Even foutcodes uitlezen je hebt obd 1 dus je kan het zelf doen.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Hommel26

Zal er inderdaad even naar kijken weet je misschien waar ik de coderingen voor die obd1 kan vinden met dat knipperen en de nummers enzo ?

maar als de nokkenas sensor niet werkt zou hij in principe altijd niet werken toch of zouden dit de laatste loodjes zijn van het ding ? 

Jack v

de foutcodes staan ook in de link. vwb de nokkenassensor de een zegt ; hij doet het of hij doet het niet, maar er zijn ook verhalen dat hij het soms wel doet en  niet.
Probeer hem maar uit te lezen dan heb je meer duidelijkheid.

Hommel26

zal ik eens even doen inderdaad dank je wel ben benieuwd

cas

Heb nog n goede originele sensor liggen evt  ;)
is simpel klusje.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Hommel26

Auto is nog bij de garage die rijden er mee laten hem gewoon lopen doen vanalles en nu blijft het kreng het gewoon doen ik snap er nu helemaal niks meer van hij is misschien niet puntje gaaf maar het is wel de auto die ik altijd wilde hebben heb je er eentje gaat ie dit doen

maar i'll keep it in mind Cas thnks eerst maar effe maandag afwachten doet hij het dan nog steeds haalik hem op ga ik weer rijden maarde lamba sonde moet wel worden vervangen kan dat er niet mee te maken hebben ??

Jack v

gewoon even uitlezen, als er een foutcode  is komt deze er wel uit.

Hommel26

ja lijkt me het beste vind het alleen vaag dan doet hij het wel dan weer niet alsof er ergens een los contactje zit ofzo het word tijd dat de oude 66 DL gaat rijden die heeft die elektrische rotzooi niet haha :P

Hommel26

Citaat van: Jack v op 07-01-2011 23:40:09
gewoon even uitlezen, als er een foutcode  is komt deze er wel uit.

Inderdaad code 3 1 4 in A6 nokkenaspositiesensor defect

dus hopen dat het hierbij blijft ...

cas

met stukke lambda blijft ie gewoon rijden. sensor al vervangen? kan die van mij voor poepprijsje overnemen  ;)

Hommel26

hij is vervangen cas maar thanks anyway :) hij roffelt weer als vanouds en het lampje van de lambda blijft ook uit ...

het enige wat nu nog oplicht is het rode lettertype van de bank haha

had al gezien dat jij er eentje had maar heb mijn trouwe zilveren eland hard nodig ivm werk dus had weer geen tijd (smoesjes lees geduld :P) om te wachten ermee
nu effe de bilgrill maken voelde dat de draadjes los zaten zal er wel weer eentje met zn lompe stalpoten op of tegen de draadjes hebben lopen trappen....

Petroz

same story here, rij er al een hele tijd mee rond, misschien ook wel die nokkie sensor, had al een nieuwe bdp sensor gemonteerd maar mocht niet baten. Mag ik vragen wat je voor die sensor hebt betaalt?
En is die van u nog beschikbaar mr. Cas?? :)
GR.
Peter
850 glt 2.5 20v (sold)
Op zoek naar nieuwe 850!

cas

Citaat van: Petroz op 26-01-2011 16:52:39
same story here, rij er al een hele tijd mee rond, misschien ook wel die nokkie sensor, had al een nieuwe bdp sensor gemonteerd maar mocht niet baten. Mag ik vragen wat je voor die sensor hebt betaalt?
En is die van u nog beschikbaar mr. Cas?? :)
GR.
Peter

sorry, is weg  ;)

een nieuwe heb ik zelf voor ongeveer 95 euro gekocht van Bosch.

Dirk heeft er nog wat meen ik me te herinneren.