[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

The Volvoboy

Hmm, dan moet ik die van mij ook maar eens vervangen, die is nog origineel en dus 374.000km oud :eusa_shifty:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

volvobug

Citaat van: The Volvoboy op 16-11-2014 13:01:44
Hmm, dan moet ik die van mij ook maar eens vervangen, die is nog origineel en dus 374.000km oud :eusa_shifty:
Zou ik doen Koen, heb mijn eerste ook ruim 250K km laten zitten maar steek sindsdien iedere 150K gewoon een nieuwe. Is het waard.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

BBS

Citaat van: volvobug op 16-11-2014 13:30:42
Citaat van: The Volvoboy op 16-11-2014 13:01:44
Zou ik doen Koen, heb mijn eerste ook ruim 250K km laten zitten maar steek sindsdien iedere 150K gewoon een nieuwe. Is het waard.

Ik had ook inderdaad niet verwacht dat het zo'n groot verschil zou maken... :o
Volgende week gaan we even naar Walter toe en ik zal kijken wat het verbruik dan gaat doen. Al vond ik ansich een verbruik van 1:7,5 ook al niet gek voor een 1736 kilo zware wagen....
Volvoloos....

BBS

Dit weekend een leuk maar druk weekend gehad.

Allereerst heb ik gisteren bij Arjen een paar onderdelen voor NickGr opgehaald en voor mezelf een leuke aanwinst voor de wagen. Gaat ie straks wat stoerder van smoelen. :D 8)
Aansluitend zijn we naar Amsterdam gegaan om bij Nick en Jeanine de koffie te proberen. Daar ook de onderdelen voor Nick afgegeven en de onderdelen neergelegd die Koen ook wilde hebben.
Diezelfde dag hadden we ook de verjaardag van Walter te vieren, en zoals verwacht was dat weer een gezellige heksenketel daar. Máár zeer goed verzorgd en dat mag gerust gezegd worden :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
We hebben hartelijk gelachen om van alles en nogwat en uiteindelijk ging het weer nergens over. :eusa_wall: ;D ;D Maar het was een zeer geslaagde dag/avond.

De volgende dag hebben we vroeg ontbeten en hebben we een lekkere strandwandeling gemaakt en frisse zeelucht opgesnoven.

Hier nog ff wat gedronken samen.....

Tot onze verbazing stonden er in Zandvoort nog een paar zandsculpturen die ze daar eind September?? gemaakt hadden....

Verder was daar nog een markt alwaar we een leuk bordje gevonden die voor ons zo verschrikkelijk van toepassing is, dat we die mee móesten nemen....

Die komt op een prominente plaats te hangen op de camping zodra het seizoen weer is begonnen :eusa_dance: 8)

Verder met Jeanine nog ff Amstelveen in geweest om uiteindelijk vanavond tegen 20 uur weer thuis te zijn. Moe maar zeer voldaan.
Voor een ieder die het mede mogelijk heeft gemaakt, bedankt namens ons beiden voor dit enorme leuke weekend. :eusa_clap: :eusa_dance: :eusa_clap: :eusa_dance:
We waren bang dat er wel weer wat tussen zou komen, zoals de laatste tijd zo vaak gebeurd is, maar niks van dat alles. Sinds lange, lange tijd gewoon weer eens een ouderwets gezellig weekend gehad, zonder gedoe en moeilijkheden. Hier waren we allebeide zo verschrikkelijk aan toe, en het heeft goed uitgepakt. 8)

Oh ja, het gemiddelde verbruik van de wagen met nieuwe lambda sensor is nu 1:8,4 8) En dat voor een bijna 2 ton zware wagen.....(incl 2 inzittenden en bagage)
Volvoloos....

arjen850

En al dat lekkers hebben wij dus moeten missen :-\ Walter en Theodora, van harte.....

The Demon

Citaat van: arjen850 op 23-11-2014 22:23:39
En al dat lekkers hebben wij dus moeten missen :-\ Walter en Theodora, van harte.....
Jullie waren uitgenodigd Arjen, net als Dirkmans.
Volgende keer dan maar?

