[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

V70 classic

pffff
Ik klik om een onbelangrijk stukje te lezen inzake een overleden stuk rubber om de aandrijfas.

Lees je dit.
Ik kan ff niet meer uitbrengen dan sterkte.
ene kant baal ik dat ik geklikt heb.
Anderzijds blij om je sterkte en beterschap te wensen met vaders.
Voorzover een en ander van toepassing is dan.
Nogmaals sterkte en houd het UWV wel aan het lijnjte.
Ze kunnen gewoon je uitkering stoppen zit je ook niet op te wachten denk ik.

nogmaals sterkte.
grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

BBS

Allemaal nogmaals dank. :-[

Vandaag weer in het ziekenhuis geweest voor het gesprek.
Heel apart is, dat de warrig- en wazigheid is vandaag weer een stuk beter. Hij was wel heel moe de hele tijd, maar goed te pas.
Hij krijgt medicijnen tegen de warrigheid en hij krijgt medicijnen om 's nachts beter te gaan slapen (rustiger), naast de anti-bioticum en de morfine pleisters. :eusa_think:
Maar het blijkt allemaal wel te werken, het was een genot om samen te zijn.

Het daarop volgend gesprek wat we gehad hebben met de doktoren viel 100% mee. Ons weekend kan in elk geval niet meer stuk  :eusa_dance:
Het zag er eerst naar uit dat hij in een verzorgingstehuis of hospice zou gaan.
We gaan met gezwinde spoed thuiszorg aanvragen. Dan komt er iemand 4-5 elke nacht langs om te kijken of alles goed gaat, en deze hulp komt ook overdag.
Wel moeten er dan zaken veranderd worden, zoals een (speciaal verstelbaar) bed beneden in de huiskamer en een op maat gemaakte rolstoel.

Al met al was het een goed positief gesprek. Al past alle achteruitgang die de laatste week heeft plaatsgevonden wel in het ziektebeeld.
Maar goed, hij komt WEL weer thuis, :eusa_dance: en dat was de laatste keer met het gesprek wel wat anders. ::)

Dus jullie kunnen je voorstellen, dat ik vanavond een borreltje drink op de goede uitkomsten. :D
Ons weekend kan niet meer stuk :D :D
Volvoloos....

rogerV701998

Laat die borrel maar smaken!

Sterkte met alles.

The Demon

Sterkte jongen, ik lees je blog nu pas maar ik weet uit ervaring wat en hoe je je voelt.

Groet,
The Demon.

BBS

Even een ander vraagje.

Ik heb een mooie nieuwe trekhaak, afneembaar, gevonden voor onze wagen en dinsdag aanstaande wordt het ding geleverd.
Nu ben ik bezig geweest om er een orginele kabelset bij te vinden.
Op ebay.de heb ik deze kabelset voor een S/V/C70/850 gevonden.
Is dit de goede kabelset, en is deze orgineel in de achterlichten in te prikken ??? Met andere woorden, is deze kabelset geschikt voor mijn wagen?
Volvoloos....

antraciet

heb je al gekeken of hij niet voorbedraad is?

en voor wat betreft je pa sterkte en geniet van elkaar zolang het nog kan en zeg alles wat je op je hart hebt

groet Arjen

BBS

Citaat van: antraciet op 08-05-2011 23:05:28
heb je al gekeken of hij niet voorbedraad is?

en voor wat betreft je pa sterkte en geniet van elkaar zolang het nog kan en zeg alles wat je op je hart hebt

groet Arjen

Waar zou de eventuele bedrading voor de trekhaak zich moeten bevinden? Ik begrijp dat het ergens achterin de wagen moet liggen ;)
Heeft iemand hier ervaring mee?

Voor wat mijn vader betreft, we doen ons best. Hij heeft nog 2 wensen waarvan 1 nagenoeg niet meer uitvoerbaar.
Hij zou graag nog een keer naar de keukenhof willen, maar hij is te zwak om die reis te maken maar wie weet lukt het deze week nog...
De tweede wens was nog een keer met z'n allen bootje varen, dat gaat ongetwijfeld lukken. Verder doen we alles wat normale wijze mogelijk is. :D
Volvoloos....

antraciet

De bedrading ligt in de buurt van je accu. Alle platen weghalen dan zie je m wel zitten. Voor het andere heb je pb

gr Arjen

BBS

Arjen,

Dank je voor je PB, ik zal straks antwoorden.

Voor wat betreft de trekhaak.
Ligt de bedrading onder de accu of er vlak naast. Ik heb namelijk geen idee meer. (komt waarschijnlijk ook door alle omstandigheden, soms duurd het wat langer voordat het doordringt ;))
Persoonlijk zou ik verwachten dat een dergelijke kabel toch in de buurt is van de achterlichten/trekhaak. Ik zou daar ook eerst gaan zoeken en in de laatste plaats bij de accu.

