[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

)()()sT

Ik rij al jaren met dat soort klemmen rond ???
Wel eens eraf geklapt bij "vollegaas" maar gewoon omdat ie niet vast genoeg zat.
Ken wel meerderen met gewone slangklemmen uit de automaterialenhandel met 300+ pk dus volgens mij overdrijf je een beetje :P

peteRRR

Hier ook de simpele klemmen en zelfs zonder felsrand op 1.25 bar en gaat nog steeds goed.
Maar een betere klem geeft toch meer zekerheid en ben voor betere klemmen! ;D

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

BBS

Citaat van: elianmars op 30-12-2016 09:34:49
http://i1273.photobucket.com/albums/y404/bbs2307/37F7BF79-FF3A-48AE-8DAF-3080B73E6342_zpssfoqiwgv.jpg

Toch vraag ik me af of de slang los zou zijn geklapt als de waaiboomklem iets naar beneden gemonteerd zou zijn  :eusa_think:

Daar gaan we ook niet meer achter komen. Voor een knaak per stuk ga ik niet lopen ouwehoeren. :eusa_whistle:


Citaat van: )()()sT op 30-12-2016 10:08:27
Ik rij al jaren met dat soort klemmen rond ???
Wel eens eraf geklapt bij "vollegaas" maar gewoon omdat ie niet vast genoeg zat.
Ken wel meerderen met gewone slangklemmen uit de automaterialenhandel met 300+ pk dus volgens mij overdrijf je een beetje :P

Je vergeet alleen dat ik niet "volgas" hoef te rijden om al met een fluxe hoeveelheid turodruk vooruit te komen. Halfgas is al genoeg om de turbo knap mee te laten doen :D
Volvoloos....

elianmars

Citaat van: BBS op 30-12-2016 10:28:30
Citaat van: elianmars op 30-12-2016 09:34:49
http://i1273.photobucket.com/albums/y404/bbs2307/37F7BF79-FF3A-48AE-8DAF-3080B73E6342_zpssfoqiwgv.jpg

Toch vraag ik me af of de slang los zou zijn geklapt als de waaiboomklem iets naar beneden gemonteerd zou zijn  :eusa_think:

Daar gaan we ook niet meer achter komen. Voor een knaak per stuk ga ik niet lopen ouwehoeren. :eusa_whistle:



Als je 'm net zo hoog zet als het waaiboomexemplaar kun je er op wachten dat de slang er opnieuw af klapt  :eusa_whistle: :D

BBS

Nee hij zit lager :evil:
Desalniettemin komen er toch andere klemmen op :eusa_angel:
Volvoloos....

UserID6342

Citaat van: elianmars op 30-12-2016 09:34:49
Toch vraag ik me af of de slang los zou zijn geklapt als de waaiboomklem iets naar beneden gemonteerd zou zijn  :eusa_think:
Kan me de vraag heel goed voorstellen, maar vergeet niet dat als die slang eraf klapt dit best wel met veel geweld gepaard gaat.  Die slangklem zal dus nooit op de oorspronkelijke plek meer zitten.  Ik draai hier slangklemmen, eigenlijk altijd standaard, tussen de 5 en 10 mm van de rand van de slang af aan.  Dus ook bij deze bij BJ op de auto.

Het is mij nu ook een aantal keren gebeurt (vandaar ook die brede klemmen sinds een poosje) maar door die klap die dat geeft ben ik ook al eens een slangklem compleet kwijtgeraakt.  Of lag er eentje van de slang af in de radiateurbak, en als je dan probeert de slangklem zo over de siliconen slang heen te schuiven, vergeet het maar want de klem moet echt eerst behoorlijk losgedraaid worden wil je deze over de slang heen kunnen schuiven en toch lag de klem compleet van de slang af ?

Het gaat dus echt behoorlijk lomp als hij eraf klapt.

henry classic v70

Die klemmen zijn bij de Wildkamp te koop:
Mikalor® zware rvs/ verzinkte breedband slangklem

Deze klemmen zijn wij een jaar of 7-8 geleden gaan gebruiken bij hoge vermogens in de autosport, ook mét fels rand werden de slangen van de buis afgedrukt... met deze breedband klemmen geen last meer van gehad

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Piet

Het is gewoon een keuze tussen "er meestal niet afgaan" en  "er nooit afgaan".
En dat voor wel 2.50 euro per klem....

razorx

Die Mikalor's zijn inderdaad heel fijne klemmen. Hi Torque levert ook goede RVS klemmen. Te krijgen bij RS Online.

BBS

Citaat van: Piet op 30-12-2016 17:35:56
Het is gewoon een keuze tussen "er meestal niet afgaan" en  "er nooit afgaan".
En dat voor wel 2.50 euro per klem....
Dan kies ik toch voor optie 2.... ;)
Het gebeurd altijd op van die rare tijden, gelegenheden, momenten :eusa_wall:
Volvoloos....

vincen tdi

De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

BBS

Weer eens een update dan maar.

Het jaar 2017 is voor ons niet heel best begonnen. Als dit een voorbode gaat worden wat nog komen gaat, dan kruip ik vandaag nog in bed en kom er niet eerder weer van af dan met oud en nieuw. :eusa_wall:
Met oud en nieuw van afgelopen jaar lag ik met een dikke griep op bed en heb van de festiviteiten zelf bar weinig meegekregen. Maar dat was nog maar het begin......