Was erg gezellig gisteravond B-J, en niet in de minste zin door jullie aanwezigheid.
En je weet het hé, voortaan niet eerst aan de cupcakes ruiken........ :P ;D :evil:

Ik heb genoten van jullie aanwezigheid en ga nu dat konijn eens passen  ;) ;D

dielie850

The Demon

Citaat van: The Demon op 23-11-2014 22:43:28
ga nu dat konijn eens passen  ;) ;D
Verdullemme!!!!! Te Klein!!!!  >:( >:( >:(

arjen850

Citaat van: arjen850 op 23-11-2014 22:23:39
Jullie waren uitgenodigd Arjen, net als Dirkmans.
Volgende keer dan maar?

Was erg gezellig gisteravond B-J, en niet in de minste zin door jullie aanwezigheid.
En je weet het hé, voortaan niet eerst aan de cupcakes ruiken........ :P ;D :evil:

Ik heb genoten van jullie aanwezigheid en ga nu dat konijn eens passen  ;) ;D

Klopt Walter :D bedoelde ook dat het onze eigen stomme schuld was;) volgende keer zijn wij erbij :eusa_dance:

elmarconi

Citaat van: The Demon op 23-11-2014 22:48:42

Dat is relatief. Hetgeen erin moet kan ook te groot zijn.  ;D
--
Autogas Inside . . .

BBS

Citaat van: elmarconi op 24-11-2014 00:18:40
Citaat van: The Demon op 23-11-2014 22:48:42

Dat is relatief. Hetgeen erin moet kan ook te groot zijn.  ;D
Uitgesloten! ;D ;D ;D

Het past allemaal wel, maar dat gaat ie niet openbaar maken ;D ;D
Volvoloos....

BBS

Vandaag is de roffel bij de uitlijner geweest hier in Hoogeveen.
Deze uitlijner kan ook op het lijstje van "prutsers" en ik ga hier zeer zeker weten niet meer heen. >:(

Ik had een afspraak gemaakt voor een uitlijning van de voortrein. Dirk heeft het spul losgehaald voor een reparatie van het een of ander.
Jennie heeft vanmiddag de wagen heen gebracht en een half uurtje later weer opgehaald. De uitlijning was ineens €14,- duurder uitgevallen omdat ze de voortrein niet zonder de achtertrein konden uitlijnen. :eusa_think: :eusa_wall:
Kortom, de wagen is nu vierkant uitgelijnd, waar ik in beginsel al geen opdracht voor gegeven heb. :eusa_boohoo:
Bij het afhalen kwam er wel de waarschuwing dat de wagen in het begin wat naar links kon trekken. Dit komt door de banden die ze normaal van links naar rechts zetten, maar nu niet omdat er een draairichting aan zit. Het scheef trekken zou na verloop van tijd "vanzelf" over gaan. Ja-ja :eusa_wall: :eusa_wall:
Ik heb van mijn leven nog nooit zo'n groot lulverhaal gehoord.....

Bij de vorige uitlijning in DLD was het in 1 keer goed.
Mocht het niet goed zijn, dan moest ik maar contact opnemen en dan gaan ze er weer naar kijken.
Reken erop dat ik morgen een ritje ga maken, en ik extra scherp ga opletten op scheef trekken, lawaai, trekken bij remmen, trekken bij acceleren en allerlei ander ongerief. Ik ga ze er mee lastig tot ze er scheit en scheit ziek van worden.
Ik geloof er geen moer van dat het nu goed zou zijn. Uitdraai van de uitlijning:

Volvoloos....

Lunadust

Dit is voor?
Waar is het rapport na uitlijnen?
Waar alle waarden min of meer gelijk zijn en je geen rode vlakken meer hebt..
Techneut, geen dichter.

BBS

Dit is wat er is....

Ik heb er ook een hard hoofd in dat dit allemaal goed is. ::) In een half uur vierkant uitlijnen??
Die tijd ben je nodig alleen al om de boel goed na te meten :eusa_doh:
Volvoloos....

Lunadust

Ja, kan, als ie goed staat...
Dirk stuurt je niet voor niks naar een uitlijner, dus staat niet goed.

Niet meteen negatief zijn, hij kan ook goed rijden nu,
Houd ieg je slijtage aan de wangen (binnen en buitenkant) in de gaten.
Techneut, geen dichter.