Kérim stelt zich voor

Gestart door Kérim, 22-10-2010 21:35:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kérim

Hallo,

Voordat ik jullie ga vervelen met vragen is het wel zo netjes me even voor te stellen,

Ik ben Kérim getrouwd en woonachtig in Nijkerk, we hebben een dochter van 4 en zijn in verwachting van een tweede. Dat is meteen de reden voor mijn bezoek hier, ik ga overstappen naar een station. Momenteel rijd ik in een Alfa 156 op LPG, echter neemt de tank mijn halve kofferbak in beslag, dus niet echt maxi cosi proof.

Waarom ik nu weer stiekem naar Volvo kijk?
Eigenlijk vrij simpel, ik heb 7a 8 keer een 400 serie gehad en dat beviel prima, aangezien ik toen al weg was van de 850R modellen ben ik nu stiekem weer aan het kijken.

Enig probleem is wel dat ik ivm een mogelijke nieuwe baan misschien 200km per dag moet  gaan rijden.

Ben dus benieuwd naar de LPG varianten en of deze ook vrij zuinig zijn, momenteel rijd ik 1/10 met de Alfa.

Marc O.

Welkom hier! En 200km per dag in een Volvo is een feestje hoor, helemaal op LPG (reken voor een non-turbo op ca. 1:10). :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Jack v

welkom op het forum Ferim, 1:10 ga je met een 850 R op LPI denk ik niet halen, misschien een TDI oplossing

in ieder geval succes met je zoektocht

gr Jack ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Kérim

Ik maak me niet zo druk 1:7 mag ook nog, zat te kijken op mp kwam ik deze tegen http://link.marktplaats.nl/383705288
Hij is dus van hier, ervani. heeft zich onder mij aangemeld.

Zie wat twijfelachtige opmerkingen iets met dat vermogen en een opmerking dat het een handelaar zou zijn?

Ik heb even gespit maar volgens mij is het gewoon een liefhebber, en die 250pk limiet op gas kan toch ook een foutje zijn, je kan niet alles weten :)

Maar is dit een auto om naar te kijken? Weet niet of de t5 modellen veel meer onderhoudskosten hebben namelijk.
Ik hoop natuurlijk dat jullie gaan zeggen dat het net zulke betrouwbare kilometerslurpers zijn als alle modellen.
Heeft er namelijk al 278000 op zitten en ik verwacht er tussen de 20 en 50k op jaarbasis mee te maken.


Marc O.

Vulk houdt een Excelbestandje bij met km-standen van veel forummers. Zoek die maar eens op. Er zijn meer dan genoeg T-5's en R'en die (met normaal, maar wellicht wat duurder onderhoud) makkelijk 4 ton of meer rijden. Én die turbo's doen het prima op LPG! :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Kérim

na 'enig' zoekwerk eindelijk dat bestand gevonden :D

Staan idd genoeg turbo versie's tussen, 1 zelfs met 500000km. Dat is opzich geruststellend :)


Ludo

Citaat van: Kérim op 22-10-2010 22:23:48
Ik heb even gespit maar volgens mij is het gewoon een liefhebber, en die 250pk limiet op gas kan toch ook een  foutje zijn, je kan niet alles weten :)

Die opmerking kwam van mij.  ;D

Je doet een auto niet weg als die 220pk heeft, omdat bij 250pk de beperking met gas is. 
Die logica is compleet zoek. :eusa_doh:
Je kan inderdaad niet alles weten, maar als je al enkele jaren hier dagelijks meeleest, zou je dit soort onzin wél moeten weten.

Een liefhebber koopt niet ieder half jaar een andere auto van hetzelfde merk/model.
Een handelaar daarentegen....
Daarop is mijn opmerking gebaseerd.  ;)

Misha

Citaat van: Kérim op 22-10-2010 22:48:46
na 'enig' zoekwerk eindelijk dat bestand gevonden :D

Staan idd genoeg turbo versie's tussen, 1 zelfs met 500000km. Dat is opzich geruststellend :)


Tipje :

ALs een auto hier op het forum is geweest, kun je vrij simpel de berichten van de eigenaar opsporen; dan krijg je wel een idee van een auto.

In dit geval dus : http://www.volvo850forum.nl/index.php?action=profile;u=3318;sa=showPosts
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Kérim

Zo even een update van mijn kant, ben weer aan het zoeken :)

Er is in December een krukaskering gaan lekken in de Alfa met als resultaat een knipperend olielampje. Helaas betekend dit bij Alfa dat je direct de krukaslagers moet wisselen.
Geluk bij een ongeluk kon ik alles zelf doen dus dit scheelde op de kosten, maar het resultaat was niet mis. Ivm de al overmaatse lagers moet de complete krukas vervangen worden.
Dus meteen het onderblok een revisie gegeven, alles is weer fris en fruitig en ik blijf met hetzelfde probleem rondrijden.  -->Te weinig ruimte, we hebben inmiddels een maxicosi gekocht en dit krijg ik enkel passend op de achterbank :D

Dus.. ben weer zoekende naar een T5 :)

jrkalf

Ik las net dat je voor een v40 t4 ging? http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=1680
Flink aan het shoppen voor een volvo. Ik geef je geen ongelijk. Prima auto's
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

antraciet

Succes met de zoektocht

Kérim

#11
Bedankt :) En wat betreft de zoektocht, ik twijfel nog een klein beetje.

De s/v40 is degelijk, nieuw rond en vooral degelijk. Maar het oermens in mij wil gewoon een ouderwets stukje nostalgie!

En wat is er nu mooier dan een t5(r), vooral met die heldere koplampen, wat een plaatje

Ik heb al informeel iemand van hier een pb gestuurd met een vraag, en ondertussen zoek ik ook nog een s/v40 zal er dus een beetje tussen schipperen. (en heel stiekem kijk ik ook nog naar  V6 Galantjes)
De doorslag zal waarschijnlijk puur zijn wat ik het eerste vind.

Deze V40 gespot, dit vind ik toch wel een plaatje http://auto.marktplaats.nl/volvo/416159723-nette-v40-t4-aut-200pk-turbo-1998.html

Maarja, de bekende roffel he, prachtig gewoon --> hier een stukje tijdverdrijf van mij deze avond, heb alle rondes van deze t5r piloot bekeken. http://www.youtube.com/watch?v=8UPqjAN3-C8  Prachtig gewoon hoe hij hem langs al die exoten stuurt.

Dus ja, twijfel he :)  Btw dat voorsteltopic daar is gedateerd hoor, ik heb toen toch een alfa gekocht. Maar het is nog steeds blijven jeuken :D