[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Vandaag de eerste update aan de wagen gedaan  :eusa_dance: :

En van een afstandje:

De sticker op de achterruit zit er ook nog op, dus mijn wagen is nu van 3 kanten te herkennen ;D ;D

Volvoloos....

Vulk

Is dat een deuk in de D-stijl of ligt het aan de lichtinval?

BBS

Klopt Thomas, is een hele nare deuk/diepe kras.... :-[
Zat er in toen ik de wagen kocht.. Ik hoop dat de deukentovenaar er nog "iets" mee kan :eusa_pray: :eusa_pray:
Volvoloos....

)()()sT

Huh? Met zomerbandjes?
Die sticker.... Tja, ik ga niet met m'n naam rondrijden ;D

Marc O.

En toch lijkt het iedere keer wel alsof de achteras van zo'n AWD er schuin onder zit....  :eusa_think:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Citaat van: BBS op 03-01-2014 19:05:53
Zat er in toen ik de wagen kocht.. Ik hoop dat de deukentovenaar er nog "iets" mee kan :eusa_pray: :eusa_pray:

Ik had ietsje lager een deuk zitten en die hebben ze er perfect uit kunnen halen op die uitdeukdag van afgelopen jaar.
...The Nile isn't just a river in Africa...

BBS

Citaat van: )()()sT op 03-01-2014 19:13:47
Huh? Met zomerbandjes?
Die sticker.... Tja, ik ga niet met m'n naam rondrijden ;D
Heb je het weer de laatste tijd wel gezien? De korte broek kan nog eerder uit de kast gehaald worden dan dat er sneeuw gaat vallen... :eusa_wall: ;D

En dus blijft BJ mooi op zijn zomersloffen door kachelen ;D
Volvoloos....

BBS

Citaat van: Marc O. op 03-01-2014 19:15:14

Ik had ietsje lager een deuk zitten en die hebben ze er perfect uit kunnen halen op die uitdeukdag van afgelopen jaar.

Ik weet niet of ze het kunnen repareren. ::) De "deuk" lijkt meer op vouw als je er goed naar kijkt.
We zullen het zien bij de "uitdeukmeeting". Ik hoop dat ze het lukt :eusa_pray:, daarna kan Koen zich er op uitleven met de poetsmachine. :D
Volvoloos....

elianmars

Citaat van: BBS op 03-01-2014 19:22:06
Citaat van: Marc O. op 03-01-2014 19:15:14

Ik weet niet of ze het kunnen repareren. ::) De "deuk" lijkt meer op vouw als je er goed naar kijkt.
We zullen het zien bij de "uitdeukmeeting". Ik hoop dat ze het lukt :eusa_pray:, daarna kan Koen zich er op uitleven met de poetsmachine. :D

Er kan heel veel met UZS, hoor. Ik denk dat dit helemaal goed gaat komen.

leons850

Als iemand hem nog niet "verpest" heeft door zelf proberen uit te deuken is hij waarschijnlijk best te redden.
Mijn oude 854 had ook zo'n knik alleen dan horizontaal en die was "verpest"... anders hadden ze hem er uit gekregen zeiden ze.
Ik zie je daar wel. ;-)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

StefanCJ

Als ik zie wat ze vorig jaar allemaal voor toverkunsten hebben verricht heb ik er vertrouwen in de dat ze deuk of weg of in ieder geval veel minder zichtbaar krijgen.

BBS

We zullen het zien, er is in ieders nog niet eerder "aan gewerkt" behalve dan dat er een beetje verf ingestopt is om roest te voorkomen.
Ik ben al wat centen opzij aan het leggen voor het UZS verhaal. ::)
Volvoloos....

BBS

En vandaag maar eens een begin gemaakt met 1 van de plannen om dit jaar te doen:

De plastic schrootjes liggen nu in stukken achter in de wagen, die gaan zo naar de stort :eusa_dance:

De komende weken de elektrische aansluitingen boven het plafond in orde maken zodat binnenkort het nieuwe plafond met 12 inbouwspots er in gezet kunnen worden. 8)
Volvoloos....

BBS

EINDELIJK! :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Het is definitief, onze wagen staat met een gebruikte LPI installatie geregistreerd als G3 bij het RDW! :eusa_dance: :eusa_dance:

Even een korte uitleg...

Allround stuurt de registratie papieren 1x per maand aangetekend op naar het RDW. Alleen is bij het eerste rondje mijn aanvraag blijven liggen om onduidelijke redenen. :-\ Jammer maar het was niet anders.
Een paar telefoontjes naar het RDW en Allround later, bleek dat de papieren nog in Spijkenisse lagen, en na een telefonsiche toezegging dat ze tussen kerst- en oud en nieuw de boel alsnog zouden opsturen.
Dit hebben ze dus gedaan en definitief staat onze wagen op G3.

Met andere woorden, het kán dus wel! :D Een gebruikte LPI installatie overzetten naar een andere wagen met een G3 verklaring zodat je in het "voordelige" belastingtarief valt.

Oh ja, en de gewichten :eusa_pray:
Het ledig gewicht van de wagen op benzine was 1592Kg, en nu op LPI is het ledig gewicht 1636Kg een gewichtstoename van 44 Kg Netto.
Dit betekend dat onze wagen in de zelfde "gewichtsgroep" blijft zitten en er geen extra belastingbonus bovenop komt :D

Het is dus gelukt, voor iets meer dan €1300 euro een gebruikte installatie + inbouw/afmelden op G3 laten inbouwen in een wagen. ;D ;D
Volvoloos....

kulk

Netjes hoor! Scheelt je toch een duizend euro minimaal in vergelijking met een nieuwe  :eusa_clap: