[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Laguna-S60R

Citaat van: BBS op 03-01-2015 15:34:46
Vandaag een knutseldagje thuis gehad. Aangezien wij maandag overstappen van Ziggo naar Telfort alles in 1 glasvezel moeten de modems verhuizen van de ene kant van het huis naar de andere kant. Dat betekend allemaal nieuwe kabels trekken en de oude kabels volgende week verwijderen.
Ziggo is leuk, maar als je meerdere TeeVee's hebt ben je ook meerdere decoders nodig. Het leuke van Telfort is dat onze hoofd televisie beneden interactief wordt met een UTP kabel, maar een tweede TV boven kan gewoon op de 1980 manier met een Coax kabel aangesloten worden.  :eusa_dance:
Telfort bied namelijk als enige de mogelijkheid een anloge verbinding aan voor een tweede TV. Tevens worden de radio signalen ook via diezelfde analoge Coax kabel aangeboden.

Dus vandaag een Coax kabel naar boven gemaakt voor de TV en een Coax kabel naar de reciever zodat we maandag ook weer op de ouderwetse manier radio kunnen luisteren zonder het via de decoder/televisie te moeten doen. :eusa_dance:
De televisie boven moet ook weer op de ouderwetse manier zenders gaan zoeken, maar zappen gaat ook hier zonder een extra decoder.

Ik vind het uiterst prettig om op deze manier 1980 te combineren met 2015. Het gemak van toen en het comfort van nu ;D ;D

Verder zijn de spullen besteld voor de massa en voedingsperikelen van de V70 en die hoop ik binnenkort binnen te krijgen. Dan kunnen die de tiende van Januari bij Dirk gemonteerd worden en laat de winter dan maar komen :eusa_dance: :D

Ziggo doet dit ook ;) Wij zijn vorige maand juist overgestapt van Telfort naar Ziggo haha
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

)()()sT

Precies... Analoog heb je immers altijd in je kabels zitten (als je je tv gewoon met een coax in het 'stopcontact' steekt.
Enkel door het kastje met smardcard ertussen te prikken (of tv met module) krijg je digitaal. ;)

blastaway

Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

BBS

Daarom hebben we bij onze tweede TV geen extra "kastje" of een smartcard. Gewoon de Coax kabel erin en TV kijken. Signaal komt rechtstreeks uit het glasvezelmodem...

Citaat van: Hans Duiven op 09-01-2015 12:01:44
ik snap ook niet dat je niet even langs Brouwer gaat, ligt toch ook op de route

Daar kosten ze 1 euro p/stuk
Morgen om 9 uur ben ik daar, scheelt toch de helft... :eusa_think: :D
Volvoloos....

UserID6342

#2479
Nah, de kabels zijn vervangen en het starten ging meteen al een heel stuk beter !  De startmotor slingert de motor nu wel afdoende rond. Foto's en verslag komt wel van BJ zelf, maar het was ook hier hard nodig dus.

Nick, leuk dat je er bij was en het was zo vandaag, ondanks het slechte weer, toch weer een leuke en gezellige dag zo samen  :eusa_clap: :eusa_clap:.  Ik kan daar echt van genieten van die gezelligheid en Ronny ook ;D

BBS

Zoals Dirk hierboven al aangaf, ben ik gisteren samen met NickGR bij hem geweest voor het vervangen van de kabels. Echt nét op tijd want gistermorgen wilde de wagen nog net op de laatste klappen aan slaan. :o Had ik een week gewacht met vervangen dan ha dik onherroepelijk gestaan met een niet startende wagen....
Maar goed, eerst langs Gerben Brouwer om nog een paar popnagels te halen voor het vervangen van het binnenscherm. Daar zit al ruim 2 jaar een dik gapend gat in en via Gijsbert-5 een ander binnenscherm gekregen. :eusa_clap: De hele tijd de wagen maar laten lopen en pas bij Dirk heb ik het ding uitgezet. Gelijk gevoeld aan de plus- en min accuklem, en ja hoor de plus klem aan de accu is warm. ::)

Na eerst een bakkie koffie gaat de Meester aan het werk:



klik voor hi-res.

De oude kabellerei eruit getrokken:


klik voor hi-res.


klik voor hi-res.

De oude massakabel:

klik voor hi-res.


klik voor hi-res.

De oude Plus kabel:

klik voor hi-res.

De meeste van de aansluitogen zijn intussen in vergaande staat van ontbinding. Het was dus ook echt nodig om de kabels te vervangen. :o
Met de opbouw bezig:


klik voor hi-res.

De massakabels zouden we van 50qmm kabel gaan maken, maar door een fout van mijn kant kon dat geen doorgang vinden. We hebben gekozen om de massakabels van 25qmm te maken zodat het spul in elk geval weer goed is. Ik heb daar geen foto's van, was ook redelijk onzichtbaar op de foto.
Wel heb ik nu lekker dikke zware accuklemmen op de accu zitten en dat ziet er dan weer zo uit:


klik voor hi-res.

Het ziet er allemaal weer lekker fris uit zo, Dirk jongen hartstikke bedankt voor deze "rot" klus, is niet het mooiste werk om te doen. ;) :eusa_clap: :eusa_clap:

Aansluitend hebben we het binnenscherm ook vervangen. Het oude scherm met het gat:


klik voor hi-res.

