[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

The Volvoboy

Citaat van: BBS op 01-07-2012 21:36:47
Citaat van: The Volvoboy op 01-07-2012 21:33:50

Nee hoor, maar gaat ie nog een stukkie omlaag met de 17'' eronder?

Uiteindelijk wel, als we verhuist zijn, geen kosten meer hebben, brandststof lekkage opgelost is...
Dan gaat ie aan de voorzijde 3 cm onderuit... Maar dat is pas aan het eind van de lijst. ;) ;D

Herkenbare situatie ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

The Demon

Het was gezellig Bert-Jan nogmaals dank voor de BBQ.
Leuk Jennie ontmoet te hebben en dat weekendje veluwe komt ook wel goed  ;D

Groet,
The Demon.

BBS

Zo! eindelijk eens een update die wel over de roffel gaat :D

Walter heeft laatst een setje velgen voor mij opgehaald en bezorgd.
Daar op volgend heb ik een setje banden aangeschaft; Toyo Proxes T1R 215/45/R17. Vandaag de banden erop gezet en de velgen nog even gewassen.
Tijdens het balanceren moest er gemiddeld 100-120 gram lood op. Door de banden een halve slag te draaien hoefde er nu maar gemiddeld 10-30 gram lood op :eusa_dance:

Omdat foto's meer zeggen dan woorden:







Nu tzt nog eens een centimeter of 4 zakken aan de voorzijde... Alvast wel eens kijken naar een setje verlagingsveren ;)

Het rijd in ieders geval wel een stuk beter als die lawaaiige winterbanden ;D

Volvoloos....

The Volvoboy

Mooi, zo'n V70 XC met normale bumpers ;D ;D

Staat niet verkeerd hoor! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als ie wat lager staat :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

BBS

Dat grijze plastic van een nieuwere XC vraagt ook weer om onderhoud (lijnolie). Dat gezeur heb ik nu niet en trouwens ik vind een XC zo ook veel mooier ;D
Ziet er allemaal net even wat strakker uit :eusa_dance:
Volvoloos....

Ewout Schalkwijk

Hoe zit dat eigenlijk bij jou haakse overbrenging? Is die gereviseerd of gewoon nog goed? Ik meende dat vooral die eerste generatie nogal last had van problemen.
Ik probeer je niks aan te praten, maar ben gewoon benieuwd. :angel:


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

The Demon

Staat mooi Bert-Jan  :eusa_clap: :eusa_clap:

Groet,
The Demon.

P.S. Kratje is alweer leeg  >:(

Boemeltje


BBS

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 11-07-2012 13:07:48
Hoe zit dat eigenlijk bij jou haakse overbrenging? Is die gereviseerd of gewoon nog goed? Ik meende dat vooral die eerste generatie nogal last had van problemen.
Ik probeer je niks aan te praten, maar ben gewoon benieuwd. :angel:


Ewøut

Tot op heden werkt de haakse overbrenging gewoon nog naar volle tevredenheid (klopt op hardhouten tafel... :eusa_pray:)
Gaat 'ie naar z'n vaantjes, blijf ik er mee doorrijden tot het echt niet meer wil en dan de ANWB bellen. ;D
Die betalen er dan aan mee aan de reparatie tot 1000 euro...

Maar ik houd er ook een rustige rijstijl op na... :eusa_angel: ;D

Citaat van: The Demon op 11-07-2012 18:06:35

P.S. Kratje is alweer leeg  >:(

Bij de Jumbo, 2 voor € 19,00 :eusa_dance: :eusa_dance: ;D
Volvoloos....

Ewout Schalkwijk

Citaat van: BBS op 11-07-2012 21:46:08

Tot op heden werkt de haakse overbrenging gewoon nog naar volle tevredenheid (klopt op hardhouten tafel... :eusa_pray:)
Gaat 'ie naar z'n vaantjes, blijf ik er mee doorrijden tot het echt niet meer wil en dan de ANWB bellen. ;D
Die betalen er dan aan mee aan de reparatie tot 1000 euro...

Maar ik houd er ook een rustige rijstijl op na... :eusa_angel: ;D

Waarschijnlijk is er dan ook niet zo heel veel mis met die overbrenging, maar zijn er genoeg mensen die gewoon dat ding keer op keer op z'n flikker geven en dan na 3 ton zeggen: Goh, hij is nu al stuk. :-X

Ik heb laatst wel bij mij uit een soort voorzorg de diffentieel olie vervangen (http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,53007.msg1205355.html#msg1205355 het is dan wel een 'N' maar het principe zou gelijk moeten zijn. De kleurverschillen spreken voor zich. ::)

Of ik trouwens lijnolie op m'n plastic kappen moet smeren vraag ik me af. Ik ben bang dat als ik daar aan begin ik het altijd moet blijven doen. Na zes jaar zien ze er wat mij betreft nog prima uit.

Verder vind ik dat je een hele mooie AWD hebt Bert-Jan :eusa_clap:

Groet,


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

marcoz84

Veel plezier met je velgen Bert-Jan! Ze zien er erg mooi uit onder jouw auto ;-)

BBS

Vandaag heeft de roffel weer een nieuw onderdeel gekregen.

