[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

MikeyQR

Poeh een 535D, waar begin je aan als je dat koopt. :eusa_sick:

Werk zelf dan bij BMW en zie deze geregeld voorbij komen, maar een E60/ E61 530d en 535d zijn nou niet de beste BMW's die er zijn.

- Erg storings gevoelig.
- remleidingen rotten weg op plekken die je niet kan zien met als gevolg geen rem meer.
- veel last van dat 1 van de turbo's het niet doet, kan simpel zijn maar ook nieuwe turbo's nodig hebben.
- de achterklepruit gaan vaak stuk, sprinkt vaak spontaan open of gaat niet meer open door de electronische toets.
- kabelboom van de achterklep gaan altijd stuk, kabelboom zelf is al erg duur.
- automaat bakken gaan ook nog al eens stuk en een 535d is alleen automaat naar mijn weten.
- de navigatie computer en tevens radio gaan ook vaak stuk.
- roetfilter moet je ook niet vergetten deze gaan 200.000 mee, en zit bij vernieuwen altijd vastgerot aan de rest van de uitlaat.
- als er een parodramadak in zit dan zou ik zeggen gebruik hem niet!, gaan altijd stuk zonder te overdrijven!

Kan het lijstje nog langer maken maar vind het nu wel genoeg dacht ik zo.

Ik wil je keuze zeker niet tegen houden met deze BMW maar denk er goed overna want het zijn echt niet zulke goede auto's als je denkt, en je moet er geluk mee hebben maar met deze km standen zeker lekker laten staan.

vincen tdi

De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Boeijke

Ik snap er niks meer van. Voor die 10 ruggen die je uitgeeft aan een andere auto heb je je V zowat in nieuwstaat. De opbrengst in onderdelen zal ook niet spectaculair zijn daar er een ralle motor in zit.

En je "nieuwe" auto heeft ook onderhoud nodig en zullen dingen vervangen moeten worden gezien de kilometerstanden. Ook al is het onderhoud goed geweest. Je eigen V was ook goed onderhouden toch? En toch stukken. Dwz...met hoge kilometerstanden  en leeftijd is dat een risico. Reken dan het feit mee dat je verzekering een stuk hoger uit zal vallen.

Wat ik dan ook beetje raar vind is dat je hem uit elkaar trekt omdat er niet tegen kunt dat iemand misschien wel dat ding gewoon maakt en er mee rond gaat rijden. Als het zo diep zit moet je hem gewoon houden en rijden. Motor heb je per slot van rekening liggen dus die kosten heb je iig al niet meer.

Maar goed... Jouw auto. Je mag er mee doen wat je wilt.

elianmars

Vulk

Citaat van: Boeijke op 27-03-2017 23:02:27
Ik snap er niks meer van. Voor die 10 ruggen die je uitgeeft aan een andere auto heb je je V zowat in nieuwstaat. De opbrengst in onderdelen zal ook niet spectaculair zijn daar er een ralle motor in zit.

En je "nieuwe" auto heeft ook onderhoud nodig en zullen dingen vervangen moeten worden gezien de kilometerstanden. Ook al is het onderhoud goed geweest. Je eigen V was ook goed onderhouden toch? En toch stukken. Dwz...met hoge kilometerstanden  en leeftijd is dat een risico. Reken dan het feit mee dat je verzekering een stuk hoger uit zal vallen.

Wat ik dan ook beetje raar vind is dat je hem uit elkaar trekt omdat er niet tegen kunt dat iemand misschien wel dat ding gewoon maakt en er mee rond gaat rijden. Als het zo diep zit moet je hem gewoon houden en rijden. Motor heb je per slot van rekening liggen dus die kosten heb je iig al niet meer.

Maar goed... Jouw auto. Je mag er mee doen wat je wilt.

Hoezo motor heeft hij al liggen?
Is het dan niet gewoon kwestie van een forumsleutelweekend te organiseren?

Boeijke

Wat ik er van begreep is dat er al een motor klaar lag. Nieuwer type.

Taranis

Wel heerlijk dat je op zoek bent naar betrouwbaar vervoer en vervolgens enkel auto's uitzoekt waar je je portemonnee al bij voorbaat achteraan kunt gooien ;D

Dit wordt goed leesvoer  :eusa_dance:

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

V70geRwin

De zure appel is  bijna op. Ff doorbijten of begin je aan een nieuwe zure appel?

Hans Duiven

Citaat van: Boeijke op 28-03-2017 07:47:19

Dat T5 blok afkomstig van een S60?

leons850

Citaat van: Hans Duiven op 28-03-2017 11:07:11
Citaat van: Boeijke op 28-03-2017 07:47:19

Dat T5 blok afkomstig van een S60?

Ja, heeft hij al meer over geschreven.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BBS

Ja klopt. Maar dat betekend niet dat ik mijn opties openhoud...
Ik ben getrouwd met Jennie en niet met dat karma hok.
Volvoloos....

UserID25761

Citaat van: BBS op 28-03-2017 12:04:02
Maar dat betekend niet dat ik mijn opties openhoud...

Dit heet geen opties openhouden, dit heet besluiteloosheid  ;)

BBS

Citaat van: NickGR op 28-03-2017 12:12:37
Citaat van: BBS op 28-03-2017 12:04:02
Maar dat betekend niet dat ik mijn opties openhoud...

Dit heet geen opties openhouden, dit heet besluiteloosheid  ;)
Volgens mij heb ik ook al meerdere malen geschreven dat ik er ook nog niet over uit was wat ik ging doen.
Dat ben ik dus nog steeds niet. Ik ga de komende dagen kijken naar een paar wagens en ga dan ook een besluit nemen hierover. En ik ben ook niet merkspecifiek op zoek, wel meer dan een 2.0 grasmaaiermotor en het moet een zelfde formaat auto zijn als een V70. (Estate/stationwagen/variant) :D

Edit: ja daar zit ook een D5 tussen ;D
Volvoloos....

The Volvoboy

Een D5 gaat niet blij worden van 15k per jaar. Denk dat een V70N 2.0T of 2.5T dan de betere keuze is.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km