En nu we toch bezig zijn, dan ook maar gelijk verse olie in het blok gekiepert:



Tevens 2 nieuwe lampjes in de "dramlampen" gezet aldaar zodat de wagen voorlopig weer voort kan :eusa_dance: 8) 8)
Ben d'r weer blij mee. :eusa_dance: :eusa_dance:

Nadat we bij klaar waren zijn we naar Amsterdam gereden. Bij Nick en Jeanine op de koffie geweest en via:


klik voor hi-res.

naar de Ikea in Zuid-Oost geweest. En omdat we het allemaal zo gezellig hadden hebben we nog een toetje gehaald bij de McDonalds.
Dat bij de McDonalds was 1 groot feest, en ik durf te wedden dat Nick en Jeanine niet meer met mij mee willen door de McDrive ;D ;D ;D ;D ;D
We hebben daar krom gelegen van het lachen.....

In totaal gisteren bijna 500 kilometer met de roffel weggetuft, tot volle tevredenheid. ;)

Oh ja, wat mij opviel is dat tijdens het accelereren en constant rijden op de CC boven de 100km/h er een soort van "joelend" geluid de wagen in komt.
Lijkt op een wiel lager of band. Vreemde is wel dat wanneer je van het gas af gaat het geluid ook weg is... :eusa_think: :eusa_think:
En banden lijkt uitgesloten, want hij deed het ook met de zomerbanden maar ook met winterbanden... Ra ra ra


Tot slot, wanneer de wagen nu een nacht gestaan heeft start hij zo:

http://youtu.be/5OAXM5SAayQ
Volvoloos....

The Volvoboy

Mooi werk weer 8) En zoals ik Nick net hoorde denk ik ook niet dat ik met jou door de Mcdrive durf ;D ;D (niet in Amsterdam ten minste ;D )

Dat joelende geluid..... AWD?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Kees Flodder

Ik zie dat je een Coldax accu in je auto heb zitten.
Deze accu's staan niet bekend om hun goede kwaliteit en leveren echt beduidend minder power dan bv een Varta.

Ik zou de kassabon van de accu goed bewaren, want ze gaan vaak kapot binnen de garantietermijn (2jaar)

V70 400K+

Citaat van: Dirk342 op 10-01-2015 19:38:06
Nah, de kabels zijn vervangen en het starten ging meteen al een heel stuk beter !  De startmotor slingert de motor nu wel afdoende rond. Foto's en verslag komt wel van BJ zelf, maar het was ook hier hard nodig dus.

Nick, leuk dat je er bij was en het was zo vandaag, ondanks het slechte weer, toch weer een leuke en gezellige dag zo samen  :eusa_clap: :eusa_clap:.  Ik kan daar echt van genieten van die gezelligheid en Ronny ook ;D
Goed werk weer Dirk,
Alweer toe aan nieuwe kabels en schoeisel?

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

BBS

Citaat van: The Volvoboy op 11-01-2015 13:00:57
Mooi werk weer 8) En zoals ik Nick net hoorde denk ik ook niet dat ik met jou door de Mcdrive durf ;D ;D (niet in Amsterdam ten minste ;D )
Waarom niet ??? ;D Beetje lol moet je hebben toch?


Citaat van: The Volvoboy op 11-01-2015 13:00:57
Dat joelende geluid..... AWD?
Nee dat denk ik niet. Als je het gas los laat is het weg namelijk. En de AWD laat zich horen door middel van trillingen tussen de 80 en 90, wat geen zins het geval is. (tenminste, van hebben horen zeggen op het forum...)
En het valt mij op dat het erin zit sinds de subframe inserts erin zitten...
Volvoloos....

BBS

We zijn een week verder, starten gaat als de brandweer en die rare storing met het brandend [TRACKS] lampje heeft zich niet meer voorgedaan.
Uit voorzorg vandaag wel even de accu met auto aan de acculader gezet zodat de accu ook weer eens goed vol komt te zitten. Dit op advies van Dirk. ;)
Maar verder geen rare dingen meer gehad. ;)

FBM bood een setje mooie telleringen aan voor weinig. Deze overgenomen en vanmiddag maar in de klok gezet. Van te voren wel advies ingewonnen bij Koen voor het hoe en wat. Is op zich niet een raar klusje wel een beetje prutsen.
En omdat een foto meer zegt dan woorden:

Bij een lichte inval:

Klik voor hi-res


In het donker:

Klik voor hi-res

Vind het eigenlijk best goed smoelen zo. :D
Volvoloos....

kulk

Tellerringetjes zijn wel leuken dingen inderdaad.

Ik had ze in m'n vorige roffel gemonteerd, ik vond het vooral in het donker mooi, licht in de tellerbak komt op
een of andere manier beter tot z'n recht met die ringen erin

BBS

Volvoloos....

BBS

Citaat van: NickGR op 18-01-2015 10:54:30
Spiegeltje spiegeltje aan de wand wie is de mooiste van het land? :eusa_angel:

Ehh die van Arjen  :eusa_think: :eusa_whistle:






;D ;D

Is niet eerlijk, want hij is groot en ik is klein. :eusa_boohoo: :eusa_boohoo:

;D ;D

Mijn andere interieur is nog lang niet af... Wacht maar :evil:
Volvoloos....

BBS

Volvoloos....