Kwaliteit draagarmen?

Gestart door JorritV70, 01-02-2011 17:56:14

Vorige topic - Volgende topic

JorritV70

Heb hem vandaag opgehaald 144,70 origineel bij de dealer.

Groet Jorrit

henry classic v70

Citaat van: JorritV70 op 08-02-2011 16:08:16
Heb hem vandaag opgehaald 144,70 origineel bij de dealer.

Groet Jorrit

Is dat incl. btw?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

JorritV70

henry classic v70

Mooi, dan hoef ik niet langer te zoeken :)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

francois

per stuk he

je heb er toch 2 gekocht he

of ga je over een korte tijd de andere doen

maar wel 2 keer uitlijnen  :o

grfr

Justin-850

Bij het vervangen van de draagarmen worden toch logischerwijs ook de rubbers vervangen, of zeg ik nu iets heel doms? :P

Heb dan wel een opleiding met auto's en aanverwante zaken gedaan, maar van technische dingen heb ik geen kaas gegeten :D

Bij mij hoor je op een hobbelige weg namelijk nogal wat "kloink en bonk" geluiden van voor komen......

M a r c

Kloink boink kunnen ook versleten endlinks of veerschotelrubbers zijn.....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Justin-850

Ok, is dit eenvoudig zelf vast te stellen ( door iemand die dus wel weet waar alles zit, maar technisch verder niet onderlegd is )?

UserID6342

Goed kijken en een bandijzer / koevoet kunnen vasthouden ;D

Justin-850

Haha, nou dat moet dan wel gaan lukken :P

@®-

Ik heb voor de S60 een paar weken geleden bij Elferink niuewe draagarmen besteld en 2 weken geleden eronder geschroefd. Kosten voor de S60 € 90,- excl. BTW bij de Volvo dealer € 277,- Dit vond ik een aardig verschil, dan zullen ze wat eerder op zijn, dat is dan maar jammer.

Ik had op de 850 ook scantech draagarmen en ik was er niet ontevreden over, maar ik heb ze wel op de juiste manier gemonteerd.

LPGLE

Citaat van: @®- op 17-02-2011 21:01:31
Ik had op de 850 ook scantech draagarmen , maar ik heb ze wel op de juiste manier gemonteerd.
Dan heb je mazzel gehad , hier ook correct gemonteerd, maar vreselijk snel stuk en zelfs meer versleten als de oude waren .
Rubber kon je er met de duim uitduwen .

MICHEL306

Ik zit even te kijken naar de tekening van de montage.....ik snap er niks van, die rubbers zorgen er alleen maar voor dat de boel niet gaat bewegen in de rijrichting, het op en neer gaan van de arm moet voor het rubber toch geen probleem zijn? ik bedoel, stel ik moet een wiel wisselen dan hangt de zooi ook naar beneden....
De asjes die door het rubber heen zitten en die je aan het subframe vast zet kunnen gewoon draaien in het rubber. ..dus kan je ook het rubber niet overstrekken...zoals dat hier benoemd wordt, of ben ik nou gek?Bovendien is de op en neergaande beweging van het wiel maar een paar graden verdraaing van de asjes, zelfs al zou je de wagen op bokken hebben staan zakt het wiel maar enkele centimeters ten opzichte van een wagen die op zijn wielen staat,dit is wordt volgens mij beperkt door de makimale lengte van je schokbreker,of er moet ergens een nok zitten waar je draagarm tegen aan komt zodat deze niet verder kan.

gr Michel

mehn

Als je de bouten vastdraait dan druk je de metalen delen van het subframe tegen de draagarmbussen aan.
Je klemt de bussen van de draagarm als het ware tussen de bevestigingspunten van het subframe.

Hierdoor wringt het rubber als de draagarm op en neer gaat. Als je er nu voor zorgt dat je de bouten pas aandraait als de draagarm in de positie staat waar de draagarm het grootste deel van de tijd in staat (stil met de wielen op de grond) dan belast je het rubber het minst.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

LPGLE

Citaat van: MICHEL306 op 18-02-2011 14:07:09
Ik zit even te kijken naar de tekening van de montage.....ik snap er niks van, die rubbers zorgen er alleen maar voor dat de boel niet gaat bewegen in de rijrichting, klopt .het op en neer gaan van de arm moet voor het rubber toch geen probleem zijn? ik bedoel, stel ik moet een wiel wisselen dan hangt de zooi ook naar beneden....
De asjes die door het rubber heen zitten en die je aan het subframe vast zet kunnen gewoon draaien in het rubber. Nee hoor, worden door de bout vastgeklemd ,het rubber is het enigste bewegende deel . als je bus beweegt krijg je ijzer slijtage, dan had er wel een lager in gezeten ..dus kan je ook het rubber niet overstrekken...Nee klopt, maar als je hem al in verkeerde positie monteert gebeurt dát juist wél zoals dat hier benoemd wordt, of ben ik nou gek? vragen staat vrij  ;D Bovendien is de op en neergaande beweging van het wiel maar een paar graden verdraaing van de asjes, zelfs al zou je de wagen op bokken hebben staan zakt het wiel maar enkele centimeters ten opzichte van een wagen die op zijn wielen staat,dit is wordt volgens mij beperkt door de makimale lengte van je schokbreker,of er moet ergens een nok zitten waar je draagarm tegen aan komt zodat deze niet verder kan. klopt , maar zoals gezegd , als de eerste montage onjuist is , dus het rubber al verdraaid wordt bij montage , kom je in het verder werkgebied van het rubber in de problemen

gr Michel

edit , Mehn gaf ook al het antwoord intussen , zwarte grote text is niet schreeuwerig bedoeld , maar als quote op jou text  ;)