koude voeten aan beide kanten!!

Gestart door jhman, 09-02-2011 22:22:54

Vorige topic - Volgende topic

jhman

Hallo,ik heb een 850/V70 van 11-1998.Nu heb ik koude voeten en de passagier ook,als ik met een stokje in de uitblaasopeningen voor de voeten duw dan komt er even warme lucht.Haal ik het stokje er weer uit dan klappen de kleppen aan beide kanten weer dicht na een paar seconden.Het ventilatortje aan de pas.kant bij de handgreep draait wel,aan bestuurderskant niet.Wie heeft hier een eenvoudige oplossing voor(desnoods klep voor de voeten altijd open laten staan)?Zonder dat ik het hele dashboard moet demonteren??Ik heb de eerst komende weken geen tijd, en koude voeten is niet echt fijn!

alvast bedankt voor de tips,Jeroen

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

jhman

;D helaas kan ik zelf niet breien,anders zou het wel wat zijn.Ik heb trouwens altijd mijn klompen aan dus ook met echte wollen sokken :eusa_snooty:

antraciet

Citaat van: jhman op 09-02-2011 22:22:54
Hallo,ik heb een 850/V70 van 11-1998.Nu heb ik koude voeten en de passagier ook,als ik met een stokje in de uitblaasopeningen voor de voeten duw dan komt er even warme lucht.Haal ik het stokje er weer uit dan klappen de kleppen aan beide kanten weer dicht na een paar seconden.Het ventilatortje aan de pas.kant bij de handgreep draait wel,aan bestuurderskant niet.Wie heeft hier een eenvoudige oplossing voor(desnoods klep voor de voeten altijd open laten staan)?Zonder dat ik het hele dashboard moet demonteren??Ik heb de eerst komende weken geen tijd, en koude voeten is niet echt fijn!

alvast bedankt voor de tips,Jeroen

Hoe heb je je verwarming staan dan alleen op de voorruit?

gr Arjen

jhman

Maakt niets uit hoe ik hem zet,lucht komt er niet uit aan de onderkant!Ook niet als ik hem op "auto" zet.

antraciet

Tandwieltjes van de kleppen gecontroleerd?

jhman

Nog niet,maar er zitten toch aan beide kanten kleppen?Dus die zouden dan allebeide tegelijk stuk gegaan zijn?

antraciet

Citaat van: jhman op 09-02-2011 23:00:50
Nog niet,maar er zitten toch aan beide kanten kleppen?Dus die zouden dan allebeide tegelijk stuk gegaan zijn?

Wordt centraal geregeld. Als ik het goed heb zitten op de kachelmotor een aantal halve maantjes als daar tandjes van ontbreken of er eentje niet pakt dan....

jhman

Oke,maar dan zouden de kleppen toch ook niet even open blijven staan als ik het stokje eruit trek?Ze "vallen" niet echt dicht,maar sluiten langzaam.

antraciet

Schopplaat pass  zijde en dashboardkastje er uit en je hebt goed zicht op je kachelmotor  ;) Maar foutcodes al uit laten lezen?

jhman

Nee nog niet uit laten lezen :eusa_shhh: ik kreeg het dashboard kastje er zo snel niet uit,binnenbak bleef hangen op valbeveiliging van de klep.En ik moet er straks weer mee weg,vandaar.

antraciet

Citaat van: jhman op 09-02-2011 23:11:30
Nee nog niet uit laten lezen :eusa_shhh: ik kreeg het dashboard kastje er zo snel niet uit,binnenbak bleef hangen op valbeveiliging van de klep.En ik moet er straks weer mee weg,vandaar.
???7 of 9 torx en met gepast geweld eruit trekken  ;)

jhman

Oke,ik dacht dat de klep bleef zitten,vandaar dat ik maar even geen geweld gebruikt heb!Ik had er trouwens volgens mij maar 6 schroeven in zitten.

antraciet

6 kan ook maar blijft idd effe hangen gewoon doortrekken heb m er wel 10 keer uit gehad ook ivm gps antenne  ;)

jhman

Zodra ik tijd heb zal ik er naar kijken,nu moet ik eerst nog even pitten(met warme voeten).
Bedankt voor de info,

Jeroen