deze snap ik niet helemaal..

Gestart door Gompiev70xc, 09-02-2011 23:10:59

Vorige topic - Volgende topic

Gompiev70xc

Sedert ik de ABSmodule heb gedemonteerd en geresoldeerd (dat ging primadeluuks) brand zo nu en dan het "check engine"lampje. Steeds vaker "nu" dan "dan", trouwens..  Daarover elders reeds een post gedaan, ik vermoed dat er bij die operatie een vacuumleiding is gescheurd en daardoor valse lucht. Tot nu toe bij inspectie nog niet gevonden waar de boosdoener zit, maarja, het was ook niet echt lekker klusweer..
De laatste tijd merk ik dat het lampje constant brand.. behalve.. ALS HET VRIEST!!! (nu is 'ie dus weer uit!)
Iemand enig idee hoe dat zit??

antraciet

thuur

Thuur zegt: foutcodes uitlezen. Dit is een onbegonnen zoektocht zo.

Gr :D

Gompiev70xc

Dat lijkt mij een zeer goed plan. Alleen heb dat reeds 3x gedaan (a raison van 20,- eu). Daarom zou ik wel zo'n OBD2-lezer willen kopen (voor weinig natuurlijk), kan ik zo vaak uitlezen en resetten als ik maar wil. Heb daar heel eht forum reeds over doorgespit, maar kom vooral zaken tegen over het uitlezen en resetten van 850-ers en vroege X70's.
Ik rij rond in een die gebouwd is in maart 2010, hier en daar wordt geroepen dat die draait op (beperkt) CAN, en dat je met een universele uitlezer van plm 100,- eutjes wel een eind zou moeten komen. Maar tot nu toe niemand die mij hier precies advies over heeft gegeven. :eusa_wall:

Walter

hadden ze nog ergens een doos onderdelen liggen?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

daytonawim

Ik rij rond in een die gebouwd is in maart 2010  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Zit je dan op dit forum niet een beetje verkeerd  8)

Ik snap alleen niet dat ie vanzelf weer uit gaat, als mijn lampje gaat branden
is dat een rit naar de dealer voor het resetten.

Gompiev70xc

:eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle:
tja..de verkoper zei al dat het een van de laatste was die gemaakt hebben..

Afijn: maart 2000, zulen we het daar maar op houden?
Dat van dat lampje wat aan- en adn weer uitgaat: dat wordt wel vaker gemeld (foutmelding blijft wel opgeslagen) en ook door mij waargenomen. Normaal gaat er zo'n klein pitje brandenten teken dat het buiten erg koud is geworden.. bij mij gaat er juist een lampje uit!