Ruitensproeier achterzijde werkt niet

Gestart door RoV70, 08-02-2011 09:49:05

Vorige topic - Volgende topic

RoV70

Bij mijn V70 Classic werkt de ruitensproeier achter niet. Voor werkt die wel en hoor je de pomp ook werken maar achter dus niet. Is dit makkelijk zelf te vervangen?

Groet Ronald

blauweroffel

terugslagklepje kapot.
zit achterin de D stijl, passagierskant, vlak boven waar de spaeker zit.

Is een klein buisje met een rondje in het midden, zeer makkelijk te vervangen

groet

BR

RoV70

Als ik de sproeier achter inschakel hoor ik de pomp niet draaien heeft dit dan ook met eht terugslagklepje te maken?

mehn

Citaat van: RoV70 op 08-02-2011 10:36:40
Als ik de sproeier achter inschakel hoor ik de pomp niet draaien heeft dit dan ook met eht terugslagklepje te maken?

Nee, dan is er iets met de pomp of een zekering.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RoV70

Oke, zal de zekering eerst checken en daarna de pomp, is de pomp redelijk zelf te vervangen?

francois

ja de pomp is vrij goed te vervangen

als je handig bent

grfr

RoV70

Als ik de knop indruk dan komt de wisser in actie maar ik hoor de pomp niet gaan en er komt dus geen vloeistof dus ik vrees dat de pomp is overleden mits er een pomp zit voor voor en achter want voor werkt het wel.

cas

Citaat van: RoV70 op 11-02-2011 10:50:17
Als ik de knop indruk dan komt de wisser in actie maar ik hoor de pomp niet gaan en er komt dus geen vloeistof dus ik vrees dat de pomp is overleden mits er een pomp zit voor voor en achter want voor werkt het wel.

dit is wat ik even zo snel kon vinden, lijkt mij dat de v70 ook twee pompjes heeft.

http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_product=1185939&ukey_assembly=234181
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

cas

tweedehands kan ook vast geen kwaad, is al een stuk goedkoper. Ik ga voor bepaalde dingen voor nieuw, maar iets als deze zou ik dat niet doen. als de rest van het traject oke is, lijkt me dat de pomp in dit geval ook errug lang mee KAN gaan. dus geen verstopte filters of terugslagklepjes, of slechte sproeikopjes. een pomp die pompt, maar het niet kwijt kan, die gaat gewoon stuk op een keer.

maar idd eerst even doormeten.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

nico2309

advies indien de pomp stuk is niet bij de dealer bestellen maar even bij bijv. Estate Service in Obdam
heb hier begin december een nieuwe pomp gehaald voor ongeveer de helft van de prijs bij de Volvo.

Vervangen is overigens vrij simpel.

gr.

Nicolai

RoV70

Ik ga eerst de terugslagklep en het filter controleren en dan kijken of er stroom komt op de aansluiting, mits dit alles correct is ga ik de pomp bestellen bij Estate Service.

Laserblue

kijk ook eens naar het sproeiertje, die van mij deed het ook niet meer en na wat gefiddel  in het gaatje weer wel  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*