startverschillen

Gestart door Red Devil, 13-05-2011 21:32:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Red Devil

Erg vervelend als je twee auto's hebt met dezelfde motor: je gaat namelijk vergelijken.
Het is mij dan ook opgevallen dat de V70 veel rustiger start dan de S70. De S slaat echt met een klap aan terwijl de V in vergelijking bijna zijde zacht start. Het maakt niet uit of dit een koude of warme start is. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn.

Gr.
Ted

Jack v

Pompafsteling/timing. Frisheid van de pomp en verstuivers, en de conditie van de motor natuurlijk.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Red Devil

grappig dat je dat zegt. De V heeft 470k gedraaid en pluimt veel meer dan de S. De S  heeft 340k gedraaid, pluimt niet en is op tijd gezet. De V klimt echter sneller in z'n toeren dat de S.

heeft dit allemaal te maken met de pompafstelling?

gr.
Ted

Jack v

onder andere ja maar er zijn nog veel meer factoren hoor. Het hangt er ook vanaf hoe de auto altijd gebruikt is/word.

Maar een goede pompafstelling  is wel het belangrijkste.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

eelcodehaan

IK herken je 'klacht' wel. Ik heb ook een S70 met 217K op de teller en die start op stopt met een klap(je). Dat voelt voor iemand met een autohart niet goed. Geen olieverbruik, pluimt niet, rijdt verder wel goed, behalve dan dat er een soms een kort piepje ergens in bij de versnellingsbak in de auto te horen is wat ook van invloed is op het toerental. Maar steeds zeer kortstondig. Bij 120,130, 140 km is de motor iets 'stoterig'. Het valt bijna niet op, maar toch.... Doet jouw S dat ook? De distirbutie moet met 240K vervangen worden. Ik denk er aan om de 'operatie' eerder uit te laten voeren. Goed idee?

Red Devil

Bij de S moet het gas veel verder worden ingetrapt dan bij de V. Ik heb ook het idee dat de bediening bij de V allemaal wat soepeler verloopt. De motor loopt verder keurig. Het is wel minder geworden nadat de Vacuumpomp heb vervangen. Vreemde was dat de V het in het begin ook deed en na verloop van tijd steeds soepeler is gaan lopen. Ter info: de V draait iedere dag zo,n 110 km waarvan 90 snelweg. De S draait iedere dag zo,n 150 waarvan 130 snelweg.

Red Devil

het toerenprobleem is opgelost. Vandaag heb ik, omdat ik mij er toch aan ergerde dat de V veel soepeler liep dan de S, alle slangen gecontroleerd. Ik heb daarbij een gat ontdekt in de slang van de turboregelklep naar de turbo. Gelukkig was de slang lang genoeg dus ik heb er een stukje afgeknipt en de hele zaak weer gemonteerd. De S klimt nu ook snel in de toeren en doet eigenlijk niet meer onder voor de V. Lekker gevoel. Het was een heel klain gaatje, dat onder het klemmetje aan de kant van de turbo zat.

Dat de S. van hoorbaarder is dan de V zal ik voorlopig nog maar verklaren door de betere isolatie van de V70N.

Gr.
ted