Buiten temperatuur plotseling afwijkend

Gestart door Ewout Schalkwijk, 14-01-2011 20:08:36

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Sinds een aantal dagen merk ik dat m'n buiten thermometer een steeds zo'n 3 graden teveel weergeeft. Het is plotseling ontstaan. Voorheen was ik altijd zeer onder de indruk hoe accuraat zowel de V70 als de A6 hun temperaturen weergeven ten opzichte van bijvoorbeeld mijn (semi) professionele weerstation enzo.

Wat zou dit kunnen veroorzaken? Ik zou zeggen dat de sensor niet stuk is omdat heel consequent een afwijking van de buitentemp. wordt aangegeven van 3 graden. Niet Lo of Hi. Kan er sprake zijn van zout of vuil? Ik heb even vlot de sensor bekeken maar niet vreemds gezien.

Als iemand ideeën heeft hoor ik ze graag.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

francois

mehn

Zit de sensor wel nog op de jiote plek? Hangt ie niet een beetje te bungelen aan de kabel?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elmarconi

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-01-2011 20:08:36
Sinds een aantal dagen merk ik dat m'n buitenthermometer een steeds zo'n 3 graden teveel weergeeft. Het is plotseling ontstaan. Voorheen was ik altijd zeer onder de indruk hoe accuraat zowel de V70 als de A6 hun temperaturen weergeven ten opzichte van bijvoorbeeld mijn (semi) professionele weerstation enzo.

Wat zou dit kunnen veroorzaken? Ik zou zeggen dat de sensor niet stuk is omdat heel consequent een afwijking van de buitentemp. wordt aangegeven van 3 graden. Niet Lo of Hi. Kan er sprake zijn van zout of vuil? Ik heb even vlot de sensor bekeken maar niet vreemds gezien.

Geen idee maar ik heb wel dezelfde ervaring. Waar de buitenthermometer normaliter ongeveer een graad meer aangaf, is dat nu na de kou- en zoutperiode opgelopen tot 4 a 5 graden Celcius teveel. Moet er wel bijvertellen dat ik deze week amper gereden heb. Zal morgen nog eens kijken.
--
Autogas Inside . . .

petrolhead

En als je stil staat, loopt die dan om hoog?

volvobug

Citaat van: elmarconi op 14-01-2011 21:47:05
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 14-01-2011 20:08:36
Sinds een aantal dagen merk ik dat m'n buitenthermometer een steeds zo'n 3 graden teveel weergeeft. Het is plotseling ontstaan. Voorheen was ik altijd zeer onder de indruk hoe accuraat zowel de V70 als de A6 hun temperaturen weergeven ten opzichte van bijvoorbeeld mijn (semi) professionele weerstation enzo.

Geen idee maar ik heb wel dezelfde ervaring. Waar de buitenthermometer normaliter ongeveer een graad meer aangaf, is dat nu na de kou- en zoutperiode opgelopen tot 4 a 5 graden Celcius teveel. Moet er wel bijvertellen dat ik deze week amper gereden heb. Zal morgen nog eens kijken.

Same here, duurde een dag of 2 na de ergste kouperiode en daarna was het weer normaal. geen idee wat dat geweest is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

)()()sT

Ik had het vorig jaar ook ineens. Hij bleek echter niet in het roostertje te zitten maar los te bungelen.
Nadat ie weer gemonteerd was gaf ie weer "normaal" aan, net als deze winter.

Ewout Schalkwijk

De sensor zit goed gemonteerd in z'n houdertje, dus dat kan het niet zijn. Ik merk ook dat het erg lang duurt voor dat de temp weer verandert. Normale update interval ligt zo rond de 15 sec. nu volgens mij rond de minuut ofzo. Het valt me op omdat ik overdag altijd in een verwarmde parkeer garage sta.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

)()()sT

Zie nu pas dat Mehn hetzelfde vroeg. Dan lijkt me toch de sensor kapoet.

Jack v

nergens geen last van, maar waar zit de zender?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Linksvoor onder / achter je bumpert, zie je 'm zo zitten.

Jack v

Ewout Schalkwijk

Laatste weken is het weer wat kouder geweest en is de temp. meter weer nauwkeurig. Donderdag naar Nederland en dan eens zien hoe het daar is. Volgens mij zitten jullie al in het voorjaar. ;D

Jack v

dacht het niet , de winter komt terug :eusa_shifty: