Truckers Topic

Gestart door LPGLE, 30-11-2010 17:28:39

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: marc-850 op 30-11-2010 21:40:15
Indien je je C(E) rijbewijs niet beroepsmatig gebruikt, hoef je dus geen nascholing te doen. Bij verlenging van je rijbewijs wordt je C(E) gewoon meeverlengt en hoef je (volgens mij) ook geen medische keuring te ondergaan.
Dat ligt er maar net aan of je een medische beperking hebt die geregistreerd staat bij het CBR.  Ik ben dus verplicht om te keuren en ook voor mijn gewone rijbewijs.  krijg dit ook maar voor 5 jaar ipv 10.  Zo kun je dus ook een beperking krijgen voor welke categoriën je wel of niet mag rijden.  In mijn situatie, wel E met personenauto geen E met vrachtwagen.

Jack v

Die medische keuring is verplicht voor c of d ook als je dit niet beroepsmatig gebruikt.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Rob850turbo

maar als je het zelf moet betalen , dan is het niet zo leuk

v40pokemon

Citaat van: Rob850turbo op 01-12-2010 10:34:06
maar als je het zelf moet betalen , dan is het niet zo leuk

Dat is zeker.  :eusa_shifty:

Jack v

Het is wel weer gedeeltelijk aftrekbaar omdat je boven de €1500,- zit.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

LPGLE

Heb vanmorgen nog gebeld met EVO .
Als je minder dan 12 uur per week op de vrachtwagen zit , dan kom je in aanmerking voor de vrijstelling .

Dit moet je regelen op het gemeentehuis . Op je rijbewijs komt dan een code 95 te staan .

Ga , of wil je meer werken als chauffeur (>12 werkuren )  dan ben je alsnog verplicht de 35 uren nascholing te doen .

Rob850turbo

Voor het chauffeurs diploma was destijds ook een vrijstelling van maximaal 12 uur per week.

Ik ben nog nooit aangehouden voor een controle

wepster

Citaat van: v40pokemon op 01-12-2010 09:26:57
Citaat van: wepster op 30-11-2010 18:27:20
wat maakt het uit joh de kosten zijn toch voor de baas enkel je rijbewijs is voor eigen rekening (en dan de keuring ook weer voor de baas )
dus niet druk maken het is gewoon een kwestie van geld zoeken om het transport nog onaantrekkelijker te maken , en dan vinden ze het gek dat er geen hond meer achter het stuur wil zitten op vandaag en dat ze meer dan 50000 chauffeurs tekort komen  :eusa_think:

Niet in alle CAO's is dit zo geregeld...

Vaak wordt er alleen gekeken naar het beroepsgoederenvervoer, maar vergeet de 18000 (w.o. ook inactieve) rijbewijs D-houders niet.
En hoe denk je overigens dat de werkgever deze kosten moet verdienen. Je praat al gauw over een kostenpost van 2500-3000 per kandidaat!
Overigens is dit Europees vastgesteld en niet iets wat alleen voor Nederland geldt.

als je weet wat jij oplevert per uur voor jou baas als chauffeur dan denk ik dat die 2500 tot 3000 euro een lacher is (tuurlijk is het een berg geld ) .
ik heb toender tijd mijn voledige ADR zelf betaald dat was iets van dik 1000 € en naderhand bleek dat ik de rekening gewoon aan mijn werkgever had kunnen geven die had daar voor op gedraaid enkel is het dan wel zo geregeld dat als ik eerder vertrokken was dan de geldigheids duur van mijn ADR dan had hij per jaar een X bedrag mogen terug vorderen daar hij niks meer aan mij kon verdienen voor het bedrijf ( dit zijn de kleine regels in de CAO beroepsgoederen vervoer) .
het is zelfs zo geregeld dat de baas subsidie krijgt voor die 35 uur die hij jou moet laten studeren dus een baas zal er niet rauwig om worden als hij dan weer 5 jaar heeft om je die 35 uur te laten maken .
bij ons in het bedrijf word iedere chauffeur verplicht deze cursus te volgen (dat zijn dubbel zo veel uren) en die opleiding wordt bijna voledig terug gevorder als zijnde beroeps opleiding .
en ja het is europees vast gelegt maar nederland zou nederland weer eens niet zijn om het touw te trekken en als eerste de zaak uit te voeren ;D

UserID6342

Citaat van: Jack v op 01-12-2010 10:06:38
Die medische keuring is verplicht voor c of d ook als je dit niet beroepsmatig gebruikt.
Weet ik, ik heb C ook ;D

LPGLE

Het is toch ieder weekend wel weer raak geloof ik ....
http://www.zie.nl/video/algemeen/Dronken-truckchauffeur-keert-op-snelweg/m1fzvd3fj1pj
http://nieuws.nl.msn.com/binnenlands-nieuws/dronken-poolse-trucker-aangehouden
http://politie.emea.nl/?p=37384

Laat in die 35 uurs nascholing dan ook maar een les dag  'alcohol&verkeer' tot de verplichte lessen behoren , het was toch europees die nascholing .

Ze willen allemaal goedkoop transport , maar je wilt niet weten wat voor gevaren het op deze manier met zich mee brengt .