[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

NinaPaul

#4350
Citaat van: arjenT5R op 07-01-2018 13:00:45
Nou in die zin ik vind 3.25 een beetje overdreven en 2.75 clip je dus vrij makkelijk met een maatje grotere turbo.
Dus 3 inch zou dan wel grappig zijn. Vandaar m'n vraag.

Was meer, omdat je het getal kwadrateert in de formule, dus elke kleine "size matters", omdat het niet "lineair denken" is. (Scheelt toch bijna 20%)

EDIT: D^2*pi/4 om verwarring te voorkomen
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjenT5R

#4351
Wat Piet ook zegt ze noemen t 3 inch maf maar binnen is die 2.75 het gaat om de doorstroming.

Tau*R(straal)^2

2 * pi * R^2= Oppervlakte cirkel

btw

edit: Tau = 2*pi
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

BBS

Die nieuwe MAF is groter dan de bestaande standaard MAF?
Dat is toch voldoende om te zorgen voor een niet klippende MAF sensor?
En of dat dan 2,75" is of 3" maakt toch niet meer uit?
Volvoloos....

arjenT5R

Voor jou maakt dat niet uit, voor mij wel ik was benieuwd welke je had. ;D
Kou al getrotseerd? ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

BBS

Citaat van: arjenT5R op 07-01-2018 15:36:23
Voor jou maakt dat niet uit, voor mij wel ik was benieuwd welke je had. ;D
Kou al getrotseerd? ;D
Zeeeekers... ;D
Zit al weer in Leeuwarden :D
Volvoloos....

BBS

Citaat van: arjenT5R op 07-01-2018 15:36:23
Voor jou maakt dat niet uit, voor mij wel ik was benieuwd welke je had. ;D
Kou al getrotseerd? ;D
Asublieffff:



Volvoloos....

BBS

Vandaag met de auto heen en weer geweest. Eerst ff kijken op de camping na afgelopen donderdag en op wat verschoven lege opruim kisten na is er gelukkig niks aan de hand daar. Ja alles ligt vol met rotzooi wat van de bomen af komt, dus komende weken maar eens kijken of we daar wat kunnen opruimen.
Daarna hebben we de boot opgehaald die bij een werkplaats stond voor een onderhoud beurt. De wagen trok het ding voort alsof er niks achterhangt en je kunt er makkelijk in de D mee rijden.

Daarna een aanhangwagen gehaald en die afladen met hout voor de houtkachel thuis. zodat er maar 1x gereden hoeft te worden.
En vol is vol, ruim 2,5M3 d'r op en gaan met het ding. Het span weegt ongeveer 4,3 ton maar de wagen loopt er mee weg alsof het weinig is.
Wel de L en 3 gebruiken maar eenmaal op cruise snelheid in de D en op de CC. Gaat prima en de wagen komt niet uit de lock-up.
Weten we dat ook weer :D





Volvoloos....

Vulk

Je hebt er wel schik mee he? Leuk om te lezen.

razorx

Fijn te lezen inderdaad. By the way: Die velgen staan hem heel goed!

BBS

#4359
Citaat van: Vulk op 20-01-2018 20:35:18
Je hebt er wel schik mee he? Leuk om te lezen.
Voor nu: Een volmondig JA! :D
Ik moest er in het begin echt heel erg aan wennen. Het was zelfs zo dat ik niet eens het idee had dat het mijn eigen wagen was.
Hoe anders is het nu, er moeten nog wat puntjes op de i gezet worden her en der maar voor de rest ben ik er vooral heel erg wijs mee.

