[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Oeijoei :eusa_drool: 2 mooie interieurs staan hier afgebeeld... Dat "R" met die ruitjes op het alcantara ziet er ook erg sjiek uit :eusa_drool: :eusa_drool:

Mijmert iets over een blauwe tellerunit en afdekkappen onder de motorkap :eusa_drool: :D
Volvoloos....

Vulk

Citaat van: BBS op 26-09-2015 15:11:24
Oeijoei :eusa_drool: 2 mooie interieurs staan hier afgebeeld... Dat "R" met die ruitjes op het alcantara ziet er ook erg sjiek uit :eusa_drool: :eusa_drool:

Mijmert iets over een blauwe tellerunit en afdekkappen onder de motorkap :eusa_drool: :D

Ik heb hier laatst een mooie, lege, R zien passeren, was dat niets voor jou? :-)

BBS

Citaat van: Vulk op 26-09-2015 15:19:53
Citaat van: BBS op 26-09-2015 15:11:24

Ik heb hier laatst een mooie, lege, R zien passeren, was dat niets voor jou? :-)
Wat bedoel je met "lege" R Thomas?
Volvoloos....

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

innocenti

Heeft )()()st niet nog n R interieur in de aanbieding?

razorx

Ik blijf onder de indruk als ik de puist werk en het vakmanschap zie.

Vulk

Ik kan het gemist hebben, maar welke turbo, injectoren etc komen er nu op?

BBS

Citaat van: Vulk op 27-09-2015 13:29:15
Ik kan het gemist hebben, maar welke turbo, injectoren etc komen er nu op?

Er zit dezelfde 15G turbo op die ook standaard aan dit blok hing. Turbo is verder gewoon goed en rookt niet en heeft ook geen speling volgens de geleerden. Wel zitten er nu witte injectoren in ipv van de standaard oranje injectoren. Een tuner gaat er verder mee stoeien om er een goede tune op te krijgen icm met de witte LPI injectoren. Voor de rest is veel nieuw, maar standaard spul.
Volvoloos....

Vulk

Klinkt goed. Alleen snap ik de keuze voor witte benzine-injectoren niet goed? Heeft dat zin gezien de witte gas-injectoren?
Of kwamen die bij het blok?

maruska

wit heeft multi point nozzle, oranje single.. beter inspuit beeld....
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

innocenti

Hoeveel witte LPI injectoren komen erin? Mijn R heeft witte benzine injectoren en witte LPI injectoren. Auto is ongetuned en liep erg slecht op 5 witte LPI injectoren. Oorzaak: meer dan 80% inspuittijd van de witte benzine injectoren. LPI wit heeft 20% meer nodig dan benzine en had dus meer dan 100% nodig = onmogelijk. Met 6 witte injectoren ging t goed.

Ben alert met tunen. Gaat de injectortijd over de 80% loop je kans dat je de standaard LPI installatie moet aanpassen om m mooi lopend te krijgen.

razorx

Hoe was de staat van die vijf witte benzine injectoren?

Normaal moet je zo'n 270 pk kunnen redden met vijf witte benzine injectoren een fris LPi systeem met ook weer vijf witte injectoren.

Het mooiste is het als Bert Jan kiest voor een aangepaste ECU met LPI mapping (Pietmod). Dan voer je simpelweg de injectorconstante voor benzine en LPG apart in in aparte tabellen en schakelt de wagen automatisch over naar andere tabellen.
Hoef je niet naar de gasboer voor eventuele aanpassingen.

innocenti

Geen idee wat de staat is. Auto loopt al 8 jaar uitstekend. Maar volgens mij zijn 5 witte LPI injectoren Max 250pk en zit een standaard R op de grens ( en de mijne net over de grens). Mijn auto is toen door diverse ervaren mensen nagekeken en geen vreemde zaken gevonden. Na inbouw van de 6de injector was alles over.

Maar als jullie BJ helpen heb ik geen bezorgdheden meer. Meld alleen mijn verhaal omdat ik het zonde vind als hij extra geld moet investeren na het turnen om.de LPI installatie goed te krijgen.

razorx

Klopt wel met de gangbare LPG verrijking.
De gemiddelde tuner zoniet vrijwel allen zullen alleen op benzine tunen.

Goed dat je het meldde!

Als je met aparte mapping voor benzine en LPG werkt kom je een stuk verder op LPi. Simpelweg omdat je het mengsel niet te rijk wilt op LPG onder full load.

innocenti

Ik zal de ontwikkelingen volgen. Wie weet volg ik wel.