[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

UserID6342

;D. 2e koude start van het ding vanmorgen.  Het 'zagen' wat hij zaterdag eerst deed is al weg doordat er overal oliedruk is geweest, dus ook in de nokkenasversteller en CVVT poelie.  Zojuist de automaatolie (kon deze niet op peilen zonder lopende motor) en motorolie bijgevuld en even een rondje gemaakt.  Loopt helemaal niet verkeerd zo.  Banden zijn slap momenteel en vierkant, remmen hebben even wat moeite met de vliegroest op de schijven, maar dat komt allemaal wel goed straks weer. Auto heeft tenslotte ook vanaf februari stilgestaan.  Lampje ABS en Tracs ook al weer uit en dus ook goed.

https://photos.app.goo.gl/KwuEyvioyHJh2NSV2, is klikbaar.

Zal nu nog beter reageren omdat de widebandsensor nu weer is aangesloten, alleen nog even precies zoeken waarom de Lpi switcher niet meer wilt (zoals het hoort).

Voorlopig ben ik er erg blij mee zo, zeker ook omdat wij niet meer hoeven te duwen en te slepen met dat ding.  Van de week eens kijken of de APK ook in 1x lukt bij het ding.

elianmars

Is er nou wezenlijk verschil te merken met deze motor, of had er net zo goed (en veel makkelijker) een 2.3 in gelepeld kunnen worden?

Piet

Het ding draait net  ;D

Maar hoe zat het eigenlijk  ook alweer?
Was dit niet ook een 2.3 als vervanger voor de originele motor die stuk was?

elianmars

Oh, wacht effe. De T5 N was tot 2005 ook een 2.3?

razorx


UserID6342

Ja, is een jonger type B5234T3 van een S60 T5 uit 2003.

Piet

T'is maar net wat er aan goeds voorhanden was destijds?

UserID6342

Ook, maar ook in geheel overleg gegaan. Een goede 850 of x70 classic motor met relatief weinig km's vind je niet meer. Is gewoon over dat verhaal. Een N of S60 motor met niet al teveel km's, is met wat gezoek, wel te vinden.

Dit is van oorsprong een Engels blok.

UserID6342

Yes, de eerste 50 km zitten er al weer op en zijn probleemloos verlopen.  Auto is ook weer gekeurd en alleen op L handrem en beide koplampen (beeld want Xenon) afkeur. 2 standaard H7 lampjes erin gefrot, handrem los (was nog even een gedoe), alles weer gesmeerd en kabel gangbaar gemaakt, overal beetje vet tussen en het zooitje er weer terug op.

Teruggereden voor de her, koplampbeeld was nu wel goed, handrem voldeed ook op de remmenbank en visuele controle en klaar weer.

Ben hier eigenlijk stiekem best wel blij mee eigenlijk  :evil: ;D ;D

razorx


)()()sT

Dan heb je wel een pint verdiend. En dan snel weg met dat ding uit je gezichtsveld! ;D

UserID6342

Citaat van: )()()sT op 07-12-2017 16:01:57
Dan heb je wel een pint verdiend ;D
Vanavond want moet nog een paar dingen doen ;D. Wel leuk als je dan ook ziet dat Peter oprecht geïnteresseerd is over die motor ombouw. Hij wist al dat we er mee bezig waren, maar het gaat om het uiteindelijke resultaat natuurlijk. We keurden hem en hij was iets eerder onder de auto als ik en dan komt er ineens heel droog uit: dit ding heb je toch op je flikker gehad een paar jaar terug ? ;D ;D Hij zag het aan de AWD ;D.

Piet


UserID6342

Hahahaha, nee de enigste classic awd die ik heb hier in onderhoud is die van BJ. Peter weet dat ik een awd op mijn knar heb gehad in 2015. Vandaar die opmerking ;D.

elianmars

Alleen daarom al had ik dat hok nooit meer willen zien  :eusa_shifty: ;D