Het gaat ook gewoon goed met de wagen, geen gezeur, geen gedoe, niks van dat alles. Gewoon lekker rijden.
Ja, ik heb d'r schik van en ik ben blij dat ik deze keuze gemaakt heb! :eusa_dance: :eusa_dance:

Citaat van: razorx op 20-01-2018 20:41:50
Fijn te lezen inderdaad. By the way: Die velgen staan hem heel goed!
Dank je Yits, en dit zijn de winterwielen. Samen met de Propussen als zomerwielen.
Zoals Thomas schrijft, ik heb er schik van en ben d'r wijs mee! :D
Volvoloos....

arjenT5R

Denk dat ie met een 18Ttje dr aan toch net ff wat lekkerder die kar hout van 0 naar 180 brengt ;D

Edit: Maar zonder gekheid, kekke kar hoor! Zeker!
Waarom post je die fotootjes niet hier?  :eusa_angel:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

BBS

#4361
Ik was eerst niet van plan om ze hier neer zetten. Waarom? Geen idee.
Aan de andere kant, het hoort hier wel thuis en daarom maar hier neer ge-pent. En ja ik ben nog steeds gek met die kar ondanks dat ik hem wel op de brandstapel had willen leggen. Als 'ie het gewoon blijft doen zoals hij het nu doet mag tie nog jaren blijven :D

En dat 18tttt-je heb ik echt wel aan gedacht, alleen zit die 16T in een 3" uitlaathuis van een S60. En eigenlijk ben ik er niet uit of ik het wel wil of kan. Omdat ik de AWD aandrijflijn in tact wil hebben en laten. En verder was het plan om er niet te veel aan te gaan tunen. Want een 18tttt-je betekend ook weer 10 andere injectoren, nog grotere MAF behuizing, LPI pomp aanpassingen en alles wat er bij komt. En het spaarvarken moet ook aangevuld worden. ;D

Edit:
Aan de andere kant van de andere kant is dit natuurlijk wel het geslepen moment om er over na te gaan denken ;D
Volvoloos....

katuut

Het antwoord is heel simpel:


Het heeft toch allemaal al veel te veel geld gekost en verkopen doe je ook niet.

Dus waarom niet? ;D
Chronisch last van detaildiarree

Vulk

Welke injectoren heb je er nu inzitten? Als je inderdaad nog witte lpi-injectoren hebt, dan wordt het weer een hele dure zaak en kan je beter gewoon doorkachelen.

Aan de andere kant, als je nu een 16T hebt met witte lpi-injectoren, dan kan je misschien eerst bruine lpi-injectoren kopen. Want dan zit die 16T momenteel nog lang niet aan zijn max.

BBS

#4364
Er zitten nu 10x witte injectoren in. En het plan is inderdaad om er bruine injectoren in te plaatsen, nadat er eerst een 3" downpipe inzit. Het originele turbinehuis van de S60 16T turbo heeft een 3" uitlaatgas aansluiting en daar paste deze huidige downpipe niet op. Ik wil eigenlijk eerst dat allemaal klaar maken en dan verder kijken.
De volgorde wordt dan:

  • andere distributiesteun
  • 3" downpipe
  • bruine injectoren
  • groene injectoren
  • 18T??
Waarvan de eerste 2 sowieso nog voor de zomervakantie gedaan worden met nog wat andere dingen. De AWD werkend maken bij achteras revisie in Dalfsen en als eerste de taxatie. En dat gaat eigenlijk als eerste gebeuren, dan kan ik de wagen daar ook op verzekeren. ;)
Al met al is er nog genoeg te doen en het wensen lijstje is al weer lang zat. Dit is allemaal wel buiten de motoropbouw om. Dat is afgewerkt nu.

Ik kan het 18T compressorwiel natuurlijk wel op de plank leggen en kijken of het er van komen kan of niet. Verkopen kan nadien altijd nog....
Volgens mij moet ik nog ergens zo'n rotte gare 15G fluit hebben liggen. Of hij is met het oud-ijzer meegegaan. Even de schuur in binnenkort om te zoeken in de berg rotzooi. :eusa_doh:

****Denkt er nog even over na****

;D ;D

Maar vooral nu op dit moment: Genieten van die kar! Heb al veel te lang zonder gedaan ;D
Volvoloos....