Het is allemaal heel dubbel, eigenlijk kan me op dit moment alles me gestolen worden. :-\ En toch ga ik verder met de trekhaak.
Pa heeft gezegd dat hij het resultaat van de afneembare trekhaak graag wil zien. En als het ding er dan onder zit moeten we ook een stukje rijden met de boot/caravan. :D
Eigenlijk heb ik geen zin in al het gedoe, maar het gebeurd voor een goed doel, heel goed doel :-\
Volvoloos....

elianmars

Ik denk dat Arjen in de war is met de accu van zijn N. Daar ligt de accu namelijk achterin  ;D

Als je de achterste vloerplaten weghaalt (ook de stukjes aan de zijkanten), zie je vanzelf de verlichtingskabel liggen. De stekkers van de eBay set passen zonder problemen op de stekkers van de originele kabelboom. Die prik je er gewoon tussen.
Dan nog de "lampje-kapot" unit vervangen door de eBay unit en je krijgt geen lampje-kapot melding op je dashboard.

BBS

Citaat van: elianmars op 09-05-2011 09:42:48
Ik denk dat Arjen in de war is met de accu van zijn N. Daar ligt de accu namelijk achterin  ;D

Als je de achterste vloerplaten weghaalt (ook de stukjes aan de zijkanten), zie je vanzelf de verlichtingskabel liggen. De stekkers van de eBay set passen zonder problemen op de stekkers van de originele kabelboom. Die prik je er gewoon tussen.

Dat is een helder verhaal. Het is heel simpel zelf te regelen als je toch de bumper er al af hebt liggen. (ga ik van uit) Dank je. ;)

Citaat van: elianmars op 09-05-2011 09:42:48
Dan nog de "lampje-kapot" unit vervangen door de eBay unit en je krijgt geen lampje-kapot melding op je dashboard.
Ik mag aannemen dat het nieuwe "lampje-kapot" unit bij de kabelboom geleverd wordt?
Volvoloos....

elianmars

#206
Op de foto van eBay zie je het grijze kastje liggen. Dus ik neem aan dat dat erbij zit.

Maar misschien dat het bij je V70 niet nodig is, trouwens. Ik dacht dat bij de 850 een melding komt zodra je de mistverlichting aan zet. Bij de V70 is dat niet meer zo, volgens mij.

BBS

Even een update-tje.

Roffel:
Vandaag voor de roffel bij de buren een mooi pakketje afgehaald.
Helemaal vers uit België, een trekhaak -met afneembare kogel- van het merk GDW voor de V70 AWD en V70 XC. :eusa_dance:
En de prijs van alles valt mij heel erg mee, iets meer dan €300,- incl.verzenden. Alleen de haak al bij verschillende bedrijven was gemiddeld €600,-
Het kan dus wel uit om even op internet rond te kijken naar een dergelijk iets. ;)
1 bonk zwaar staal van ongeveer een kilo of 30, morgen maar even een fotootje maken. Dan kunnen de autopapieren opgestuurd worden naar het RDW voor een nieuw kenteken waar de trekhaak gegevens op staan. Nu binnenkort kijken of de kabelboom wel-of-niet aanwezig is en anders deze via E-bay aan laten rukken. :eusa_whistle:

Vaders:


Afgelopen zaterdag al een inleidend gesprek gehad voor hulp thuis. De aanvraag voor de hulp is diezelfde dag weggegaan. Vandaag al vroeg telefoon gehad van iemand die dergelijke zorg begeleid. Of we om 14.00 uur weer in het ziekenhuis wilden zijn.
Daar aangekomen, een en ander doorgesproken. Morgen komt er al een verstelbaar bed naar het huis van mijn ouders, en de hulp voor hem is al voor woensdag aanstaande geregeld. Ook komt er iemand vanaf 23.00 uur 's avonds en die blijft dan tot 07.00 uur de volgende ochtend. Dit voor 7 dagen/week.
Ook komt er hulp voor de gewone dingen voor thuis, zoals hulp voor het wassen/aankleden/eten etc van mijn vader. Zelfs dit kan hij bijna niet meer.
Woensdagavond nemen we hem weer mee naar huis, ook dat is al geregeld. :eusa_dance:

Soms gaan dingen erg langzaam, in dit geval kan ik niet anders dan zeggen dat het machtig snel is gegaan.
Dus vanavond gaan we de inrichting van het huis aanpassen zodat morgen de boel klaar is voor het bed.
Tijdens het gesprek van vanmiddag werd hij stil en wilde terug naar de zaal. Nadat we terugkwamen was hij plotsklaps erg emotioneel.
Blijkbaar is het tijdens het gesprek tot hem doorgedrongen dat z'n zelfstandigheid niet meer terug komt. :'(
En hoe ziek kun je je op dat moment voelen ??? :'(
Volvoloos....

BBS

Zoals beloofd de foto's van de GDW trekhaak.
Ondanks dat het ding grotendeels onzichtbaar onder de wagen gemonteerd wordt, vind ik hem er toch mooi en vooral imposant uitzien :D

De haak in zijn geheel:


De afneembare kogel:


Typeplaatje:


Al met al een mooi setje ;)
Volvoloos....

ulkeman

sterkte met je vader je kunt je dan echt heel eenzaam voelen.



wel mooie trekhaak trouwens :eusa_clap:


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen