[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Bert-Jan, geef ons het nummer is van de LMM die er nu inzit ?  We kunnen via Vida geen duidelijk nummer vinden wat er in hoort bij je.  We hebben een aantal LMM's liggen, dan kunnen we van jou het nummer er mee vergelijken.

Marty__Mouse

Ik ga mijn LMM ook vervangen voor een nieuwe, deze heb ik besteld maar het blijkt toch dat de complete motor en de katalysator aan stront zijn.. De LMM is dus volgens mij nog gewoon goed..

Dus als Dirk en Arjan je niet kunnen helpen PM me dan even , dan sloop ik die van mij er alvast tussenuit..

Het nummer op de mijne is: 0 280 218 108  ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

UserID6342

Dat is dus het nieuwe type Maarten, er kan ook nog het oude type inzitten de 0280 217 107 en dat is nu precies de rotpest.  Moet wel even de nummertjes weten.

The Volvoboy

BJ heeft een V70 van '97, zou daar dan niet gewoon het oude type inzitten?  :eusa_think:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

UserID6342

Citaat van: The Volvoboy op 03-09-2013 10:21:54
BJ heeft een V70 van '97, zou daar dan niet gewoon het oude type inzitten?  :eusa_think:
Daarom wil ik ook dat BJ eerst even kijkt, voor de zekerheid !

Marty__Mouse

Citaat van: Dirk342 op 03-09-2013 09:53:49
Dat is dus het nieuwe type Maarten, er kan ook nog het oude type inzitten de 0280 217 107 en dat is nu precies de rotpest.  Moet wel even de nummertjes weten.

Ahja...  ;D

Ik heb natuurlijk weer zo'n LMM welke maar 3 maanden geleverd is in de Classic.. Net als de aandrijfassen, fuseestukken en zo'n beetje dat hele hok...  :evil:
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

BBS

BJ heeft het oude type erin zitten. :D
Marco, (DCCCL) had er nog 1 liggen en ik moest toch in Zwolle zijn om mijn broertje op te pikken.
De Volvo moest eigenlijk vandaag weer lopen omdat mijn broertje zijn eigen auto total-loss heeft gereden. Een achterligger meende dat hij doorreed voor een voorrangsweg en knalde achterop de Alfa. De Alfa is totall-loss omdat de chassisbalk achter krom is.

Conclusie: 3 auto's in de familie waarvan er 2 met stukken staan.. ::) Gelukkig zijn de inzittenden er goed vanaf gekomen. Wel geadviseerd om één en ander vast te leggen bij de huisarts om vervolg schade te kunnen verhalen.
Dus de noodzaak was ineens heel erg aanwezig dat de Volvo vandaag weer roffelen kan. Mijn broertje kan nu verder rijden in de Toyota en zoeken naar een vervangende auto.

Maar goed, de LMM van Marco erin gezet, boel aangesloten en de wagen starten. :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

Starten en lopen en netjes op 900 toeren stationair. Met Vol-FCR de storing uitgelezen en daar stond in dat de MAF sensor geen waarde meer gaf.
Duidelijk dus de LMM. :eusa_dance: :eusa_dance:
Wat nu heel erg opvalt is dat wanneer de motor nog goed koud is de verbrandingsgassen heel erg meuren naar rotte eieren. Iets wat mij eerder nog nooit opgevallen is. Misschien dat de LMM al langere tijd niet goed meer was en dat de wagen te rijk liep??

Morgen gaan we even naar Hoogeveen om nog wat zooi uit de caravan weg te kieperen...

Voor wat betreft de hut:

Vandaag heb ik het oude bed eruit gemept, er lagen 2 matrassen op omdat ons eigen matras te groot was voor het bed. Je raad het al, de afgelopen nachten dus ook bijna geen oog dichtgedaan. Nu een gewoon bed, lattenbodems erin en ons eigen matras van 22 cm. dik erin gelegd. Het zelfde zoals we dat thuis ook hebben, alleen kleiner. ;D
Verder nog wat plafondlampen vervangen door nieuwe exemplaren met de LED verlichting.  :eusa_dance: Caravan is nu energie zuinig. 8) :D
De hut verder ook helemaal schoongemaakt en uitgesopt.

