[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Lunadust

Techneut, geen dichter.

BBS

#2506
Rat.... :evil: ;D ;D

Maar de modderkloeten lagen bij Nick op dak :D

Het was wel extreem nat daar op de kleigrond. En dat zagen we pas tien de AWD tot aan zijn hoeven vast stond. Er zelf uit komen kon je vergeten, die natte kleigrond verhinderde dat....
Maar ff een sleepkabeltje gekocht en geprobeerd um er maar uit te trekken.
Volvoloos....

BBS

Citaat van: kulk op 06-02-2015 09:28:38

Goed nieuws! Wie gaat dat blok erin zetten?

Altijd leuk om te volgen die blokwissels
Het ding ligt nu nog in Apeldoorn. Dan verhuist 'ie naar Hoogeveen en wanneer ik de benodigde spullen heb voor de ombouw gaat ie weer terug naar Apeldoorn.
Denk bijvoorbeeld aan een koppeling, koppelcilinder, radiateur, distributie, olie- en waterpomp, alle vacuumleidingen en knieetjes, siliconen koelwaterslangen, olieretour leiding turbo, koelwatertankje en wat ik verder nog nodig ben.... 
Volvoloos....

Jans Duiven


BBS

Citaat van: Hans Duiven op 06-02-2015 18:12:01
Inruilen die boot!




http://i.marktplaats.com/00/s/NTQzWDcyNA==/z/tjwAAOSwWKtUyOdu/$_85.JPG

Ik heb de munten ff niet...  :eusa_drool:

Mooie wagen :eusa_clap: :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool:

Maar aangezien ik de munten ook niet heb liggen, gaat 'ie voorlopig niet door.
Voorlopig ga ik mijn wagen tzt laten ombouwen door Dirk en Arjen en daarna een chipkuurtje bij Schutten. Mét behoud van het karakteristieke 2,5T gedrag :D
Volvoloos....

elianmars


Lunadust

Techneut, geen dichter.

BBS

Interieur.

Laatst ben ik maar eens begonnen met een kleine start met het andere interieur. Ik had al een poosje Meguiars APC staan.
De kleinste zitting was het "proefkonijn" voor de test met APC. Het resultaat stelt mij niet geheel ontevreden. Ik ga het eerst eens schoonborstelen en dan met een complete stoel op afspraak naar Colourlock in Ens.


Het slachtoffer waar een deel wel schoongemaakt is en een deel niet:




Het groezelige deel in detail:




Het schoongemaakte deel in detail:




En de zitting in volle glorie:

Volvoloos....

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

BBS

Van:




Naar:



En nog een iets mindere medeling:

De wagen met 2,5T LPT motor is geboren in Nederland op 10 juli 1997 bij een kilometerstand van 0,0.
Vandaag precies 18 jaar, 7 maanden en 19 dagen later en 313.808 trouwe kilometers later concluderen wij dat het technische hart van de wagen officieel overleden is. :'( :'(

Op de stammtisch meeting kwamen we tot de conclusie dat het KVS niveau in warmte toestand gedaald was tot het minimale niveau. De hele weg terug heeft de wagen zich voortreffelijk gehouden en we zijn veilig terug gekomen. Vanavond moest ik nog even naar de zaak om de papieren weg te brengen en tot mijn schrik een brandend KVS lampje. Even snel gekeken en het tankje bijna is leeg. :-\ Olie is mooi helder van kleur, geen smurrie aan stok of dop....
Volvoloos....

leons850

Dat is vervelend BJ.
je kunt niet vinden waar het vandaan komt begrijp ik?
misschien een flink stuk karton er onder leggen of is de conclusie dat het echt einde oefening is al gedaan?

Gelukkig had je al een T5 geregeld.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BBS

De wagen staat nu vannacht in de garage, maar heb zo 1-2-3 geen KVS lekkage gevonden op de straat. Wat al eens eerder door NickGR gezegd was dat wanneer je goed op het gas gaat staan, er dikke witte walmen uit de knalpotten komen en het ding ook echt ernorm stinkt...
Die witte walmen zijn trouwens ook te zien in de achteruitkijk spiegels. Daarbij had ik het KVS in januari al een helemaal volgedaan tot max in koude toestand.

Zolang hij het KVS via de knalpot eruit gooit en niet mengt met de olie blijf ik er wel vloeistof bij gooien. Nu wel versneld onderdelen gaan verzamelen en zien dat 'ie omgebouwd gaat worden....
Volvoloos....

)()()sT

Stond het koelsysteem wel op druk?
Zo niet, dan heb je toch ergens een scheur in slang. Aan/afvoer turbo kan lekken en door de hitte verdampt dat gelijk.

BBS

Citaat van: )()()sT op 01-03-2015 21:20:54
Stond het koelsysteem wel op druk?
Zo niet, dan heb je toch ergens een scheur in slang. Aan/afvoer turbo kan lekken en door de hitte verdampt dat gelijk.

Goeie, ga ik morgen ff naar kijken, maar heb nog wel ff in de slang geknepen en vond dat hij redelijk "hard" was.
Check, check => dubbel check. ;)
Volvoloos....

arjen850

Citaat van: BBS op 01-03-2015 21:24:29
Citaat van: )()()sT op 01-03-2015 21:20:54
Stond het koelsysteem wel op druk?
Zo niet, dan heb je toch ergens een scheur in slang. Aan/afvoer turbo kan lekken en door de hitte verdampt dat gelijk.

Goeie, ga ik morgen ff naar kijken, maar heb nog wel ff in de slang geknepen en vond dat hij redelijk "hard" was.
Check, check => dubbel check. ;)

kijk ook even je kachelsslang  na, aansluiting direct  boven de bak. Daar willen ze nog wel eens gaan lekken.