[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Citaat van: elianmars op 26-03-2014 21:40:44
Zie je nou hoe aanstekelijk dat werkt, het gepoets van Koen  ;D
Dat doet het ook Marcel, alleen is het poetsen van een auto niet helemaal mijn ding. ::) Daarom zoek ik ook een wax die minimaal een halfjaar blijft zitten.
En de wax die ik nu heb blijft max 3 maand zitten... :eusa_boohoo:

Citaat van: big ben op 26-03-2014 21:48:01
Als de basis goed is , heb je er veel meer plezier in  :eusa_clap: .
En nu "gewoon" bijhouden.......  :angel:

Dat bijhouden is vaak het probleem, maar als de eerste waxlaag erop zit gaat de rest wel wat gemakkelijker.... 

Dat dan weer wel  :D
Volvoloos....

pwberg

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

BBS

Thanks Pascal ;) :D

Vandaag toch nog even op de camping bezig geweest, al is het maar omdat ik er deze hele week ben  ;D Er zijn nog zat klusjes die gedaan moeten worden wat eigenlijk in een paar uurtjes gepiept is. Zo ook het eendenfonteintje wat we een keer bij Oosterik in Denekamp op gescharreld hebben voor weinâg :D
Nu het ding in de tuin gezet en van een leutje water voorzien evenals een stekker voor de benodigde prik.

Plaatje:

Ook gelijk maar even de border aan de voorkant van "de tuin" aangelegd, nu kunnen de overige badgasten ook niet meer over mijn bloembollen en plantjes heen jagen. :evil: ;D Straks kunnen hier de nieuwe blompies er ook weer in :D

Plaatje:

** In mijn nopjes **

Edit: fotolinkje werkte niet....
Volvoloos....

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

StefanCJ

Mooi dat je maandag weer aan de slag kunt BJ  :eusa_clap:

BBS

Oude liefde roest niet:

Inmiddels is 'ie ruim miljonair, and still going strong ;D
Volvoloos....

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

BBS

Even maar een update in mijn eigen blog over Jennie, de rooie en de V. Momenteel gaat alles in een roes voorbij waarbij alledrie wat aandacht nodig hebben.

Jennie:
Na het steeds slechter wordende nieuws van afgelopen weekend had ik haar vanmorgen aan de telefoon. Ze klonk helder en bij de tijd. In etappes goed geslapen vannacht en dat is eigenlijk voor het eerst sinds afgelopen donderdagnacht. Vanmiddag tegen kwart voor 5 klonk ze nog steeds helder en we kregen zowaar goede hoop dat het beter zou gaan. Dus vanavond naar Meppel gekacheld om haar op te zoeken.
We kwamen aan en we zagen eigenlijk gelijk dat ze heel moe was en dat de koorts weer opkomt. Nu weer 39,2oC tegen 37,8oC vanmiddag. Wel neemt het ziekenhuis direct bloed af om te testen en op kweek te zetten zodra de temperatuur boven de 39 graden komt. De eerste uitslagen van de kweken worden eind van deze week verwacht.
De ontstekingswaardes in het bloed lopen vandaag weer iets op, van 350 zondag naar 440 op de maandag. Op dit gebied lijkt de antibiotica nog niet veel te doen, maar aan de andere neemt de pijn wel af. Van de 4x morfine per dag gaat ze nu naar 3x daags morfine en op verzoek een keer extra als het niet te houden is.
Verder voelde ze zich goed vandaag, als er een cijfer gegeven moest worden van 0-10 was het zondag een dikke 2 en vandaag een magere 3. Niet veel, maar toch iets beter.
Ze houden haar scherp in de gaten, afwachten hoe het gaat. Ik had eigenlijk gehoopt dat het beter zou gaan ::)

De rooie Toyota:

Die moet tussen nu en 2 maand voor de APK en tijdens de bandenwissel van winter naar zomerschoeisel zag ik dit op de linker remschijf:

De rechterkant zag er "iets" beter uit:

Ik gok er zo op dat zeker de rechter remschijf een gevalletje "APK afkeur" gaat worden :-\
Tevens knakkert het ding bij het naar links en rechts sturen een héél klein beetje. Niet veel maar soms hoor je ze. Dat zullen zeer waarschijnlijk ook 2 nieuwe homokyneten gaan worden. Verder doet het ding gewoon wat 'ie moet doen zo af en toe, ==> rijden ;D
Dus gaan we binnenkort een afspraak met Dirk en dan kan die (vooropgesteld dat Dirk het wil) het ding weer klaarmaken 8)

De V
Brandstof verbruik op gas gaat steeds een beetje verder oplopen en daar komt nog bij dat hij stationair soms wat schommelt. Zeker op benzine doet hij dat soms. Als 'ie dan omschakeld naar LPI is het afgelopen waardoor ik de lambdasensor ga verdenken dat die op zijn eind loopt. Wat nog een optie kan zijn is dat het gasklephuis schoongemaakt kan worden, mits deze het soms schommelen op benzine kan veroorzaken.
De airco van de V werkt dus niet, en het plan is om die te laten maken in Helmond bij Carcool. Maar eerst vraag ik onze eigen garage of ze het ding nog ff willen voldrukken zodat ik nog ff een klein poosje "koud" kan zitten :)
Verder nog een paar kleine dingen die in een zaterdag opgelost kunnen worden.

Tot zover dit verslagje.
Volvoloos....

pwberg

Fuck die ouwe hokken, gelukkig dat het iets beter gaat met Jennie. Wellicht niet wat je / jullie gehoopt hadden, maar in ieder geval geen achteruitgang.

Sterkte ermee en natuurlijk beterschap voor Jennie....

(en met die ouwe hokken komt het ook wel weer goed)  ;D

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

BBS

Zekers, Jennie gaat echt voor alles :D Maar zoals altijd komt alles weer tegelijk en daar zit ik eigenlijk niet op wachten.

Maar ze heeft haar Eipet in het ziekenhuis want ze wil toch weer een beetje forummen, feestboeken en muziek luisteren.
De wil is er wel.....
Volvoloos....

pwberg

Citaat van: BBS op 19-05-2014 22:00:01
Zekers, Jennie gaat echt voor alles :D Maar zoals altijd komt alles weer tegelijk en daar zit ik eigenlijk niet op wachten.

Maar ze heeft haar Eipet in het ziekenhuis want ze wil toch weer een beetje forummen, feestboeken en muziek luisteren.
De wil is er wel.....

+ heul veul  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
(\_/)
(O.o)

StefanCJ

Lunadust

Sterkte met Flipje.
Flipje, sterkte.

Die ouwe hokken komen wel.

Nu eerst de gezondheid.

Techneut, geen dichter.

hertogjan6

veel sterkte en beterschap aan die kant!!  :angel:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart