polar white 2.5D van BenB stelt zich voor....!

Gestart door BenB, 31-01-2011 21:17:46

Vorige topic - Volgende topic

BenB

Goedenavond mede forumleden,

Ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een Polar White V70 2.5D.

Mijn naam is Ben en ik ben 25 jaar en dit is mijn eerste Volvo. Hiervoor heb ik altijd met tevredenheid Opel Astra's gereden, maar nu ik deze Volvo rijd (ook al mankeert hij nog het een en ander) wil ik niet meer terug. Het comfort en de kwaliteit is niet te vergelijken met de Astra, ook is de motor vergeleken bij zo'n 4 cilinder een genot om naar te luisteren!

Ik heb mijn V70 geïmporteerd uit Duitsland. Achteraf is de wagen niet de perfecte koop geweest, maar de ervaring van het importeren en het nazoeken van alle mankementen heeft me eigenlijk al genoeg plezier (en hoofdpijn) geleverd. Bovendien was de kilometerstand voor een 2.5D relatief laag, namelijk 265.000 km.

Op dit moment staat de wagen bij de spuiter, hij had namelijk wat schade en sommige delen waren niet netjes. Hierna moet hij eens goed nagekeken worden omdat de bak of koppeling ratelt. In het slechtste geval, jawel ik hou er rekening mee, moeten de bak en de koppeling vervangen worden. Dit is natuurlijk niet iets wat ik mee gerekend heb bij de aankoop, maarja Volvo rijden is een dure hobby heb ik gemerkt!
Ook moet de distributie vervangen worden en ik ga de vacuümpomp ook vervangen (het bekende probleem). En ik heb tijdens mijn laatste ritjes af en toe een brandend accu (dynamo) lampje bij hogere toeren. Dit moet ik alleen nog even uitzoeken!

Verder zit ik al te kijken naar een setje 17 inch titans of pegasussen voor de zomer. Ook wil ik mijn onderstel nog wat vernieuwen met Bilstein B4's en wat verlagingsveren hier en daar. Misschien zelfs wel Nivomats, maar dan wordt alles bij elkaar wel erg veel geld.

Ik heb al wat zaken aan de V70 vervangen. Ik heb een volledig lederen interieur geplaatst, heldere koplampen en nog wat andere kleine dingetjes. Oh, en ik moet dus, bijpassend aan die heldere koplampen natuurlijk ook een blokjesgrill plaatsen!

Jullie zien al, ik ben voorlopig nog niet klaar!

Ik hoop dat ik nog veel van jullie kan leren en hopelijk kan ik nog wat terug betekenen ook! Ik ga proberen een BLOG bij te houden van mijn vorderingen. Foto's komen later aangezien hij morgen pas bij de spuiter vandaan komt en de oude foto's bespaar ik jullie!

Gr.

Ben

fredtref

Welkom, zeer benieuwd naar de foto's
Het is ook geen vergelijk een Astra of een V70

Gr. Fred

antraciet

Welkom op t forum en veel veilige kilometers

gr Arjen

Kali-Integrali

Ben, welkom.

Aan je profielfoto te zien heb je een mooie V70.. Wit staat hem goed.

Nu nog even wat grotere foto's plaatsen hè ;)

Gr-Martijn

BenB

Haha.. ja dat op die profielfoto is hem helaas nog niet, maar zo moet hij wel ongeveer worden!!

Gr. Ben

Kali-Integrali

Aha, dus de boel een beetje voor de gek houden hè...

Voor straf maar snel een paar foto's dumpen ;D

maartendeb

Ben benieuwd hoe het is geworden! :eusa_drool: Welkom! ;D

LQDI

Een witte V70 zie je niet vaak. Ben erg benieuwd!

GJV70

Ben benieuwd! Kan best wat worden zo'n witte :)

Veel plezier ermee!

Gr. Ook een ex astra rijder ;)
Roffel Sound Addict

FGG

Welkom op 't Forum, Ben.

Ik ben altijd wat huiverig geweest voor een witte V70 vanwege de meegespoten delen die een 850 niet heeft, dus ik ben wel benieuwd eigenlijk.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

LQDI

Citaat van: FGG op 01-02-2011 13:18:39
Welkom op 't Forum, Ben.

Ik ben altijd wat huiverig geweest voor een witte V70 vanwege de meegespoten delen die een 850 niet heeft, dus ik ben wel benieuwd eigenlijk.

FGG

Misschien staan blauwe velgen er wel mooi onder ;D

andre1981

welkom op het forum en veel plezier met de v70 heel verstandige keuze
gr andré

Joppe Maes

Het is een hele frisse verschijning, in het overwegend grijze en groene X70 park.

Ik vind het prachtig en redelijk uniek :eusa_clap: