[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BBS

Citaat van: BBS op 29-06-2013 21:38:59
Omdat plaatjes meer zegt dan woorden:

http://i1273.photobucket.com/albums/y404/bbs2307/IMAG0149_zps821cd784.jpg

http://i1273.photobucket.com/albums/y404/bbs2307/IMAG0151_zps0b38ad5f.jpg

:eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:
Even een uitleg erbij:

Deze 15G turbo gaat mijn 13G binnenkort vervangen. Waarom? gewoon omdat ik het wil omdat het kan ;)
Maar ik wil heel even afwachten wat er in September gaat gebeuren, als ik gewoon een jaartje kan doorsturen komt de turbo er na mijn vakantie in. Tevens krijg hij bij Dirk dan een grote beurt.

De bedoeling is wel dat de wagen dan nog dit jaar bij M A R C staat of hij gaat naar Fast-tech. Wat ik wel een vereiste vind is dat het "karakter" van de wagen ongeveer het zelfde moet blijven. Ik bedoel bij 1800 toeren komt de turbo in en dat ding blijft er aan sleuren tot 5-5500 toeren :eusa_think:
Ik voel in ieders geval geen duw in de rug bij een bepaald toeren gebied. Dat wil ik in de nieuwe setting ook niet hebben.
Er moeten gewoon meer PeeKaas uit komen -ik hoop op 240-250 Peekaas- over het gehele toeren gebied.
Ik vind het lekker cruisen dat wanneer je versnellen wilt, je alleen het gaspedaal in hoeft te drukken en dat de rest vanzelf gaat.

Dat gehark met de versnellingspook om in een krap toerengebied te komen voor een duw in de rug is niks voor mij :eusa_snooty:
Tzt zal er wel een bericht naar de 2 tuners toegaan en kijken welke op papier het dichste bij mijn wensen kan komen :eusa_pray:
Volvoloos....

Vulk

Mooi dat je hem toch laat chippen! Is denk ik de slimste/veiligste keuze.

BBS

Citaat van: Vulk op 30-06-2013 08:03:57
Mooi dat je hem toch laat chippen! Is denk ik de slimste/veiligste keuze.
Ja met de 15G erop ipv de 13G... :eusa_dance:
Volvoloos....

Vulk

Ik heb mijn 2liter met 13G laten chippen en dat maakte al een groot verschil. Laat staan als je er een iets grotere turbo op zet.

BBS

Ik ben dan ook best benieuwd wat het vermogen straks ook zal worden. Voorop gesteld dat het vermogen wel over het gehele toerengebied voor handen moet zijn. Ik wil er dan ook geen "piek" in het vermogen hebben, het moet mooi lineair opgebouwd worden.

Heb jij trouwens ook een "piek" in de vermogens opbouw Thomas? En als ik vragen mag, hoe merkte je het verschil na het chippen? Behalve het vermogen dan?
Volvoloos....

Vulk

Wel bij mij is het een (2liter) T-5 dus niet echt de vergelijken met de jouwe denk ik.

Hij begon vroeger rond 3000rpm goed te blazen en hij houdt dat vol tot aan 5500rpm.

Nu doet hij hetzelfde, alleen wat harder. Het motorkarakter is niet echt gewijzigd. Het is niet zo dat hij plots er keihard inklapt.

MrCain

Citaat van: BBS op 30-06-2013 08:57:17
Ik ben dan ook best benieuwd wat het vermogen straks ook zal worden. Voorop gesteld dat het vermogen wel over het gehele toerengebied voor handen moet zijn. Ik wil er dan ook geen "piek" in het vermogen hebben, het moet mooi lineair opgebouwd worden.

Heb jij trouwens ook een "piek" in de vermogens opbouw Thomas? En als ik vragen mag, hoe merkte je het verschil na het chippen? Behalve het vermogen dan?

Piek gaat je niet echt krijgen met een 15G => dan moet je meer naar een 16T of 18T gaan (zeker de uitvoeringen met een "schuine" flens omdat deze gelijk een 3" aansluiting hebben). Ligt puur aan de compressor karakteristiek : die van de 13G en 15G zijn qua vorm het zelfde alleen heeft de 15G een wat langere adem (kan meer volume verplaatsen) => deze zal de druk langer kunnen vasthouden dan een 13G.

De kleinere "G" turbo´s zijn sterker in de lagere toeren dus zullen eerder opgeven in de  hogere toeren.
Maar denk zeker wel dat je verschil gaat merken! Ding er op zetten en laten chippen die volvo!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

BBS

#1282
PFFFFFFFFFFFFFFTTTT  :eusa_sick: zo wat eens tof heeft zich op dit blog verzameld de laatste tijd. Hoog tijd voor nieuwe update...

