Stekker temperatuursensor kapot

Gestart door Ruup, 19-03-2011 10:16:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ruup

Hallo forummers! Vorige week heb ik mijn temperatuursensor vernieuwd, daarbij is een stekkertje afgebroken van de kabelboom van de auto. Nu heb ik er zelf een weer een aangemaakt maar deze past niet goed in de stekker van de temperatuursensor, Volvo zou wel een eigen maat gebruiken ??? En op de stekker staan de cijfers 1 en 2 nu voel je hem al aankomen.... ik heb ze niet gezien en ik weet dus niet hoe om hij aangesloten moet worden :-[ Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt Gr Ruben.

elmarconi

Zou niet moeten uitmaken, daar het ding gewoon een weerstand is. Linksom of rechtsom meet je hetzelfde.
--
Autogas Inside . . .

Ruup

Ok dankjewel. :) Ik heb nu dus zelf een vrouwtje aan de kabel van de auto gemaakt, maar het mannetje van de temp. sensor gewoon origineel gelaten. Want dat heb ik het liefste, maar die is dus eigenlijk iets te klein. Volgens mij maakt hij slecht contact want onder het rijden valt de temp. meter ineens weer terug op nul en dan blijf de motor gewoon op constant hoger toerental lopen. Gr.

elmarconi

Citaat van: Ruup op 19-03-2011 10:34:22
Ok dankjewel. :) Ik heb nu dus zelf een vrouwtje aan de kabel van de auto gemaakt, maar het mannetje van de temp. sensor gewoon origineel gelaten. Want dat heb ik het liefste, maar die is dus eigenlijk iets te klein. Volgens mij maakt hij slecht contact want onder het rijden valt de temp. meter ineens weer terug op nul en dan blijf de motor gewoon op constant hoger toerental lopen. Gr.

Dat kan kloppen. De ECU denkt dat 't koud is en verrijkt het mengsel, ergo hoger toerental.
--
Autogas Inside . . .

Ruup

Heb het allemaal even fatsoenlijk gemaakt. Motor trekt nu nog beter dan die al deed met de nieuwe sensor :o
Hopelijk dat ie ook nog wat zuiniger word :-\ Bedankt weer! :eusa_dance: