[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

BBS

13 pagina's met instructies hoe de boel te demonteren en op de laatste pagina staat zeker: Montage gebeurd in omgekeerde volgorde. ;D :eusa_wall:

Of staat de demontage op 7 pagina's en de montage ook op 7 pagina's?
Hoe dan ook, met zo'n klus voor voor de boeg is dit een kleinigheidje. ;D
Volvoloos....

UserID6342

Vandaag eindelijk eens tijd om aan dat ding te beginnen (ook even uitgesteld ivm gezondheid) maar dan zijn we in Apeldoorn gekomen en meteen dit:



Niet veel later dit:





Snel achteruit naar binnen dat hok en hoe krijg ik 'm nu omhoog met voldoende ruimte onder over, wel zo dus:



Hoort niet, maar kan wel ;D



















En montage is idd omgekeerde volgorde....

Wat hebben we aangetroffen, een flink stel verrotte slangklemmen die niet meer klemmen (dus ook niet afdichten), een of ander gepruts van een hobbyist om een lekkage te verhelpen met verkeerd materiaal (koelwaterslang ipv benzineslang), een lekkende leiding van het brandstoffilter naar de pomp toe.

De laatste leiding en filter vervang ik nu zo wie zo origineel.  Aangezien de rest van het spul wel te bestellen is, maar een week levertijd heeft (want moet allemaal uit Zweden komen), ga ik dat gepruts van de vorige oplossen met een goede benzineslang, een aantal goede slangklemmen, de benzineleidingen allemaal in de bodyschutz zetten (is hard nodig) en dan vertrouw ik het wel weer.

Pomp en vlotteraansluitingen beide heel mooi droog.  Kumt wel weer goed allemaal !

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

UserID6342

Valt heel erg mee, het is APK afkeur maar daar houd het dan ook net mee op (stationair draaiend)

grijzev70tdi

Ach hij is over de gehele lengte gas dicht, hoogstens met lawaai en CO komt het niet helemaal goed ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Laguna-S60R

S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

stefanhuijser

(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Boemeltje

En 'n mooie wagen, heb hem even bekeken toen ik een paar weken terug bij Dirk was :eusa_clap: Hij mag alleen wel echt 'n stukje omlaag :D

dielie850

Hee Die uitlaat komt mij heel erg bekend voor ;D
Maar wat een werk zeg!

The Demon

Ga je dat oud ijzer wat er onder vandaan gekomen is er weer onder frutten Dirk?
Kan je beter niet doen, BJ merkt het niet eens en dan heb jij weer een extra zakcentje  ;D :evil:
Scheelt ook een hoop werk.

Maar even serieus, de tank lekt dus niet maar de leidingen en dan eigenlijk alleen bij de slangklemmen als ik het goed begrijp?

Groet,
The Demon.

BBS

Pfffff lekker klusje zo maar weer... ::)

Maar d'r blijft zo ook niiks over.... Maar goed, 't zal wel goed komen. :D
Volvoloos....

Vulk

Is het geen idee om die benzineleidingen gelijk te vernieuwen?

UserID6342

Is wel een idee, maar er is niets van op voorraad en alles moet uit Zweden komen, en dat is nu even een probleem.  Kan de auto niet zo een week laten staan.  We hebben de brug bij Arjen weer nodig. Ik/we moeten het dus anders gaan doen maar komt ook wel weer goed.

Jans Duiven


UserID6342

En vandaag vrolijk weer verder gegaan:

Paar slangen cq leiding vernieuwd




Filter vernieuwd


Opvoerleiding compleet vernieuwd


Aangezien het bij de eerste keer op druk zetten van het systeem uit een metalen leiding spoot, heb ik deze gedeeltelijk moeten vervangen door  een benzineslang.  Na de 2e keer alles op druk zetten was alles bij de tank dicht en kon het hele spul er weer onder gehangen worden.  Nu viel dit laatste even tegen ivm de langsarmen van de achterbrug...  Loshalen was zo gebeurt, maar om deze 2 rotzakken weer recht en goed onder de auto op hun plek te krijgen was een iets ander verhaal.  Maar is uiteindelijk ook gelukt.

Toen Arjen thuis kwam, was ik net de boel aan het opruimen en hoefde alleen de uitlaat er nog onder en dat hebben we samen na het eten even gedaan.  Ging, zoals altijd als we samen werken, erg soepel.

Op de terugweg naar huis auto geprobeerd op verschillende snelheden en nergens geen trilling dus de cardanas hangt er ook weer perfect onder.

Maandag de ontsteking, deurvanger en APK en dan is tie weer klaar.