[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Het relais werd verkeerd aangestuurd door de schakelaar, draadkleuren kloppen totaal niet met de schema's.  Ook erg leuk, ben nu met de achterwisers bezig en ook daar klopt van het schema geen ene hout qua kleuren.  Schakelaar is totaal anders, relaisaansluitingen totaal anders van kleur, etc.  Fijn die zoekplaatjes maar we hebben de achterwissers nu zover voor elkaar dat het vanaf het contactslot en schakelaar goed gaat.  Morgen de goede verbinding maken met relais en wissermotor.  Dan zou dat ook weer moeten werken.

Ik heb er in het totaal 7 verschillende schema's bij van de V70 classics, in alle mogelijke bouwjaren, en nergens staat de draadcode die ik in deze auto heb zitten ???  Snap hier echt geen reet van, want was een gewoon Nederlandse auto van exact hetzelfde bouwjaar.  Het komt uiteindelijk wel goed, maar is een vreselijk zoekwerk zo.

razorx

Tja Volvo, schema's, draadkleuren en uniformiteit.
Ik blijf het een wonder vinden dat ze die wagens rijdend de deur uit krijgen als je ziet wat ze er voor een zootje van maken.

Knap dat je er uit kwam Dirk  :eusa_clap: .

BBS

Volvoloos....

BBS

En in het kader van zin of onzin vandaag ook iets "leuks" besteld voor de AWD op termijn.

Ik had het een heeeeeele poos terug in het blog van Marty Mouse al eens gezien, een XC achterbumper op een niet XC auto.
Het is wel een plaatje om te zien, en bij verwijst in Uden lag net zo'n bumpert. Die vandaag besteld en bij gelegenheid in Uden afhalen.

TZT gaat het ding dan naar de spuiter, maar vooraf eerst overspuitbare parkeersensoren vinden én inbouwen. :D


Wordt 'ie weer net wat mooier van :D :D
Volvoloos....

BBS

Citaat van: NickGR op 30-01-2016 12:03:19
Citaat van: BBS op 30-01-2016 11:57:38
En in het kader van zin of onzin vandaag ook iets "leuks" besteld voor de AWD op termijn.

Ik had het een heeeeeele poos terug in het blog van Marty Mouse al eens gezien, een XC achterbumper op een niet XC auto.
Het is wel een plaatje om te zien, en bij verwijst in Uden lag net zo'n bumpert. Die vandaag besteld en bij gelegenheid in Uden afhalen.

TZT gaat het ding dan naar de spuiter, maar vooraf eerst overspuitbare parkeersensoren vinden én inbouwen. :D


Wordt 'ie weer net wat mooier van :D :D

Zo oud ben je toch niet  :eusa_think:

Nee, enkel in het kader van het moet toch gespoten worden dan is nu de perfecte kans om het te doen :D
Volvoloos....

GringoV70

Dat staat zeker mooi!!
Geniet nog steeds als ik de achterkant van de mijne zie. :eusa_dance:
Black Smoke Doesn't Mean it's Broke!

The Demon

Wordt zeker mooi zo'n XC bumpert, maar net als Nick snap ik die parkeersensoren niet helemaal.
Of ga je die gebruiken om je te waarschuwen als er een bumperklever achter je zit?  ;D ;D ;D

BBS

Citaat van: The Demon op 30-01-2016 16:12:32
Wordt zeker mooi zo'n XC bumpert, maar net als Nick snap ik die parkeersensoren niet helemaal.
Of ga je die gebruiken om je te waarschuwen als er een bumperklever achter je zit?  ;D ;D ;D

Is net zo zinvol als die hele XC achterbumper ;D
Gewoon omdat het kan :eusa_dance: :eusa_dance:
Volvoloos....

elianmars

Groot gelijk, hoor. Liever van die "opa-sensoren" erop, dan schade aan de wagen omdat je denkt dat je die sensoren niet nodig hebt  :P

BBS

Dat is het hem nou net. Ik ga er toch mee bezig en dan is die sensoren er in zetten net zo makkelijk.
Die hele soep gaat dan in 1x naar de spuiter en dan valt het ook niet zo zeer op.
En aangezien ik de wagen de eerst komende tig aantal jaren niet weg doe, kun je net zo goed de wagen maar helemaal naar je zin maken ;) Toch? :D ;D
Volvoloos....

StefanCJ

Ik had ook parkeersensoren op de S70. Op de C70 komen ze ook, zicht naar achter toe is daar helemaal slecht. Op de V70 zitten ze ook en toch is het best makkelijk. Als je je één keertje vergist ben je die kosten van de sensoren al dubbel en dwars kwijt.

MVeldhuis

Ik zou wel even oliedruk meten ivm dat filter, ziet me er geploft uit.
Ook even remblokjes checken van dat rooie ding, als die dunner worden zakt je vloeistofpeil (zuiger gaat verder naar buiten).

UserID6342

Zoals al gezegd; oliedruk is gewoon goed en geen enkele reden om daaraan te twijfelen. 

Vandaag een hoop kunnen doen, dankzij het weer.  Het was droog dus de LV deur kon de hele dag open/los staan.  Gemaakt zijn ruitenwissers achter + sproeier (en interval, gewoon zoals het hoort en bedoeld is), koplamphoogteverstelling, cruise control, TPS sensor vervangen, trekhaak aansluiting gecontroleerd en goed bevonden alleen nog even iets veranderen in de aansturing van continue + en mistlamp.  Maar dat is voor 'van de week'.

Het begint weer op een auto, zonder electrische problemen, te lijken.  Maar het ding heeft zijn naam wel weer eer aan gedaan :evil: ;D


AWD = Altijd Weer Donderen ;D ;D

BBS

Ik heb het er vanmiddag met Dirk ook al over gehad, je mag echt hopen dat een "broertje" van deze AWD niet op deze aardkloot gezet is. :evil:
Het is hartstikke mooi dat de AWD weer elektrisch zo ver voor elkaar is, en ik verheug mij er op om de wagen weer in ontvangst te kunnen nemen. :eusa_dance: Maar de Al Weer Donderen doet zijn naam echt eer aan...

Er zijn nog een paar kleine dingetjes, in principe is dat in een dag te doen. Daarna uitvoerig testen.
Volvoloos....

BBS

Citaat van: NickGR op 05-02-2016 21:13:15
Citaat van: BBS op 05-02-2016 21:11:18
Daarna uitvoerig testen.

Minimaal 3 jaar toch  :eusa_think:
Bij Dirk... Dat is dus rijden voor minimaal een week.
Gewoon om nog dingen uit te sluiten. ;)
Volvoloos....