[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Maestro12

Citaat van: NinaPaul op 24-03-2017 14:15:53
Een 150pk is toch prima mee te rijden?! Het is iig vlotter dan een V70 10V.


Dat scheelt ook maar minder dan een seconde (fabrieksopgave) en de 10V heeft dan weer een fractie meer koppel, ik weet in elk geval dat ik naast mijn zwager sta/rij we niks op elkaar inlopen/uitlopen, dus echt merkbaar zal het niet zijn.
Alhoewel de passat een mooie auto is, mist hij één ding...









de vijfde cilinder!! :eusa_snooty:
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

BBS

#3826
Een FSI motor zal hem niet worden. Ik had al een hekel aan grasmaaien en zo'n ding wil ik zeker niet in het vooronder hebben liggen. Kijken naar een andere motorisering en anders een dikke diesel.
De kleur van het interieur is het eigenlijk net niet, al gaat dit ook door voor beige....
Volvoloos....

Died850

Vind dit wel een mooi model Passat, ook mooie kleuren combo. Echter heb ik de standaard stoelen nooit lekker gevonden van de Passat. Sportstoelen zitten een stuk beter maar dat is persoonlijk. De versies met dsg waarmee ik heb gereden schakelde echt slecht ;D die oude bakken van Volvo schakelde beter maargoed zal wel slecht onderhoud zijn geweest. Wat is het plan met de V70 indien je de Passat neemt, slopen?

UserID6342

En die Passats zijn ook best mooie auto's om te zien vind ik.  Maar ook hier wel een lel van een motorruimte en dan hangt er zo'n klein 2.0 blokje in (wat overigens meer als prima presteert)

widebody

Citaat van: BBS op 24-03-2017 14:37:59
Een FSI motor zal hem niet worden. Ik had al een hekel aan grasmaaien en zo'n ding wil ik zeker niet in het vooronder hebben liggen. Kijken naar een andere motorisering en anders een dikke diesel.
De kleur van het interieur is het eigenlijk net niet, al gaat dit ook door voor beige....

Ik kan ij nog een thread herinneren waarin er erg ge-ageerd werd tegen de kosten van een diesel :eusa_whistle:

BBS

Citaat van: widebody op 24-03-2017 15:52:05
Citaat van: BBS op 24-03-2017 14:37:59
Een FSI motor zal hem niet worden. Ik had al een hekel aan grasmaaien en zo'n ding wil ik zeker niet in het vooronder hebben liggen. Kijken naar een andere motorisering en anders een dikke diesel.
De kleur van het interieur is het eigenlijk net niet, al gaat dit ook door voor beige....

Ik kan ij nog een thread herinneren waarin er erg ge-ageerd werd tegen de kosten van een diesel :eusa_whistle:
Als ik zie wat die gaspot per maand kost, daar kan ik ook haast een diesel van neerzetten. En aangezien ik nu toch aan het bekijken ben wat ik ga doen, neem ik diesels zeer zeker mee in de overweging....
Enigste eis is gewoon een ruime wagen die lekker comfortabel is. Oh ja, natuurlijk ook lekker gemotoriseerd én met leren zetels :D
Volvoloos....

Marc O.

Ik kan me herinneren dat je onlangs nog schreef dat je nauwelijks nog kilometers maakte. Is een diesel dan niet erg duur in de vaste laten?
...The Nile isn't just a river in Africa...

BBS

Citaat van: Marc O. op 24-03-2017 16:04:46
Ik kan me herinneren dat je onlangs nog schreef dat je nauwelijks nog kilometers maakte. Is een diesel dan niet erg duur in de vaste laten?
Klopt.

Van Apk naar Apk is het al 5 jaar lang 15k aan kilometers.
En zolang de kosten niet veel meer zijn dan wat de AWD doet per maand ga ik er mee accoord.
De AWD doet ook al bijna 175/maand aan MRB en verzekering :o
Volvoloos....

macfocus

Een volkswagen? Echt?
Hij is niet zilvergrijs, maar voor de rest het saaiste wat je kunt vinden....
Wordt meestal niet gereden omdat het goed is, maar omdat je er zo lekker veel voor terug krijgt bij inruil (maar wat je wel eerst zelf betaald hebt) of omdat de baas de beste deal voor hem kreeg bij de leasebank.

Never a VW for me

Just my 2 cts waar je je vooral niets van aan moet trekken ; )
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

Piet

Familie Doorzon auto... praktisch en ook...uuuhh..tja..uuuhhh  praktisch ook vooral :)

Marc O.

Jah, da's een Volvo ook.... En een Nissan Primera station ook. Maar goed, jouw keuze en als je er happy mee bent dan vooral niks van ons aantrekken, dat is het belangrijkste ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Skoda Superb Combi hebt je echt heerlijk veel ruimte in.


BBS

Citaat van: Marc O. op 24-03-2017 17:23:02
Jah, da's een Volvo ook.... En een Nissan Primera station ook. Maar goed, jouw keuze en als je er happy mee bent dan vooral niks van ons aantrekken, dat is het belangrijkste ;)


Citaat van: BBS op 24-03-2017 13:59:13
Nou de Passat is nog niet gekocht hoor.... Wij hebben hem dit weekend om te kijken of het bevalt.
In Dirk stijl gezegd, er hangt zo'n 2,0 FSI pruttelaar in en je kunt gewoon merken dat hij niet echt gebouwd is om een dergelijk zware koets voort te trekken... Maar kwa comfort valt het mij echt niet tegen :o

;)
Volvoloos....

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ewout Schalkwijk

Ik weet niet zeker of je gelukkig gaat worden in een Passat na een Volvo.
Zo goed zijn die dingen nou ook weer niet, ook al gaan de geruchten dat ze zo degelijk zijn.

Nou heb jij natuurlijk ook een hoop gezeik gehad met die V70. :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein