tellerafwijking

Gestart door turbopower, 29-01-2011 17:40:37

Vorige topic - Volgende topic

turbopower

Tijdens een tripje naar Frankrijk,valt het op dat de snelheidsmeter steevast 3 km te weing aangeeft.
Of de snelheid nu 100 of 200 km/u bedraagt
,maakt niet uit.
Het gaat om een T5 estate bandenmaat 205 50 16.
Mijn ervaring is dat tellers overhet algemeen nogal optimistisch zijn.
Rara........

Tevens lijkt ron 95 hier ook op te zijn.
Het is nu ron95E10.........is dat niet redelijk onzalig voor onze motoren??
Ron 98 doet hier overigens slechts 1.41 euri de liter.

Greetz vanuit Frankrijk........Gaaazzzzzzzz.

Sven850

Als 98 zo goedkoop is daar zou ik dat lekker tanken. Ik zat een tijdje terug trouwens een programma te kijken en daar gingen ze het verschil testen tussen gewone 95, die fuelsave toestand, 98 en van die v-power en bp ultimate. Ging daar uiteraard om niet getunede auto's en er kwam uit dat er vrijwel geen verschil tussen zat. Was iets van de consumentenbond of iets dergelijks.
XC40 T4 Recharge

turbopower

Ja iid ron 98 vind zij ook lekker.
Maar staat mij iets van bij dat dat E10 niet zo goed is voor de keerringen her en der, vandaar.

Sven850

Zou kunnen, vraag me alleen af welke keerringen daarmee bedoeld worden :eusa_think:, meeste keerringen komen alleen in aanraking met olie, als daar vloeibare benzine op komt heb je een probleem van heel andere aard :)
XC40 T4 Recharge

turbopower

Weet in dit geval ook niet helemaal van de klok en de klepel.
Meen zoiets op het net te hebben gelezen.

MEN-O

Ik geloof dat e10 benzine met ethanol toevoeging is, dus onderdelen van de benzinetoevoer zouden daar niet bestand tegen kunnen zijn.

speedyT5

Er zitten echt wel rubberen keerringen in het injectiessysteem,wat dacht je van de pomp en slangen,die worden langzaam week en gaan uitzetten.
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

turbopower

Precies......daar heb ik eens een artikel over gelezen.
Maar is het ondertussen ook bewezen??

Sven850

Citaat van: speedyT5 op 29-01-2011 18:50:12
Er zitten echt wel rubberen keerringen in het injectiessysteem,wat dacht je van de pomp en slangen,die worden langzaam week en gaan uitzetten.

Ik heb ook niet gezegd dat die er niet in zitten, ik zeg alleen dat ik niet weet welke dat zouden zijn :)
XC40 T4 Recharge

turbopower

Vwb. de teller afwijking, Iemand een idee?

arjenT5R

Bandenmaat lijkt me in orde
is het een automaat of een handbak?

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Sven850

Als de teller over het hele stuk van 0 tot 200 hetzelfde verschil heeft is de klok dan niet een keer uit elkaar gehaald en dat bijvoorbeeld de naald niet goed erop is gezet?
XC40 T4 Recharge

thuur

Citaat van: turbopower op 29-01-2011 20:06:30
Vwb. de teller afwijking, Iemand een idee?

Dat is geen afwijking. Tot 7% onder de werkelijke snelheid kan als normaal beschouwd worden.

Gr 8)

JW

over E10, een 850 kan dat echt wel hebben. Mijn 240 rijdt al sinds 2007 op E85 zonder een enkel probleem met de slangen, pomp, injectoren of iets anders. Snap sowieso niet waarom er zo moeilijk gedaan wordt over ethanol, dat spul is een stuk minder aggressief dan benzine. Steek je hand er maar eens in bijvoorbeeld.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

MEN-O

Hier een overzicht van auto's die wel of niet E10 mogen tanken ; alle Volvo's vanaf de 740 kunnen er probleemloos gebruik van maken

http://www.consumentenbond.nl/morello-bestanden/336383/E10_auto's.pdf

Er zijn dus een hele hoop redelijk moderne auto's die het niet kunnen hebben.