[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henry classic v70

 :eusa_think:

2.5 10V LPI gaat gewoon makkelijk richting 220 km/u
zonder tune en zonder turbo  :azn:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

leons850

Citaat van: henry classic v70 op 23-11-2015 15:43:41
:eusa_think:

2.5 10V LPI gaat gewoon makkelijk richting 220 km/u
zonder tune en zonder turbo  :azn:

En nu op gps?
En dat duurt wel ff meen ik. ;-)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

henry classic v70

Citaat van: leons850 op 23-11-2015 16:01:19
Citaat van: henry classic v70 op 23-11-2015 15:43:41
:eusa_think:

2.5 10V LPI gaat gewoon makkelijk richting 220 km/u
zonder tune en zonder turbo  :azn:

En nu op gps?
En dat duurt wel ff meen ik. ;-)

Ja op gps  :eusa_shifty:  :eusa_shhh:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjen850

Citaat van: henry classic v70 op 23-11-2015 15:43:41
:eusa_think:

2.5 10V LPI gaat gewoon makkelijk richting 220 km/u
zonder tune en zonder turbo  :azn:

Klopt, en kost niet eens zo heel veel moeite hoor. Ook met automaat, heb natuurlijk wel de beste tune op de10v ;D

V70geRwin

Citaat van: arjen850 op 23-11-2015 17:13:23
Citaat van: henry classic v70 op 23-11-2015 15:43:41
:eusa_think:

2.5 10V LPI gaat gewoon makkelijk richting 220 km/u
zonder tune en zonder turbo  :azn:

Klopt, en kost niet eens zo heel veel moeite hoor. Ook met automaat, heb natuurlijk wel de beste tune op de10v ;D

Ik tune altijd in op 538, weer +10PK  :eusa_dance:

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

macfocus

I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

BBS

Citaat van: Blackfox op 23-11-2015 15:21:06
Niet echt spectaculair..
Dan denk ik niet dat je mijn verhaal helemaal gesnapt hebt...

Citeer
Maar BJ is er dik tevreden mee en daar gaat het uiteindelijk om ;)

Veel plezier BJ en geniet van elke kilometer :P
Dat gaat ongetwijfeld lukken  :D Dank je.
Volvoloos....

BBS

Citaat van: leons850 op 23-11-2015 07:55:34
Tevens roept BJ dat een (standaard) T5 irritant rijgedrag heeft, dat vind hij eigenlijk ook van de 2.5T begrijp ik, want die doet bovenin niets. Ja dat is eigenlijk ook niet leuk....

Daarom is de naam misschien best wel gevat, ik had het zo nooit bedacht.


Niet geheel waar Leon, Persoonlijk vind ik dat een irritant rijgedrag. Ik zeg niet dat elke T5 dat is. Alleen al omdat ik al 5 jaar die 2,5T heb gereden. En het waren 5 heerlijke jaren, ik heb er met plezier in gereden. Dat was ook de reden om het zelfde rijgedrag onderin ook in het nieuwe T5 blok te passen.  Dat de 2,5T bovenin lang niet zo veel doet als een T5 vond ik best jammer ja. Daarom heb ik nu het beste van 2 :D
Volvoloos....

The Demon

Citaat van: NickGR op 23-11-2015 17:19:03
Radio 850 = +20 pk  ;)
Momenteel even niet, de computer van de Non-Stop heeft last van een kromme/opstandige byte  >:(
Wordt aan gewerkt en zou vanavond opgelost moeten zijn volgens de knappe koppen van Ots-Labs.

flipje77

Citaat van: BBS op 23-11-2015 12:18:49
Even in de pauze van de cursus. Onderstaand filmpje heb ik gemaakt vanmorgen tijdens gewoon normaal verkeer op een 80 km/h weg. Ik rijd weg bij een rotonde en ga versnellen tot een km of 90 en maximaal 2250 toeren. (Het typische 2,5T gedrag dus)

http://youtu.be/qWVN2xDNgqI



En dit onderstaand filmpje is een 80km weg bij alleen volgas. Geen kickdown en geen sportstand. Dat liet het overige verkeer niet toe.

http://youtu.be/-9XoXjvY_p0



Nou, je kunt lullen met mekaar wat je wilt, Ik heb er ook in gezeten en het rijdt als een tierelier. Knap staaltje werk van Dirk, Arjen, Ronny,  Yits, Piet en Maarten!! Heren: ook hierbij: hartelijk dank!!  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Daar ben je geen pagina's lange discussie voor nodig.  ;D
Angst is de grootste vijand van het leven.

volvobug

Citaat van: flipje77 op 23-11-2015 20:05:27
......