Sinds vorig jaar viel het Jennie en mijzelf op dat de turbo op een gegeven moment meer "aanwezig" was dan voorheen. Ook begon de wagen bij meer vermogen vragen wat te stotteren op LPG. Okee dan kan het zijn dat de LPI pomp zelf aan het einde van zijn begint te raken. Uiteindelijk heb ik de installatie gebruikt overgenomen van Stefan en wij hebben er in die tijd ook bijna 40K bijgezet. Romio gebeld en na wat vragen beantwoord te hebben kwamen wij eigenlijk tot de conclusie dat de pomp in eerste niet als verdachte aangemerkt kon worden. Daarop heb ik bij Yits gevraagd of er wat aan de tune veranderd was met de APK gebeurd van afgelopen November, maar dat was niet geval. Naja, dan eerst maar een rustig zoeken wat het inhouden dan wél kan zijn.

Ondertussen is tijdens een ritje een intercooler slang van de intercooler zelf afgeklapt -het relaas staat hierboven nog wel- en dat was eigenlijk achteraf gezien, het begin van het einde? Ik heb daarop brede langklemmen laten aanrukken en samen met wat andere kleine werkzaamheden ben ik op een zaterdag naar Nijmegen gegaan om onder andere die langklemmen te gaan vervangen. Het weer zat die dag zelf niet mee, het was nat en koud en het is die dag bij alleen de klemmen gebleven. Tijdens een proefritje bij Dirk klapte er wéér een slang af, nadat de AFR meter een AFR van 11 liet zien. Huh ??? Daar gaat iets helemaal niet goed. Het ding verzuipt in de brandstof? In overleg met Yits en Dirk zou ik in de dagen daarna een logje maken op benzine en op LPG, 2x het zelfde rondje waarin wij de gegevens goed konden vergelijken.
Dat heb ik een week later gedaan, 2x het zelfde rondje gereden. De eerste keer op LPG en de tweede keer op benzine. Nadat ik de logjes had afgesloten en opgeslagen hoorde ik iets in de motor wat je als eigenaar noooooooiiiit wilt horen. ^#%#&*#^@(*@^)#@%^@!!%* een tik in het blok.
Dirk op de hoogte gebracht en de logjes opgestuurd. Nadat het bleek heeft de turbo in vrijloop gedraaid op 1,5 á 1,6 Bar bij relatief lage toeren. De ECU heeft nog geprobeerd om de turbo softwarematig "uit" te zetten wat dus niet gelukt is. Dat betekend zoveel dat er ergens een "hardware" fout zit.

De wagen staat intussen al een poosje bij Dirk en we weten nu ook waardoor het kwam. De vacuumslang van de waste gate die de turbo moet begrenzen is in de lengte doorgescheurd. Ik heb in het voorjaar zelf de waste gate vervangen voor een vers exemplaar en waarschijnlijk is er bij het opzetten van het slangetje iets niet helemaal goed gegaan, waardoor de slang is gaan scheuren. Dat verklaard nu ook waarom de turbo zo nadrukkelijk aanwezig was en waarom de wagen begon te storten op benzine en LPG. Uiteindelijk heeft een slangetje van een paar knaken gezorgd dat mijn blok nu in de soep is gelopen.
Nu had ik in de tussentijd via Facebook een ander blok weten te scoren, een zogenaamd RN blok van een S60 T-5 met bijbehorende föhn. Die staat intussen bij Dirk.
Maar Dirk wilde eerst kijken naar de drijfstangen en lagers, misschien was het blok nog te redden met alleen een setje lagers en waren de drijfstangen nog recht.
Dus in de afgelopen week heeft Dirk een uren onder de wagen gelegen om de drijfstang lagers te vervangen en hopen dat we dan weer konden rijden met het ding.
Gisteren was het dan zover, auto zit weer in elkaar en nadat de accu weer opgeladen was starten dat ding.  :eusa_pray: :eusa_pray:

Blijkt het ding nu nog te tikken  :eusa_boohoo: :eusa_wall: :eusa_wall:

Blijkbaar hebben de drijfstangen toch een danige tik te hebben gehad dat er toch nog 1 krom is. Balen rondom, want dit betekend dat het blok er dan toch nog uit kan. En nu ben ik eigenlijk op een punt gekomen dat ik zit twijfelen om hier mee verder te gaan.
Na de vorige motoropbouw in 2015/2016 heb ik welgeteld 8 maand van de wagen kunnen genieten. Nu sta je weer voor een keuze om door te gaan of niet. Die ombouw heeft vies extra geld gekost er is toen een hele hoop aan veranderd en vervangen.
Blijkbaar is de Altijd Weer Donderen niet gediend dat er nu een automaat in zit, het huwelijk tussen hem en ons staat tussen ons in.

Uit elkaar trekken wil ik bij mij thuis niet doen, ik ga kijken of er iemand is die de wagen wil overnemen en zelf het blok wil ombouwen. Diegene die hem dan koopt krijgt er technisch een meer dan uitstekende wagen voor terug.
Lukt mij dat niet, tsjaa dan weet ik het echt niet wat ik dan ga doen.

Volvoloos....

V70geRwin

Balen Bertjan.  Sterkte met besluiten wat te doen nu.

kulk

Dat is op zijn zachtst gezegd klote!  :eusa_wall: Een hoop tijd en geld in de auto gepompt en er dan toch afscheid van moeten nemen.
Zonde maar begrijpelijk, ergens houd het op he en die geldkraan stopt op een gegeven moment ook met stromen jammer is dat altijd  ;D

Succes met je besluit in ieder geval

)()()sT

Da's heel erg jammer :(
Maar heb jij door jouw sw. (en rijstijl) niet gewoon teveel koppel onderin gehad? Want dat is iets waar de standaard drijfstangen niet zo blij mee zijn...

Succes met de misere!