Omdat we afgelopen zaterdag onze nieuwe stacaravan betrokken hebben hadden we vandaag besloten om naar de Ikea in Grûnn te gaan om wat lampen, plafondlampen, bed en salon tafel te gaan voor in de caravan.
Vanmorgen tegen 11 uur vertrokken vanaf de camping en nadat we nog even getankt hebben in Meppel (Joontjes) vol goede moed naar het hoge noorden getogen. Tegen 12.15 waren we daar en nadat we een poos gekeken hadden en intussen de boodschappen kar mudvol hadden liggen met armaturen, schemerlampjes, LEDlampen, een nieuw bed, lattenbodems en salon tafel de hele rotzooi in de wagen geladen en de grote dozen op het dak (imperial)
Al met al kwamen we tegen 17 uur weg. Het viel mij bij de Ikea direct al op dat de wagen slecht wou starten, net als of hij verzopen was.
Is mij vorig jaar ook al een keer overkomen en het gaspedaal door de vloer heen proberen te trappen, starten en lopen.
Verder geen gekke dingen en rustig naar huis getuft. Met de spullen op het dak, lekker de CC op 115 gezet en naar Meppel gekacheld.

In Meppel moesten we nog even een paar boodschapjes doen bij de AH wilden we naar huis.
Wagen gestart en de eerste keer sloeg hij direct af. De tweede keer starten bleef de wagen wel lopen maar sprong het Lambda lampje gelijk aan.
We konden er nog een kilometer mee rijden toen hij begon te stotteren. Uiteindelijk ben ik al stotterend nog bij de brug tussen Zwartsluis en Steenwijk gekomen toen de Al Weer Donderen en definitief mee stopte.
Van daaruit de ANWB maar gebeld en kijken of die ons verder kon helpen. De beste man zou er zijn binnen het uur.
Nog geen 5 minuten nadat wij het gesprek beëindigd hadden met de ANWB zag ik in de spiegels een vrachtwagen komen met een zéé bekende kleurencombinatie.
Dat kunnen er maar 2 zijn, Chris op auto 24 of Gert op wagen 54.
Ik ff snel uit de auto stappen en de chauffeur wenken, blijkt het Chris te zijn. FF snel op straat één en ander uitgelegd dat ik met panne stond en wel een sleepje kon gebruiken naar Schutsloot. Aldus geschiedde....
Oplegger net voor mijn wagen gezet, spanband tussen de oplegger en de auto gemaakt en op die manier de wagen op schutsloot gesleept. Intussen de ANWB maar weer gebeld dat de wagen ergens anders staat geparkeerd in het dorp. Dat zouden ze doorgeven aan de betreffende monteur.
Chris had intussen het hele span op het pleintje in het dorp neergezet, waarbij de voorbij komende combinatie voor veel bekijks zorgde in het altijd zo rustige dorp. Binnen een kwartier was de ANWB man ook ter plaatse en kon het diagnose stellen beginnen. Al snel hadden we de boosdoener te pakken, de LMM is zonder reden van opgaaf plotseling overleden. Stekker van de LMM erin => niet lopen, stekker eruit => wel lopen.

Dus nu ben ik op mijn vakantie adres naarstig op zoek naar een LMM voor een 2,5T, mag een gebruikte zijn.

Intussen had de man van de ANWB de wagen weer aan de loop gekregen door de stekker er af te laten. De wagen rijd niet fijn, maar ik kon hem wel naast de caravan krijgen. Voor de zekerheid Dirk ook maar ff telefonisch geraadpleegd en ook hij zegt dat de LMM overleden is.
Al met al was het 20.30 uur voordat we bij de caravan terug waren en nog ff iets eten.

De foto's van de stacaravan en er om heen zouden vandaag gemaakt worden, maar dat wordt morgen.
Volvoloos....

Hans Duiven

Citaat van: BBS op 02-09-2013 22:58:49
PFFFFFFFFFFFFFFTTTT  :eusa_sick: zo wat eens tof heeft zich op dit blog verzameld de laatste tijd. Hoog tijd voor nieuwe update...

Omdat we afgelopen zaterdag onze nieuwe stacaravan betrokken hebben hadden we vandaag besloten om naar de Ikea in Grûnn te gaan om wat lampen, plafondlampen, bed en salon tafel te gaan voor in de caravan.
Vanmorgen tegen 11 uur vertrokken vanaf de camping en nadat we nog even getankt hebben in Meppel (Joontjes) vol goede moed naar het hoge noorden getogen. Tegen 12.15 waren we daar en nadat we een poos gekeken hadden en intussen de boodschappen kar mudvol hadden liggen met armaturen, schemerlampjes, LEDlampen, een nieuw bed, lattenbodems en salon tafel de hele rotzooi in de wagen geladen en de grote dozen op het dak (imperial)
Al met al kwamen we tegen 17 uur weg. Het viel mij bij de Ikea direct al op dat de wagen slecht wou starten, net als of hij verzopen was.
Is mij vorig jaar ook al een keer overkomen en het gaspedaal door de vloer heen proberen te trappen, starten en lopen.
Verder geen gekke dingen en rustig naar huis getuft. Met de spullen op het dak, lekker de CC op 115 gezet en naar Meppel gekacheld.