Nu uitgeteld op de loungeset in de tuin aan een Copana bananalikeur met cola :eusa_dance: :eusa_drool:

Volvoloos....

pwberg

Mooi dat het "slechts" de LMM was.  :eusa_clap:

Maare, FOTO'S van die hut........  :angel:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

)()()sT

The Demon

Citaat van: )()()sT op 03-09-2013 22:03:16
Rotte eierengeur: katalysator kaduuk ???

:eusa_think:
+ 1 Maar mooi dat hij weer roffelt.
Geniet van je vakantie.

Groet,
The Demon.

elianmars

Is het een wat oudere caravan, dat je de boel aan het verbouwen bent?

BBS

De rotte eierenlucht:

Ik zal een keer deze maand bij de APK-boer langsgaan om een 4-gas test te laten doen. Kijken of er wat uit komt. Maar ik ga eerst een stukkie roffelen met dat hok :eusa_dance: Als hij een paar keer goed heet is geweest zal ik nog een keer ruiken.
En anders heeft Marco nog wel een voorpijp met cat liggen die ik dan op de plank ga leggen voor het geval de cat toch overleden is...

De hut:
Die is inderdaad al wat ouder, zeker niet nieuw maar de vorige eigenaar was een halve knutselaar. Overal aan beginnen maar niks echt af maken.
Neem nu de perlator -zeefje- van de kraan in de keuken, ding was blijkbaar verstopt dan sloopt hij het complete zeefje eruit maar draait de buitenste ring er wel weer op. Zo lijkt het alsof er wel een zeefje in zit, wat dus duidelijk niet het geval is.
Ander puntje, als een lampje stuk is dan niet een nieuw peertje erin draaien, maar sloop het hele lampje van het dak af... Is goedkoper :evil: :eusa_wall:
En zo zijn er nog wel meer van die dingen.... ::)
Volvoloos....

Broabander

Ach ja, is hetzelfde als met auto's he; ouwe meuk, blijf je altijd mee bezig ;D ;D

Maar mooi dat de AWD 't weer doet!
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Robster480

Citaat van: Dirk342 op 03-09-2013 10:56:05
Citaat van: The Volvoboy op 03-09-2013 10:21:54
Daarom wil ik ook dat BJ eerst even kijkt, voor de zekerheid !

Gaat helaas niet altijd op Koen, mijn '97-er heeft een 0 280 218 108 LMM erop.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

elianmars

Citaat van: BBS op 03-09-2013 23:18:14
De hut:
Die is inderdaad al wat ouder, zeker niet nieuw maar de vorige eigenaar was een halve knutselaar. Overal aan beginnen maar niks echt af maken.
Neem nu de perlator -zeefje- van de kraan in de keuken, ding was blijkbaar verstopt dan sloopt hij het complete zeefje eruit maar draait de buitenste ring er wel weer op. Zo lijkt het alsof er wel een zeefje in zit, wat dus duidelijk niet het geval is.
Ander puntje, als een lampje stuk is dan niet een nieuw peertje erin draaien, maar sloop het hele lampje van het dak af... Is goedkoper :evil: :eusa_wall:
En zo zijn er nog wel meer van die dingen.... ::)

Ach, nu kun je 'm helemaal eigen maken.

Bij ons op de camping moeten oudere caravans weg, als de huidige eigenaar ermee stopt. Naast ons gaat dat ook gebeuren. Is al een oud ding, maar wij zagen het helemaal zitten om 'm voor weinig over te nemen en 'm naar onze zin te verbouwen.
Blijkt dat het niet mag. Caravan mag maximaal 15 jaar oud zijn (is al iets versoepeld, want het was 10 jaar).
Helaas voor ons  :-\