Remleidingen vervangen

Gestart door Ton, 20-03-2006 23:12:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ton

Laatst heb ik samen met mijn monteur de vier remleidingen vervangen. Na een eerdere poging, die mislukt was omdat alles zo gruwelijk vast zat ging het deze keer wel lukken. Mijn monteur had al gezegd, dat hij de leidingen gewoon warm zou stoken als he nog steeds zo vast zat.

Van de 8 kanten van de leidingen kon er maar 1 kant gewoon lost worden gedraaid (als je de 2 kanten die aan de remtang vast zitten niet mee telt). De rest moest met een brander warm worden gestookt.
De hitte was zelfs zo groot dat waneer de brander niet meer op de slang stond gericht de leiding als het ware bleef branden, waarna ik dat dan doofde door er hoge druk lucht op te blazen. Nadat het heet genoeg was gestookt konden de leidingen wel los worden gedraaid, 3 keer was de hitte nog zo groot dat tijdens het losdraaien de leiding gewoon uit elkaar klapte.

Nu zitten er 4 RVS-TEFLON remleidingen onder en nadat alle 4 de leidingen waren vervangen is uiteraard ook de remvloeistof vervangen.

Hieronder staan een paar foto's van het vervangen.

Rechts voor zit nog muur vast.


Links voor is al los.


Kleine scheurtjes zichtbaar in de leiding.


Links voor de nieuwe leiding zit er al op.


Leiding midden op de achteras.


Leiding links achter, met vast opzij geschoven het bescherm/afdek kapje.


Midden op de achteras van de andere kant.


Nieuwe leidning midden op de achteras.

Eugene

Mooi verslag :)

Hoe bevallen de remslangen, merk je verschil en was het de upgrade waard?

If it's not blown, it sucks...

Jeroentjuh

Tja die dingen kunnen soms echt vast zitten....

elianmars

Die dingen komen er bij mij straks ook op.

Hopelijk zitten die niet zo erg vast (zal wel weer, natuurlijk.......... ::))

Ton

CiteerHoe bevallen de remslangen, merk je verschil en was het de upgrade waard?

Ja ik kan het verschil wel merken, het remt een stuk beter, maar dat zal ook wel te maken hebben met het vervangen van de remvloeistof.

CiteerDie dingen komen er bij mij straks ook op.

Ja had ik al in je eBay feedback gelezen. Zag er ook een feedback staan van de bewuste verkoper, en ik was meteen nieuwsgierig wat je bij hem had gekocht.

Eugene

Wat hebben jullie ervoor betaald?

If it's not blown, it sucks...

Racingbrick

De teflon met RVS zijn het mooist... :)
Ook bij de motorfietsen zijn die dingen al heel lang vaste prik, daar is de gehele leiding van rubber, dat is nog veel erger wat opzwellen betreft.

Ton

CiteerWat hebben jullie ervoor betaald?

Leidingen waren (en zijn ze nu nog steeds) $60 en verzenden was $10. Omgerekend was dat toen (juli 2005) ongeveer €60

Voor dat je er over begint gekocht 7-2005 gemonteerd 3-2006, ik weet het het heeft wel lang geduurd. Maar ja ik zeg altijd maar: "Beter te laat dan nooit, want nooit is te laat".  ;D ;)

elianmars

Citaat van: Ton op 21-03-2006 00:21:48


CiteerDie dingen komen er bij mij straks ook op.

Ja had ik al in je eBay feedback gelezen. Zag er ook een feedback staan van de bewuste verkoper, en ik was meteen nieuwsgierig wat je bij hem had gekocht.

Oei...... Ik kan geen geheimen meer hebben, geloof ik  ;D ;D

Ik zit alleen al een tijdje te wachten op die dingen. Ik heb twee weken later nog iets besteld in Amerika en dat heb ik vandaag ontvangen.
Hopelijk komen de slangen nog wel aan..... :-\

Ton

CiteerIk zit alleen al een tijdje te wachten op die dingen. Ik heb twee weken later nog iets besteld in Amerika en dat heb ik vandaag ontvangen.
Hopelijk komen de slangen nog wel aan.....   :-\

Bij mij duurde het ook +/- 4 weken voordat ik ze thuis had. Ik had al wel een keer contact opgenomen met de verkoper, die vertelde dat het onderweg was en vroeg om nog wat geduld te hebben. Toen werd het een paar dagen later thuis bezorgd, en aan de poststempel was te zien dat het gewoon lang onderweg was geweest. Het was wel in een doos(je) verpakt, en dat heeft er wellicht voor gezorgd dat het zo lang duurde, een enveloppe was wellicht sneller geweest. Maar de verkoper zal wel een reden hebben gehad om het in een doos te stoppen.
Mijn advies luid in deze dan ook: "Heb nog even geduld".

Frans_S

Bij mij de voorste flexibele remleidingen vervangen, zaten ook scheurtjes in, kan na 10 jaar.
Kreeg ook de wartels niet los, heb toen de leiding doorgezaagd net achter de wartels. Bij de hoofdremcilinder de wartels losgedraaid(ging wel soepel) en de leidingen eronderuit gehaald. Bij mijn automaterialenzaak gevraagd of ze er twee nieuwe wartels op wilden zetten inclusief velsrandje. De leidingen blijven dan nog lang genoeg, je mist hooguit 2cm leiding.  Kosten € 2 voor de wartels en € 20 voor de flexibele remleidingen en remvloeistof.

ed

Jullie gebruiken waarschijnlijk niet het juiste gereedschap (steeksleutel?). Er zijn speciale open ringsleutels voor remleidingen te koop. Werkt perfect en echt wel dat ie los komt! Heb de leidingen pas ook vervangen en ging prima.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!