In Meppel moesten we nog even een paar boodschapjes doen bij de AH wilden we naar huis.
Wagen gestart en de eerste keer sloeg hij direct af. De tweede keer starten bleef de wagen wel lopen maar sprong het Lambda lampje gelijk aan.
We konden er nog een kilometer mee rijden toen hij begon te stotteren. Uiteindelijk ben ik al stotterend nog bij de brug tussen Zwartsluis en Steenwijk gekomen toen de Al Weer Donderen en definitief mee stopte.
Van daaruit de ANWB maar gebeld en kijken of die ons verder kon helpen. De beste man zou er zijn binnen het uur.
Nog geen 5 minuten nadat wij het gesprek beëindigd hadden met de ANWB zag ik in de spiegels een vrachtwagen komen met een zéé bekende kleurencombinatie.
Dat kunnen er maar 2 zijn, Chris op auto 24 of Gert op wagen 54.
Ik ff snel uit de auto stappen en de chauffeur wenken, blijkt het Chris te zijn. FF snel op straat één en ander uitgelegd dat ik met panne stond en wel een sleepje kon gebruiken naar Schutsloot. Aldus geschiedde....
Oplegger net voor mijn wagen gezet, spanband tussen de oplegger en de auto gemaakt en op die manier de wagen op schutsloot gesleept. Intussen de ANWB maar weer gebeld dat de wagen ergens anders staat geparkeerd in het dorp. Dat zouden ze doorgeven aan de betreffende monteur.
Chris had intussen het hele span op het pleintje in het dorp neergezet, waarbij de voorbij komende combinatie voor veel bekijks zorgde in het altijd zo rustige dorp. Binnen een kwartier was de ANWB man ook ter plaatse en kon het diagnose stellen beginnen. Al snel hadden we de boosdoener te pakken, de LMM is zonder reden van opgaaf plotseling overleden. Stekker van de LMM erin => niet lopen, stekker eruit => wel lopen.

Dus nu ben ik op mijn vakantie adres naarstig op zoek naar een LMM voor een 2,5T, mag een gebruikte zijn.

Intussen had de man van de ANWB de wagen weer aan de loop gekregen door de stekker er af te laten. De wagen rijd niet fijn, maar ik kon hem wel naast de caravan krijgen. Voor de zekerheid Dirk ook maar ff telefonisch geraadpleegd en ook hij zegt dat de LMM overleden is.
Al met al was het 20.30 uur voordat we bij de caravan terug waren en nog ff iets eten.

De foto's van de stacaravan en er om heen zouden vandaag gemaakt worden, maar dat wordt morgen.

Wat een verhaal man, en ik zat zo dicht bij <10 km.. maar ik stond niet in je contacten hè?   :eusa_whistle:

BBS

Ehmmm ja je staat er wel tussen, maar ik wilde eigenlijk op de camping proberen te komen. Wat ook voor een groot deel lukte, maar net niet helemaal. :-[
Plan was goed, uitwerking net ff iets minder....

Ik had je trouwens afgelopen zaterdag nog gespot bij de watertoren. ;D
Volvoloos....

Hans Duiven

Citaat van: BBS op 02-09-2013 23:12:36
Ehmmm ja je staat er wel tussen, maar ik wilde eigenlijk op de camping proberen te komen. Wat ook voor een groot deel lukte, maar net niet helemaal. :-[
Plan was goed, uitwerking net ff iets minder....

Ik had je trouwens afgelopen zaterdag nog gespot bij de watertoren. ;D

Toen ik de honden aan het uitlaten was zeker?

BBS

Dat weet ik zo niet Hans, ik heb ze niet gezien. Ik zag je ook pas op het laatste moment...
Was ook met de bedrijfsbus van onze firma ;)
Volgens mij was het zo rond 10.30 uur. Staat wel in "Wie ben jij"
Volvoloos....

Hans Duiven

Citaat van: BBS op 02-09-2013 23:20:30
Dat weet ik zo niet Hans, ik heb ze niet gezien. Ik zag je ook pas op het laatste moment...
Was ook met de bedrijfsbus van onze firma ;)
Volgens mij was het zo rond 10.30 uur. Staat wel in "Wie ben jij"

Nou, ik sta daar in ieder  geval zeker geen vreemde kerels uit te wonen  ;D

elianmars

Citaat van: Hans Duiven op 02-09-2013 23:24:01
Citaat van: BBS op 02-09-2013 23:20:30
Dat weet ik zo niet Hans, ik heb ze niet gezien. Ik zag je ook pas op het laatste moment...
Was ook met de bedrijfsbus van onze firma ;)
Volgens mij was het zo rond 10.30 uur. Staat wel in "Wie ben jij"

Nou, ik sta daar in ieder  geval zeker geen vreemde kerels uit te wonen  ;D


;D

pwberg

Pffff, lekker weer. En natuurlijk net tijdens je vakantie........  :eusa_wall:

Succes met je zoektocht naar een LMM en geniet desondanks van je vakantie.....
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.