Nou, je kunt lullen met mekaar wat je wilt, Ik heb er ook in gezeten en het rijdt als een tierelier. Knap staaltje werk van Dirk, Arjen, Ronny,  Yits, Piet en Maarten!! Heren: ook hierbij: hartelijk dank!!  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Daar ben je geen pagina's lange discussie voor nodig.  ;D

Dat is mannen eigen hier en daar blijven ze mee van de straat  ;)

Gewoon karren met dat hok en er van genieten BBS!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342

Citaat van: leons850 op 23-11-2015 08:18:16
Citaat van: Dirk342 op 23-11-2015 08:07:15
Knip *
Als ik de verhalen dan hier lees over een 'goede' tune, zak me de boks soms af....  Laat ik u allen uit een droom helpen; er zijn er hier op het forum maar bar weinig die met een echt goede tune rijden !!
Knip*

Dat is wel stellig om te zeggen Dirk?
Tevens het gene wat mij stoorde in dit topic.

Als je in het volgende topic leest: Hier dus, dat het grootste gedeelte inmiddels bij Schutten vandaan komt.
Maar ook best een hoop maatwerk hebben van Fasttech en MTE.

En hoe veel rijden er nog met een turbo en originele software?
Dus als Albert Heijn de grootste en meest voorkomende supermarkt is, is AH ook automatisch de beste ?  Sorry hoor, maar die snap ik al helemaal niet.  Nergens noem ik een naam, geheel expres niet, die doe JIJ.  Schutten levert netjes werk af, net zoals Fasttech en andere.  Ook geheel expres noem ik een aantal 'tuners' hierin niet, w.o. Rica.

Laatst genoemde kan niet tunen, het enigste wat hun doen is de load en tcv duty op 10 poffen en klaar is het.  Ohohoh, wat is de auto fijn getuned.....  En dat stukje software met de getallen / tabellen op max kopiëren ze vervolgens in iedere standaard auto die er komt....  Daarom krijg je bij iedere turbo, die bij Rica 'getuned' is, altijd die achterlijke duw in je rug bij circa 3000 rpm...

Ik heb mooi werk gezien van zowel Schutten als Fasttech, sterker nog heb zelf 2 klanten van mij toentertijd expres naar Fasttech laten gaan om de auto te chippen, beide mede forummers waarbij wij een blok omgehangen(ME 7.0) hadden.  Ik ken Marco en heb ook alle vertrouwen in hem.  Die genoemde auto's rijden dan ook perfect.

Over iedere tuner hoor je goede en minder goede verhalen, zo simpel is het.  Feit is ook dat een hoop mensen ondertussen al terug zijn gekomen van MTE software (althans die ik ken).

Het tunen van zowel Piet, Maarten en Yits gaat een stukje verder als alleen 'ff' tunen en is daarom komkommercieel gezien totaal niet interessant.  Dat er meer werk, etc. in gaat, ja dat is overduidelijk !  Routines worden niet zomaar herschreven of opnieuw gemaakt, getallen in tabellen veranderen wel (en dat is chippen voor de meesten), bepaalde modificaties worden niet gemaakt / geschreven want is teveel werk of hebben ze geen kennis van, etc.

Maar gebeurt allemaal wel bij de laatst genoemde ! :eusa_clap: :eusa_clap:

leons850

Citaat van: Dirk342 op 24-11-2015 07:11:05
Citaat van: leons850 op 23-11-2015 08:18:16
Citaat van: Dirk342 op 23-11-2015 08:07:15
Knip *
Als ik de verhalen dan hier lees over een 'goede' tune, zak me de boks soms af....  Laat ik u allen uit een droom helpen; er zijn er hier op het forum maar bar weinig die met een echt goede tune rijden !!
Knip*

Dat is wel stellig om te zeggen Dirk?
Tevens het gene wat mij stoorde in dit topic.

