[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BBS

De kabelset voor een dergelijke trekhaak was bijna EUR 100,-
Ik had op ebay al een dergelijke kabelset gevonden voor EUR 35,- Er komen dan wel wat verzendkosten bij, maar dan is dat setje nog meer dan de helft goedkoper. ;D
De trekhaak zelf was ook al een behoorlijk stuk goedkoper dan elders, dus zoeken naar een kabelboompje kon wel uit...

Het belangrijkste is dat dat ding er nu onder zit. De kabelboom kan altijd nog afgewerkt worden.
Volvoloos....

BBS

Kabelset is binnen :eusa_dance:
Mooie complete set en ik heb het voor nood aangesloten.
Het betreft wel een complete set, vanaf de contactdoos tot de kabelboom. Installeren stelt redelijk weinig voor, mede omdat de kabelboom die ik van MVeldhuis had meegenomen al in de kofferruimte lag. ;)De stekkertjes aangesloten en de 2 -verschillende- kabelbomen door middel van een kroonsteentje aan elkaar verbonden. :o
Even de werking gecontroleerd en alles werkt zoals het zou moeten behoren. :D

Morgen die hele stekker- en kroonsteenzooi eraf knippen en de verbindingen solderen en per stuk af isoleren. (eigenlijk van 2 kabelbomen 1 goede kabelboom maken) Maar wel dusdaning doen dat de hele boel in geval van binnen 10 minuten weer omgebouwd kan worden naar origineel.

Ik zal er morgen foto's van maken...
Oh ja, de afneembare haak zelf is in de kleur van de wagen gespoten, en staat veel mooier zo. ;D
Volvoloos....

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Citaat van: BBS op 30-06-2011 22:30:41
Oh ja, de afneembare haak zelf is in de kleur van de wagen gespoten, en staat veel mooier zo. ;D
Mag hopen dat dit een geintje is ? Ik zie wel eens mensen die de trekhaak helemaal netjes zwart schilderen, inclusief de kogel.  Het remsysteem van de (meest gebruikte) ALKO koppeling van caravans en aanhangers vinden dit echter niet echt leuk.  De remschoentjes ervan slippen vol verftroep en de afremmende / stabiliserende werking is compleet weg van de koppeling...

BBS

Citaat van: Dirk342 op 01-07-2011 06:57:08
Citaat van: BBS op 30-06-2011 22:30:41
Oh ja, de afneembare haak zelf is in de kleur van de wagen gespoten, en staat veel mooier zo. ;D
Mag hopen dat dit een geintje is ? Ik zie wel eens mensen die de trekhaak helemaal netjes zwart schilderen, inclusief de kogel.  Het remsysteem van de (meest gebruikte) ALKO koppeling van caravans en aanhangers vinden dit echter niet echt leuk.  De remschoentjes ervan slippen vol verftroep en de afremmende / stabiliserende werking is compleet weg van de koppeling...

Is geen geintje Dirk.... :o
Het ding is geheel in kleur gespoten ;)





















Met uitzondering van de kogel. ;D Dat heeft toch geen zin, Daar komt een keer een mooie Volvo Dop op ;)



Edit: foto toegevoegd.
Volvoloos....

verron

Is het gezichtsbedrog of hangt de linker pijp lager dan de rechter? Ik zag het net op een pagina terug ook al  :eusa_think:
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

)()()sT

Door die AWD pijp hangen de sierstukken sowieso wat laag in de sparing ;)

Is bij de XC van pa ook:

verron

Citaat van: )()()sT op 01-07-2011 08:27:28
Door die AWD pijp hangen de sierstukken sowieso wat laag in de sparing ;)

Is bij de XC van pa ook:
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2011/957e2201.jpg

Hij hangt bij mij ook niet al te hoog..........en heb er links geen dus kan het niet vergelijken. De uitlaat is nog goed en ik vind het zonde om er een nieuwe dubbele onder te doen.
Wees eens lief voor je pa.......pak eens doekje lijnolie, daar knapt ie zo van op  ;D
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

BBS

Citaat van: verron op 01-07-2011 08:19:51
Is het gezichtsbedrog of hangt de linker pijp lager dan de rechter? Ik zag het net op een pagina terug ook al  :eusa_think:

Klopt, bij het monteren van de trekhaak blijkt het linker rubber flink oud te zijn.
Dus binnenkort ook de uitlaatrubbers vervangen voor verse exemplaren, en dan zou de boel weer recht moeten hangen. :D

Maar eerst de kabelboom :eusa_whistle:
Volvoloos....

)()()sT

Verron: ook jij kunt gewoon dat plaatje uit de bumper halen, die blinde demper voorzien van een stukje buis en sierstuk, dan heb je ook een dubbele :D
De dubbele uitlaterij hangt er immers al. En inderdaad, de lijnolie moet er ff overheen.

BBS

De forumklusser die nu bezig is in zijn eigen toko ;D weet precies hoe je dat moet doen :eusa_whistle:

Heeft 'ie bij mij namelijk ook gedaan. ;)
Volvoloos....

BBS

De trekhaak is ein-de-lijk klaar! :eusa_dance:
Ook de kabelboom is veranderd en gereed voor gebruik.

Foto van de kabelboom in testopstelling:

Gekloot met stekkertjes die van binnen groen uitslaan  :o en gepruts met kroonsteentjes werkt ook niet.
De boel netjes aan elkaar gesoldeerd en over de draadjes stukjes krimpkous en als toetje een groot stukje krimpkous er overheen:


Het enige jammere was dat het nieuw stukje krimpkous niet in het zwart meer op voorraad was, maar wel in allerhande ander tropische kleuren. :eusa_snooty:
Dan is wit toch het meest neutrale en een stukje zwarte tape er overheen doet ook wonderen...

Dan nog een keer de genotsknobbel in de kleur:


Weer een item van de to-do list af. :eusa_dance:
Volvoloos....

Jack v

En nu strakls lekker op vakantie met je sleurhut bert-jan. Dit zit wel goed inelkaar. Kit je stekkerdoos wel goed af daar komen de meeste storingen vandaan.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

BBS

Citaat van: Jack v op 01-07-2011 12:42:29
En nu strakls lekker op vakantie met je sleurhut bert-jan. Dit zit wel goed inelkaar. Kit je stekkerdoos wel goed af daar komen de meeste storingen vandaan.

:eusa_snooty:
Ik en kit is geen goed idee :-[
Er zit een speciale waterdichte rubberpakking achter en de invoertule wijst lichtjes naar beneden.
De draadjes zijn allemaal vertint en voordat deze draadjes in de stekkerdoos komen hebben ze allemaal een klein likje kopervet gehad.
De stekkerdoos geeft pas weer problemen als de wagen op de nominatie om gesloopt te worden. En dat kan als het aan mij licht nog vele jaren duren :eusa_whistle: :D
Volvoloos....

Jack v

Dan is het oke, wel een beetje doorrijden met die sleurhut van je hé :evil:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.