[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

big ben


veerijder


verron

Fijne vakantie BJ en geniet van elkaar daar in het zonnetje ;D
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

UserID6342


)()()sT

Gelukkig weet nu heel NL dat je er niet bent.


;D

Blaas wat warmte terug hierheen  8)

BBS

"Rex" onze rotweiler ligt op de deurmat en die krijgt maar 1x per 2 dagen te eten.

Duzzzz..... Doe hem een plezier, krijgt 'ie ook een snack tussendoor ;D
Volvoloos....

BBS

Gisteravond met een uurtje vertraging aangekomen op de plaats van bestemming.

Foto van de aankomstplaats:



en vanuit het hotel:




en dat alles met een lekker zonnetje en in de korte broek met T-shirt :D
Het is hier zeker weten beter toeven als in.... :evil:

Een groet vanuit een zonnig en lekker Tenerife aan iedereen..
Volvoloos....

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

The Demon


jas

Mooi complex! Ziet er uit als PS IV...

2 jaar geleden ook geweest.
Veel plezier!

pwberg

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

BBS

Citaat van: jas op 10-03-2013 10:33:57
Mooi complex! Ziet er uit als PS IV...

2 jaar geleden ook geweest.
Veel plezier!

Was P.S. IV ;) :D

En weer terug gisteravond.

Een tekstuele update volgt later, foto's komen nog die moeten we even verzamelen allemaal.
Maar ik wil jullie een paar niet onthouden:







Even in het kort:
Donders mooie week gehad en echt onnoemlijk veel tijd met Noah (petekind) doorgebracht. :eusa_dance:
Volvoloos....

UserID6342

Zo, uitlaat er weer netjes onder gehangen, auto aan voorzijde -40mm verlaagd en kijkt echt een heel stuk beter zo.  Foto's is Bert-Jan zelf verantwoordelijk voor, hij is nu onderweg naar Irian voor de VPB achter ;D

BBS

Citaat van: Dirk342 op 30-03-2013 14:44:46
Zo, uitlaat er weer netjes onder gehangen, auto aan voorzijde -40mm verlaagd en kijkt echt een heel stuk beter zo.  Foto's is Bert-Jan zelf verantwoordelijk voor, hij is nu onderweg naar Irian voor de VPB achter ;D

Zo, en al een poosje weer terug op de camping in de sneeuw ::)
Tijd voor een klein verslagje zonder foto's die komen morgen als wij weer thuis zijn.

Vandaag bij Dirk hebben we de veerpoten compleet vervangen inclusief de verlagingsveren.
De wagen staat nu 40mm lager dan origineel en inderdaad het kijkt veel beter zo.
Ik was eerst even bang dat de wagen veel stugger zou gaan veren, maar dat blijkt echt reuze mee te vallen.
Nu toch de boel los lag ook de end-links mee vervangen voor van die Peugeot gevallen en het stuurt ook een stuk strakker. :eusa_dance:
De linker end-link was nog redelijk goed, maar de rechter end-link was gaar/ral en veroorzaakte ook het trillen/rammelen in de voortrein.
Ook vernam ik de laatste tijd een lichte trilling bij het remmen, nu de end-links zijn vervangen is dat ook weg.
De draagarmen zijn gecontroleerd, moeten tzt een keer vervangen worden maar haast heeft het allerminst.


De wagen staat nu mooi een stukje voorover en naar mijn mening nu precies goed.
Maar daar mogen jullie morgen(avond) over oordelen, of ik daar iets mee doe... ::) ;D


Tevens hebben we op de D&B manier de uitlaat toch mooier in de openingen gekregen.
Voor AWD aanzien sluit het geheel nu mooi aan.
En dan natuurlijk het rijden.
Het veercomfort valt mij erg mee, de nivomaten aan de achterzijdezijn sowieso al een stuk stugger als normale veerpoten.
Het veren aan de achterkant is het zelfde als aan de voorzijde. Wel wat stugger maar je stuitert geenzins de wagen uit. :laugh:
Voor de kenners onder ons: komende vanuit Rijssen richting Almelo ga je vanaf de N350 de A35 op richting Almelo.
De oprit behelst een paar mooie bochten en met de AWD kun je harder dan gemiddeld die oprit op.
Dus even uitproberen of 'ie strakker stuurt en dat deed 'ie ;D
Leverde mij op de N36 bij de afslag Vriezenveen verontwaardigde blikken van een BMW rijder op. ;D

Al met al, een aardig stukje gereden en een nuttige update gedaan vandaag.
En ik moet zeggen, het is en blijft een fijne wagen om in te rijden. Geen gebonk/geklapper of zweeverig rijgedrag, maar gewoon zoals het hoort. Ook mét werkend AWD systeem :eusa_dance: :D

Oh ja, en op de terugweg bij Irian Paul de VPB opgehaald en die stond keurig netjes op de afgesproken plaats klaar voor mij.
Irian dank daarvoor :eusa_clap:
Volvoloos....

The Volvoboy

Eindelijk ;D ;D Lekker bezig geweest dus vandaag :) Ben erg benieuwd naar de foto's BJ. Welk merk veren zijn eronder gegaan?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km