Ramen traag open en dicht

Gestart door hansc, 08-03-2004 20:39:14

Vorige topic - Volgende topic

hansc

Hallo,

De voorportierramen (aan beide zijden dus) gaan erg traag open en dicht. Links wil-ie zelfs wel eens halverwege blijven plakken/steken en dan gaat het raam pas na een paar keer proberen (traag) naar beneden.

Ik neem aan dat er viezigheid o.i.d. ergens binnen in de deur zit... Heeft iemand dat ook al eens meegemaakt?
En hoe maak ik die deur open?

Hans

Reitse

[melig aan]
deur maak je over het algemeen met de handgreep open...
[melig uit]

Je deur zal ongetwijfeld met een stuk of 6-8 torx-boutjes vastzitten waarvan de laatste meestal op een onmogelijke plek zit. Deurpaneel ietsje optillen en voorzichtig verwijderen (vergeet niet eventuele speakers los te maken).

thecrew

Heb dat ook eens gehad en heb alle raamrubbers eruit gehaald. Mooi schoongekrabt en ingesmeerd met talkpoeder of iets anders. Werkt weer als een nieuwe.

nOOb

Kan al proberen met siliconenspray de rubbers waar de raam in schuift in te sprayen.

RoelW

Dit trekje van de volvo komt bekend voor. Linkervoorraam ging wel open maar als een oud wijf weer dicht. Bij RIMA op de sloop een nieuw gebruikt blokje gehaald voor in de middenconsole (heel blokje met raamschakelaars voor 30 Euro's).  Sindsdien nergens meer last van, sterker nog, nu gaat zelfs mijn linkerachterraam weer open èn dicht.

Roel

mark20v

Citaat van: RoelW op 13-04-2004 21:04:38
Dit trekje van de volvo komt bekend voor. Linkervoorraam ging wel open maar als een oud wijf weer dicht. Bij RIMA op de sloop een nieuw gebruikt blokje gehaald voor in de middenconsole (heel blokje met raamschakelaars voor 30 Euro's).  Sindsdien nergens meer last van, sterker nog, nu gaat zelfs mijn linkerachterraam weer open èn dicht.

Roel

Toch raar dat het bij jou in de schakelaar zit er zit namelijk een degelijk contact in welke defect of niet defect is. Normaal komt het langzaam sluiten altijd doordat het veel kracht vergt om het raam te bewegen. Oorzaken zoals al eerder aangegeven door anderen: stroef rubber, kromme of klemmende geleiderrails.

mark
Volvo separates men from the boys  

RoelW

Tja, begrijpen doe ik het ook niet helemaal. Je zou toch zeggen dat stroom erdoor gaat of niet. Ik had het wel eens eerder uit elkaar gehaald en alle etensresten en dergelijke eruit geklopt. Dan deed het weer even wat het moest doen maar het euvel kwam weer terug en met een nieuw gebruikt schakelaartje nergens meer last van. Vandaag met mooi weer en een file toch zeker een keer of tien getest.
Daarnaast doen alle schakelaartjes het ook weer; uit elkaar halen is één ding. Net zo in elkaar zetten als het was iets anders.

Roel