Als je in het volgende topic leest: Hier dus, dat het grootste gedeelte inmiddels bij Schutten vandaan komt.
Maar ook best een hoop maatwerk hebben van Fasttech en MTE.

En hoe veel rijden er nog met een turbo en originele software?
Dus als Albert Heijn de grootste en meest voorkomende supermarkt is, is AH ook automatisch de beste ?  Sorry hoor, maar die snap ik al helemaal niet.  Nergens noem ik een naam, geheel expres niet, die doe JIJ.  Schutten levert netjes werk af, net zoals Fasttech en andere.  Ook geheel expres noem ik een aantal 'tuners' hierin niet, w.o. Rica.

Laatst genoemde kan niet tunen, het enigste wat hun doen is de load en tcv duty op 10 poffen en klaar is het.  Ohohoh, wat is de auto fijn getuned.....  En dat stukje software met de getallen / tabellen op max kopiëren ze vervolgens in iedere standaard auto die er komt....  Daarom krijg je bij iedere turbo, die bij Rica 'getuned' is, altijd die achterlijke duw in je rug bij circa 3000 rpm...

Ik heb mooi werk gezien van zowel Schutten als Fasttech, sterker nog heb zelf 2 klanten van mij toentertijd expres naar Fasttech laten gaan om de auto te chippen, beide mede forummers waarbij wij een blok omgehangen(ME 7.0) hadden.  Ik ken Marco en heb ook alle vertrouwen in hem.  Die genoemde auto's rijden dan ook perfect.

Over iedere tuner hoor je goede en minder goede verhalen, zo simpel is het.  Feit is ook dat een hoop mensen ondertussen al terug zijn gekomen van MTE software (althans die ik ken).

Het tunen van zowel Piet, Maarten en Yits gaat een stukje verder als alleen 'ff' tunen en is daarom komkommercieel gezien totaal niet interessant.  Dat er meer werk, etc. in gaat, ja dat is overduidelijk !  Routines worden niet zomaar herschreven of opnieuw gemaakt, getallen in tabellen veranderen wel (en dat is chippen voor de meesten), bepaalde modificaties worden niet gemaakt / geschreven want is teveel werk of hebben ze geen kennis van, etc.

Maar gebeurt allemaal wel bij de laatst genoemde ! :eusa_clap: :eusa_clap:

Als Schutten en Fasttech zo goed werk leveren, hoe kan het dan dat er maar bar weinig met een goeie tune rijden?
Dat is wat JIJ zegt en het is tegenstrijdig met je laatste verhaal.
Heeft dus niets met AH en de grootste te maken.
Het heeft er mee te maken dat de meeste mensen rijden met software van mensen\tuners die ook JIJ goed vind. Daarmee lijkt het me lastig te beargumenteren voor je: "dat er maar bar weinig met een goeie tune rijden !!".
Raakt dus kant noch wal.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID6342

Als je het niet snapt, of niet wilt snappen is niet erg hoor maar zeg het even dan. Dan kan ik het langzamer uitleggen....

Ik kom toch weet terug op het AH verhaal, want schijnbaar wil je echt niet inzien dat er meerdere tuners zijn als alleen Fasttech, Schutten, Rica, Yits, Piet, Maarten en MTE.

Aangezien ik zeer veel aan forumauto's werk, zowel NA als turbo blokken van deze auto's een flink aantal gechipt zijn 'ken' ik ook veel meer tuners als bovenstaande...

Jouw inzicht hierin is echt veels te kort, in mijn ogen ! Je denkt dat je het weet, maar zit er totaal langs en begrijpt ook totaal niet wat ik zeg...

Jammer Leon, gemiste kans....

En ja, ken gelukkig ook zat turbo modellen die niet gechipt zijn en geheel onverprutst ! Goed lezen wat hier staat kerel want er staat NIET (!!) dat iedere tuner een prutser is !