[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Citaat van: kulk op 25-03-2017 13:39:52
Best ding zo'n Passat!

Zijn ze alleen maar met grasmaaiermotoren geleverd?
Anders zoeken naar eentje met een wat dikkere motor
zo klein is die 2.0 FSI toch niet ? 150 pk

Menig 1 rijdt hier ook met een 2 l versie rond.

Jans Duiven

Citaat van: Sbv op 25-03-2017 21:02:39
Citaat van: kulk op 25-03-2017 13:39:52
Best ding zo'n Passat!

Zijn ze alleen maar met grasmaaiermotoren geleverd?
Anders zoeken naar eentje met een wat dikkere motor
zo klein is die 2.0 FSI toch niet ? 150 pk

Menig 1 rijdt hier ook met een 2 l versie rond.

En dan ben je 'menigeen'
Ook mooi  :D

dielie850

Als je een tijdje met zon duits geval heb gereden en je stapt daarna weer in een 850/x70 is dat echt een verademing voor je rug ;D
Tenminste ik ervaar dat wel zo :D
Wil niet zeggen dat het geen mooie wagens zijn met erg mooie interieurs ;)

henry classic v70

Citaat van: dielie850 op 26-03-2017 12:39:43
Als je een tijdje met zon duits geval heb gereden en je stapt daarna weer in een 850/x70 is dat echt een verademing voor je rug ;D
Tenminste ik ervaar dat wel zo :D
Wil niet zeggen dat het geen mooie wagens zijn met erg mooie interieurs ;)

Tja dan kan BJ beter richting Citroën gaan..
Staat hier een C4 Coupe, heeft heerlijke comfortabele stoelen.
C4 II hatchback serie I 1.6 16V doet het ook uitstekend op gas  ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

BBS

#3874
Zo'n mooi R32 blok in een Passat in de juiste uitvoering is ook om te smullen eigenlijk.
Ik ben de hele dag in de tuin al wat aan rondsnuffelen en heb wel een paar leuke auto's gezien :D

YOLO !! :D

Ombouw van de AWD kost een x-bedrag. (Bedrag voor het andere blok+extra onderdelen+ombouwkosten) Dat bedrag is er in principe ook voor een andere wagen. Tel daarbij de verkoop van de AWD in onderdelen bij en we kunnen een mooie andere auto uitzoeken.
"Even" een andere motor in de AWD leggen kost anders ook al een knappe duit munten. :o

En dat is nou net waar ik tegen aan loop te hikken. En áls de wagen het nou perfect gedaan heeft? Wat ie nou niet bepaald gedaan heeft eigenlijk. Het laatste anderhalf jaar was er telkens wel wat met dat ding. En daar baal ik het meest van!
Volvoloos....

henry classic v70

Staat er één voor wéanûg op MP variant 2.8 V6 4 wheel drive haha
...maar net zo zwaar als een Volvo  :eusa_think:
http://link.marktplaats.nl/m1146021925

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

BBS

Had ik al gezien, maar die vind ik dus weer niet mooi. Ik zit te kijken vanaf bouwjaar 2006.....
Volvoloos....

Maestro12

Citaat van: henry classic v70 op 26-03-2017 16:49:45
Staat er één voor wéanûg op MP variant 2.8 V6 4 wheel drive haha
...maar net zo zwaar als een Volvo  :eusa_think:
http://link.marktplaats.nl/m1146021925



Dat is het oude (lelijke) model, vanaf 2005 worden ze mooier, maar ook een heel stuk duurder.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

henry classic v70

Staan er wel een paar op met R32 maar de vraagprijzen :eusa_think:
Deze gaat nog wel...
http://link.marktplaats.nl/m1145582084
> nòg zwaarder van een Volvo  :eusa_eh:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

BBS

Zolang de maandelijkse lasten niet heel veel meer worden dan wat de AWD deed/doet, heb ik er nog niet eens zoveel moeite mee. Maar dit is een wagen waar ik serieus naar heb zitten kijken. Ik heb gister ook al contact gehad met de verkoper en de prijs voor deze wagen zit redelijk binnen budget :laugh:
Volvoloos....

Vulk

10.000 euro - 2500 euro voor de AWD in onderdelen = 7.500 euro.
Een blokwissel all in mag MAXIMAAL 1/3 daarvan kosten en dan zit ik er nog snel 1.000 euro naast.

henry classic v70

...vind die variant R32 eerlijk gezegd ook wel lekker  :eusa_shifty:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

BBS

#3882
Citaat van: Vulk op 26-03-2017 17:23:31
10.000 euro - 2500 euro voor de AWD in onderdelen = 7.500 euro.
Een blokwissel all in mag MAXIMAAL 1/3 daarvan kosten en dan zit ik er nog snel 1.000 euro naast.

10% ben je sowieso al kwijt om een fatsoenlijk blok te vinden :o
Ik vind die schatting van je Thomas wel heel erg aan de krappe kant, voor dat geld heb ik hem nog lang niet klaar..... ::)
Volvoloos....

Vulk

Citaat van: BBS op 26-03-2017 18:10:02
Citaat van: Vulk op 26-03-2017 17:23:31
10.000 euro - 2500 euro voor de AWD in onderdelen = 7.500 euro.
Een blokwissel all in mag MAXIMAAL 1/3 daarvan kosten en dan zit ik er nog snel 1.000 euro naast.

10% ben je sowieso al kwijt om een fatsoenlijk blok te vinden :o
Ik vind die schatting van je Thomas wel heel erg aan de krappe kant, voor dat geld heb ik hem nog lang niet klaar..... ::)

Ik had een jaar geleden een gelijkaardige situatie. Auto technisch 100%, op het blok na. Mijn blok was er 2 jaar daarvoor ook uitgeweest en toen was er ook al veel meegenomen.

Ander blok, ombouw, nieuwe Klepsteelrubbers en nieuwe distributieriem was alles bij elkaar een dikke 1.500euro bij mij, inclusief leenauto.

Tenzij een blokwissel van een AWD zoveel complexer is dan van een FWD, maar dat denk ik niet?

BBS

Citaat van: Vulk op 26-03-2017 18:31:59
Citaat van: BBS op 26-03-2017 18:10:02
Citaat van: Vulk op 26-03-2017 17:23:31
10.000 euro - 2500 euro voor de AWD in onderdelen = 7.500 euro.
Een blokwissel all in mag MAXIMAAL 1/3 daarvan kosten en dan zit ik er nog snel 1.000 euro naast.

10% ben je sowieso al kwijt om een fatsoenlijk blok te vinden :o
Ik vind die schatting van je Thomas wel heel erg aan de krappe kant, voor dat geld heb ik hem nog lang niet klaar..... ::)

Ik had een jaar geleden een gelijkaardige situatie. Auto technisch 100%, op het blok na. Mijn blok was er 2 jaar daarvoor ook uitgeweest en toen was er ook al veel meegenomen.

Ander blok, ombouw, nieuwe Klepsteelrubbers en nieuwe distributieriem was alles bij elkaar een dikke 1.500euro bij mij, inclusief leenauto.

Tenzij een blokwissel van een AWD zoveel complexer is dan van een FWD, maar dat denk ik niet?
Die H.O. achter de versnellingsbak zit aardig in de weg en het totaal is behoorlijk meer werk dan bij een normale auto. Zo zijn er wel meer van die dingen wat extra werk is. Althans als ik Dirk zo mag horen...
Volvoloos....