[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BBS

Volvoloos....

UserID6342

Citaat van: Piet op 02-11-2017 21:53:57
Een dalende lijn 850 -> S/V70 -> S60   ;)
Goh, doet mijn humeur ook, iedere keer als ik dat hok zie :evil: ;D ;D.
(Geintje BJ, zit gewoon te dollen)

BBS

Citaat van: Dirk342 op 03-11-2017 07:23:06
Citaat van: Piet op 02-11-2017 21:53:57
Een dalende lijn 850 -> S/V70 -> S60   ;)
Goh, doet mijn humeur ook, iedere keer als ik dat hok zie :evil: ;D ;D.
(Geintje BJ, zit gewoon te dollen)
:evil: :evil: schiet dan ook eens op ;D ;D (Dolt ff terug)
Volvoloos....

UserID6342

 ;D ;D Moet nu toch wachten op die sensor en die komt morgen als alles gaat zoals gepland. Morgenvroeg meteen even de bovenste motorsteunen er helemaal af want anders kan ik niet bij die sensor komen (RN blok). Als de sensor dan 's middags komt kan hij er meteen in en kunnen we verder meten.

BBS

Citaat van: Dirk342 op 03-11-2017 12:04:04
;D ;D Moet nu toch wachten op die sensor en die komt morgen als alles gaat zoals gepland. Morgenvroeg meteen even de bovenste motorsteunen er helemaal af want anders kan ik niet bij die sensor komen (RN blok). Als de sensor dan 's middags komt kan hij er meteen in en kunnen we verder meten.
Ik hoop Dirk dat je het allemaal vinden kunt en dat ik vandaag een appje krijg dat het blok loopt :eusa_pray: :eusa_pray:
Volvoloos....

Sbv

Citaat van: BBS op 04-11-2017 09:56:44
Citaat van: Dirk342 op 03-11-2017 12:04:04
;D ;D Moet nu toch wachten op die sensor en die komt morgen als alles gaat zoals gepland. Morgenvroeg meteen even de bovenste motorsteunen er helemaal af want anders kan ik niet bij die sensor komen (RN blok). Als de sensor dan 's middags komt kan hij er meteen in en kunnen we verder meten.
Ik hoop Dirk dat je het allemaal vinden kunt en dat ik vandaag een appje krijg dat het blok looptding in stukken gezaagd is door Dirk die er klaar was was :eusa_pray: :eusa_pray:

elianmars


Blackfox


BBS

De postbode was vandaag heel erg laat met de nokkenas sensor. Tegen de tijd dat hij er was, begon het donker te worden.
In het donker is sleutelen met dergelijke dingen niet echt bevorderlijk, wordt dus vervolgd.....


Jeff bezig met de klemmen op de kabels zetten:


Onder het toeziend oog van:



Bij het ruimte maken om bij de nokkenas sensor te komen bleek dat de sensor zelf zijn beste tijd gehad heeft.
Kortom, op deze sensor zou het hok nooit gelopen hebben.
Volvoloos....

Taranis

Citaat van: BBS op 04-11-2017 20:31:33
Bij het ruimte maken om bij de nokkenas sensor te komen bleek dat de sensor zelf zijn beste tijd gehad heeft.
Kortom, op deze sensor zou het hok nooit gelopen hebben.

Waar leid je dat uit af?

BBS

Citaat van: Taranis op 05-11-2017 19:44:58
Citaat van: BBS op 04-11-2017 20:31:33
Bij het ruimte maken om bij de nokkenas sensor te komen bleek dat de sensor zelf zijn beste tijd gehad heeft.
Kortom, op deze sensor zou het hok nooit gelopen hebben.

Waar leid je dat uit af?

Hier uit:



Ding heeft klem gezeten bij een motorsteun. Bijna alle motorsteunen moesten worden aangepast voor dat RN blok in de AWD.
sjips happens, dit ook en wordt ook weer netjes opgelost. Geeft wel mooi aan waarom er geen blok vormig signaal terug gaat naar de ECU, en dus geen vonk op de bobines.....
Volvoloos....

)()()sT

Denk je niet met weemoed terug aan gewoon een 850-blok?  :eusa_eh:

BBS

Nee juist niet! Ik verheug mij er juist op dat wanneer ondanks alle tegenslagen er een blok inhangt wat technisch gezien kwa leeftijd eigenlijk helemaal niet kan.
En wat dankzij een stel forumtechneuten wel voor elkaar gemaakt is.
Ik -wij allemaal eigenlijk best wel- zijn ook razend nieuwsgierig hoe e.e.a. In de praktijk uitpakt....
Volvoloos....

Vulk

Het was niet de bekabeling van de nokkenassensor? Auto doet echt helemaal niets?

BBS

Citaat van: Vulk op 19-11-2017 08:15:54
Het was niet de bekabeling van de nokkenassensor? Auto doet echt helemaal niets?
Nee Thomas, de auto doet helemaal niets. Geen vonk of niks. De bekabeling moet inderdaad helemaal vervangen worden.
1 van de 1800 "verbeterpunten" die destijds doorgevoerd waren ::)
Volvoloos....