Bij autotaalglas te Meppel is er vandaag een nieuwe voorraam in gekomen. Bij de vorige ruit zat al lang een klein scheurtje maar door de warme temperaturen van afgelopen week is de ruit nu helemaal gebarsten tot boven aan toe. De barst was reeds lang geleden gemeld bij de verzekering zodat langs gaan bij de glasboer voldoende was om de ruit te laten vervangen.

2 uurtjes lang een "leenauto" mee gehad - Mini-One- toch service van autotaalglas.
Nog een puntje van service: Bij het wegrijden stond de brug open, en daardoor stond er een lange rij wachtende auto's voor de zaak. Mij er maar bij neergelegd dat nog wel even kon duren alvorens we de weg naar huis konden vervolgen. Wat schetst mijn verbazing ???, tikt de man van autotaalglas even op het raam om duidelijk te maken dat de wagen gestart kon worden. De beste man loopt naar een paar wachtende auto's toe, praat en gebaard wat heen en weer en creëert zo ruimte zodat wij er tussendoor kunnen naar huis. :D
Over service gesproken... :D :eusa_dance:

Waarom niet carglass en wel autotaalglas?
Bij onze vorige roffel is er ook een nieuwe ruit ingekomen. Deze laten plaatsen door carglass. Na een maand of 3-4 plotseling lekkage bij de binnenspiegel. Weer terug naar carglass om er naar te laten kijken. Wat schetst mijn verbazing? De beste manager gaat een eind te keer, dat dit niet gedaan kan zijn door zijn filiaal, want dergelijk slecht monteren ze niet.  >:( Heb nog tegen de man gezegd dat 'ie in het systeem moest kijken maar dat wilde hij niet.
Hij wilde er wel een nieuwe ruit inzetten op mijn kosten. >:( Ja doei! en tot nooit weer ziens. :eusa_boohoo:

En bij autotaalglas krijg je "levenslang" garantie op de montage van een nieuwe ruit. :eusa_angel: :D
Volvoloos....

rpakuypers

Citaat van: BBS op 31-07-2012 16:34:49
Vandaag heeft de roffel weer een nieuw onderdeel gekregen.

Bij autotaalglas te Meppel is er vandaag een nieuwe voorraam in gekomen. Bij de vorige ruit zat al lang een klein scheurtje maar door de warme temperaturen van afgelopen week is de ruit nu helemaal gebarsten tot boven aan toe. De barst was reeds lang geleden gemeld bij de verzekering zodat langs gaan bij de glasboer voldoende was om de ruit te laten vervangen.

2 uurtjes lang een "leenauto" mee gehad - Mini-One- toch service van autotaalglas.
Nog een puntje van service: Bij het wegrijden stond de brug open, en daardoor stond er een lange rij wachtende auto's voor de zaak. Mij er maar bij neergelegd dat nog wel even kon duren alvorens we de weg naar huis konden vervolgen. Wat schetst mijn verbazing ???, tikt de man van autotaalglas even op het raam om duidelijk te maken dat de wagen gestart kon worden. De beste man loopt naar een paar wachtende auto's toe, praat en gebaard wat heen en weer en creëert zo ruimte zodat wij er tussendoor kunnen naar huis. :D
Over service gesproken... :D :eusa_dance:

Waarom niet carglass en wel autotaalglas?
Bij onze vorige roffel is er ook een nieuwe ruit ingekomen. Deze laten plaatsen door carglass. Na een maand of 3-4 plotseling lekkage bij de binnenspiegel. Weer terug naar carglass om er naar te laten kijken. Wat schetst mijn verbazing? De beste manager gaat een eind te keer, dat dit niet gedaan kan zijn door zijn filiaal, want dergelijk slecht monteren ze niet.  >:( Heb nog tegen de man gezegd dat 'ie in het systeem moest kijken maar dat wilde hij niet.
Hij wilde er wel een nieuwe ruit inzetten op mijn kosten. >:( Ja doei! en tot nooit weer ziens. :eusa_boohoo:

En bij autotaalglas krijg je "levenslang" garantie op de montage van een nieuwe ruit. :eusa_angel: :D

Mijn ervaring met Autotaalglas is eender. Prima service en goed geregeld. Carglass ? Nooit meer ! Trokken ooit met het vervangen van mijn voorruit van mijn 21 jaar oude 740 mijn dashboard aan barrels met het stuk ijzerdraad. "Ach, het was toch al geen nieuwe auto .... " was de bewoording van de leidinggevende.

Groet,
Roger

BBS

Oehhhh wat een stof op mijn blogje :o :-\

Over de roffel gesproken, die gaat 6 oktober naar Dirk toe ter reparatie...
Maar wij zijn de laatste druk bezig geweest met het nieuwe huis en de grootste klus is nu gereed ;D
De keuken staat erin, tegels geplakt en gevoegd. Alleen nog nieuwe afdekplaatjes voor de stopcontacten en schakelaars...
Omdat een plaatje meer zegt dan woorden:



en:



Al met al zeg ik: Geslaagd! :eusa_dance: ;D
Volvoloos....

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.