afmetingen katalysator (pijp)

Gestart door onnaj, 10-03-2006 16:17:21

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Een hele tijd geleden heb ik mijn kat leeg laten halen. Nu vind ik t geluid verschrikkelijk, vooral met statonair draaien lijkt t alsof ie lek is en ben al 3x na de garage geweest ma hij is nie lek is de 'klankkast' van de katalysator.

Ik wil nu dus een rechte pijp in de katalysator lassen maar wil daarvoor de afmetingen van de pijp graag weten zodat de uitlaatgassen nie alsnog in de klankkast gaan. Wie weet wat voor een pijp ik nodig heb hiervoor??

ackie32

ik heb antwoord voor je een 57 mm pijp bij de groothandel halen, aan de voorzijde van de kat. de pijp doorzagen(spruitstuk kant) de 57mm pijp er doorheen slaan tot aan het einde van de kat.Vervolgens de 57mm vastlassen (dit om rammelen te voorkomen) en de pijp naar het spruitstuk er netjes aan lassen,gevolg een mooi donker geluid.Ik heb er zelf aan het einde een rvs demper op gelast om het geluid voller te laten klinken tis een demper van circa 50cm lang enb ben er zeer tevreden mee.Nog een bijkomend voordeeltje is dat je de kat. niet hoeft te vervangen voor de keuring de co2 blijft netjes binnen de perken tenminste bij mij wel,hij is er reeds 2x met goedgekeurd dus als je een GLT 2.5-20v uit 1992 hebt is het geen probleem.

groeten :ackie32

onnaj

volgende week zaterdag, mits niet verkocht, komt er een rechte pijp in. De keuring is geen probleem...ik heb een 94-er ma hij is net precies gekeurd met een lege kat...alleen ja een lege kat klinkt alsof ie lek is echt geen gehoor.

ackie32

das met een pijp erin over bij mij klinkt ie perfect,geluid is voller en mooier ik ben ermee in m,n noppies.
gr.ackie32