[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Je hebt in je caravan-slaapkamer meer wcd's dan ik in mijn huis-slaapkamer heb  ;D



BBS

Citaat van: elianmars op 02-02-2014 22:05:48
Je hebt in je caravan-slaapkamer meer wcd's dan ik in mijn huis-slaapkamer heb  ;D




;D ;D
Hier komen ook geen extra stekkerdozen aan  ;)
4 stuks aan elke kant, voor elk 1 bedlampje, 2x elektriche deken, wekkerradio en eventueel een oplaadsnoertje voor de telefoon.
Blijven er al met al niet zo veel meer over ::) ;D
Volvoloos....

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elmarconi

Citaat van: BBS op 02-02-2014 22:12:44
Citaat van: elianmars op 02-02-2014 22:05:48
Je hebt in je caravan-slaapkamer meer wcd's dan ik in mijn huis-slaapkamer heb  ;D

;D ;D
Hier komen ook geen extra stekkerdozen aan  ;)
4 stuks aan elke kant, voor elk 1 bedlampje, 2x elektriche deken, wekkerradio en eventueel een oplaadsnoertje voor de telefoon.
Blijven er al met al niet zo veel meer over ::) ;D

http://www.kabeltje.com/3-weg-stekker-euro-aansluiting,..
--
Autogas Inside . . .

elianmars


BBS

En weer een updaatje van de wagen 8)

Van Henk (Cornelis-b red.) vorige week al een nieuw kabeltje gekregen voor de microfoon van mijn PTT Telecom autotelefoon ;D
Het is een oud ding (1997) maar hij werkt feilloos en ik kan met 1 druk op de knop alle gesprekken doorschakelen naar de auto. Ik heb daar een speciaal appje voor op de HTC.
De donor kabel voor de te repareren kabel:



De te repareren stekker verbinding van de microfoon:



Het zijn echter zeer dunne priegel draadjes om te solderen maar met een fikse dosis geduld en wat monniken werk zitten de eerste draadjes weer aan elkaar vast:


Na de soldering en stukje krimpkous verder ziet het eerste draadje er dan zo uit:


Na enige huisvlijt verder is de donor kabel geïntegreerd met het bestaande kabeltje. Het eindresultaat ziet er dan weer uit als nieuw:


Als bonus is de wagen weer enkele grammen lichter geworden :eusa_eh: Er zat nogal een behoorlijk lang stuk "overlengte" in de microfoon kabel en aangezien ik hem toch moest solderen is de kabel maar wat ingekort:


Maar het resultaat mag er wezen, de telefoon werkt weer naar behoren :eusa_dance: :eusa_dance:
Henk bedankt voor je kabel! :eusa_clap: :eusa_clap:



Omdat het ook al enige tijd geleden was dat ik de wagen gewassen heb, heb ik hem vandaag maar eens getrakteerd op een ouderwets wasbeurtje met de hand.
Natuurlijk ook even droog gemaakt en een fotootje geschoten. :D De wagen daarna direct weer in de garage gezet, dan ik kan ik er morgen nog mooi even een laagje autowas op smeren. Het is een noodwaxje want Koen zal een keer onze beide wagens gaan poetsen, waarbij de rooie het eerst aan de beurt zal komen ;)
De AWD zal daarna wel een keer goed gepoetst gaan worden en voorzien worden van een goede wax laag 8)

Foto van net na het wassen:


Volvoloos....

The Demon

Hij glimt weer mooi B-J  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Niet teveel rijden dan blijft hij mooi schoon  ;D

Groet,
The Demon.

The Volvoboy

Ziet er netjes uit BJ! 8) :eusa_clap: Poetsen gaat zeker goedkomen binnenkort :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

cornelis-b

Goed dat je telefoon weer werkt Bert Jan, het zijn inderdaad vrij dunne draadjes maar met het juiste boutje prima te solderen. Netjes dat je het hebt afgewerkt met een stukje krimpkous in plaats van een rol isolatietape, krimpkous is zoveel netter ;D ;D

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

BBS

Vandaag de wagen een beetje TLC gegeven :D Dat mocht ook wel eens, want de laatste keer dat dat gebeurd is stamt alweer uit de zomer van 2013 :eusa_shifty:
Gisteren had ik de wagen al gewassen en gedroogd, waarna gelijk in de garage gezet. Vanmorgen het ding maar weer uit de garage gehaald en begonnen met poetsen. Ik heb geen DAP en ben ook niet van plan om zo'n ding aan te schaffen dus het wordt ouderwets handwerk. :eusa_eh: Het dak was het eerste aan de beurt:

Voor:



Na


Daarna de motorkap en de zijkant:






Zeker aan de zijkant van de wagen kun je het verschil zien. Rara, wat is gedaan en wat nog niet?  :eusa_think: :eusa_think:







En dan is de voorkant af, ook maar even een foto van gemaakt:


De achterkant ook gedaan, alles staat weer netjes in de wax, sierpijpjes van de knalpot ook gepoetst en de bandjes gedaan:


Het konttie van de andere kant:



En speciaal voor Koen:







Morgen nog even een lap door het interieur en de stofzuiger erdoor en dan is de wagen weer klaar voor de komende tijd ;) :D



Volvoloos....

big ben

 :eusa_clap:  dat ziet er "strak" uit en staat mooi op de pootjes !!

Robster480

Het resultaat mag er zeker zijn Bert Jan! :D
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

volvobug

Mooi hoor! Nog plannen om de achterklep roestvrij te maken?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

The Volvoboy

Ziet er echt heel erg goed uit BJ! :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

BBS

Citaat van: volvobug op 04-02-2014 20:18:17
Mooi hoor! Nog plannen om de achterklep roestvrij te maken?

Jazeker, een donorklep (zonder ruit) staat al meer dan een jaar in de schuur ;) En eigenlijk dan maar de gehele achterkant vernieuwen :eusa_shifty:
Spoiler met 3e remlicht en als ik mijn handen ook nog achter een bumper kan krijgen waar ruimte (af fabriek) in zit voor een dubbele auspuff, dan komt er ook een goede/hele achterbumpert op :D
Volvoloos....