[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

UserID6342

En nog wel verschillende sleutels ook ;D

De achterwielen zijn met de luchttol van Arjen gedaan en het rechter voorwiel met mijn eigen tolletje ;D ;D

elianmars

Citaat van: BBS op 22-11-2012 19:40:42
Zitten er intussen weer op. Was ze vergeten om van de andere velgen af te halen. :eusa_wall:
En natuurlijk had ik die dingen op de velgenboom gelegd. >:( :eusa_boohoo:

Hoe krijg jij je velgen op de boom, als de naafkapjes er nog op zitten?  :eusa_think:


@ Luchttol-liefhebbers: Voor mij is de combinatie lichtmetalen velgen + luchttol een no-go  :eusa_snooty:  Lichtmetalen velgen gaan bij mij met de hand vast en worden nagetrokken met een momentsleutel. Ik krijg de bouten altijd los. Ook de slotbouten.

grijzev70tdi

hier altijd met electrische sleutel of luchtsleutel. Maar niet knetter vast. Daarna na trekken met momentsleutel
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Citaat van: elianmars op 23-11-2012 08:56:47
....Ik krijg de bouten altijd los. Ook de slotbouten.
Ik ook, en ook altijd weer vast ;D

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 23-11-2012 14:20:51
Citaat van: elianmars op 23-11-2012 08:56:47
....Ik krijg de bouten altijd los. Ook de slotbouten.
Ik ook, en ook altijd weer vast ;D

Ja, met een luchtsleutel  ;D

Maar wat nou, als je (of een klant van je) een lekke band heeft en met geen mogelijkheid de bouten los krijgt?

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars


BBS

#1012
afslepen dat hok en zowel de auto als de rekening bij Dirk neerleggen.. ;D

Even serieus, op zijn zachtst gezegd wordt ik daar niet vrolijk van. Op het moment van zou ik iemand wel een lel kunnen verkopen met de sleutel. :eusa_boohoo:
Op die manier heb ik e.e.a. al aan barrels geslagen... Maar goed het is weer klaar, en niemand is gewond  ;D
Volvoloos....

elianmars

Citaat van: BBS op 23-11-2012 21:27:11
afslepen dat hok en zowel de auto als de rekening bij Dirk neerleggen.. ;D

;D

The Demon

Je kan best de wielen met een luchttol vastzetten, maar zorg ervoor dat je niet op volle kracht dat doet of gebruik een torsiedop, vast is vast.

Groet,
The Demon.

BBS

#1015
Ik ben al eens een keer met een donderse kop bij mijn garage geweest omdat die l*l de wielen met de luchtsleutel vast gezet had. >:(
Zelfs met een pijp RVS van anderhalve meter kreeg ik die krengen niet los. Ik kan mij dan ook niet voorstellen als die rommel zó vast zit, dat dat goed kan zijn voor de wielbouten. :eusa_wall: :eusa_wall:

Ik heb een hoop stennis staan maken en hij heeft wél 20 nieuwe wielbouten betaald. Plus dat 'ie een klant kwijt is, want weer komen doe ik dus never nooit nie weer >:(

Edit: en nu wordt de naam van Dirk genoemd, maar dat is willekeurig. ;)
Volvoloos....

The Demon

Ik wil niet stoken in een goed huwelijk B-J maar moet jij niet iets "leuks" doen met Jennie op dit moment in plaats van op het forum hangen?

Groet,
The Demon.

elianmars

Citaat van: BBS op 23-11-2012 22:45:19
Ik ben al eens een keer met een donderse kop bij mijn garage geweest omdat die l*l de wielen met de luchtsleutel vast gezet had. >:(
Zelfs met een pijp RVS van anderhalve meter kreeg ik die krengen niet los. Ik kan mij dan ook niet voorstellen als die rommel zó vast zit, dat dat goed kan zijn voor de wielbouten. :eusa_wall: :eusa_wall:

Ik heb een hoop stennis staan maken en hij heeft wél 20 nieuwe wielbouten betaald. Plus dat 'ie een klant kwijt is, want weer komen doe ik dus never nooit nie weer >:(

Edit: en nu wordt de naam van Dirk genoemd, maar dat is willekeurig. ;)

Het is niet alleen slecht voor de bouten, maar ik geloof ook niet dat de lichtmetalen velgen het fijn vinden als ze vastgeramd worden.

Maar goed, iedereen moet het zelf weten hoor. Ik doe het in ieder geval met de hand. Vanavond de winterwielen onder de Audi van m'n pa gelegd. Stalen velgen. Ook gewoon met een kruissleutel en momentsleutel. Dan doe ik er maar wat langer over  ;D

)()()sT

Dan weet ik wel dat ze goed vastzitten.
Met de kruissleutel ging ik vaker nog te strak, met de momentsleutel is het precies goed.

The Demon

Als je niet bij de K!@#$%-^#t werkt maar weet wat je doet kan het best met een tol, maar als je dat niet in je vingers hebt adviseer ik ook om een kruissleutel/ratel en momentsleutel te gebruiken.
Een beetje kopervet op de bouten scheelt ook weer met losdraaien.

Groet,
The Demon.