Draagarmen

Gestart door axelvr, 17-02-2011 12:40:54

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Mijn Meyle HD's zitten nu op 90dkm, Die van Saskia komen in de buurt.
De originele gingen er bij mij met 212dkm vanaf en waren echt op.

riscybeertje

Ik ga ook toch voor orgineel heb eerst 2 draagarmen vervangen waarvan er 1 de rechter al na 500 km door schoot elke keer met remmen en optrekken. Heb er garantie op gekregen en een nieuwe erop gezet en weer hetzelfde euvel telkens bij nat weer of als ikuit de wasstraat kom schiet hij door en weer terug met remmen en optrekken.Dus een 2de ook al kaduuk ook weer rechts. Ik ga van de week  orginele monteren.
Overigens waar ik de draagarmen heb gekocht deden ze niet moeilijk de 1ste keer weet niet de 2de keer als ik terug kom maar ja voor 65 euro per stuk tegen over 176 euro orgineel zal er ook in kwaliteit wel iets zitten.

riscybeertje

Voorgaande bericht zijn draagarmen met 4 bouten door het subrframe heen van een V70 TDi 1997

volvoc70T5

Meyle HD hier 30.000km`s, rubberen bussen al helemaal af.. 4 bouts variant..

riscybeertje

Zo heb zojuist een orginele draagarmvan Volvo vervangen (€ 191.56 incl btw) maar als je goed kijkt zie je het verschil goed aan de bussen bij Volvo zijn de bussen een mm of 2-3 om de rubbers geflenst en bij de after market niet kon bij deze de bussen er zo uit halen.

Einde van de maand de andere ook ff vervangen en gelijk nieuwe bandjes erop en opnieuw de uitlijning laten controleren. Rijdend merk al wel het verschil tijdens remmen en optrekken. Blijft nu al mooi rechtuit gaan. Morgen eens door de wasstraat en kijken wat ie daarna doet.

Gr Peter

dielie850

Ik heb bij mijn auto vorig jaar (voor het verlagen) ze allebei vervangen zullen misschien net 10000 kms eronder zitten en zijn beide finaal versleten het rubber is er op sommige plaatsen gewoon afgekruld.
Ze zijn beide van MOOG.
Heb nu bij estate services PU busjes besteld es kijken of dat wat wordt :D
Groet Jeroen.

Matthieu123

Heeft iemand al ervaring met de draagarmen van bandel? Kost helemaal bijna niks...

razorx

Citaat van: volvoc70T5 op 01-05-2012 18:34:38
Wel correct gemonteerd: Dus de bouten pas aangedraaid terwijl de draagarmen in belaste toestand zijn?
Deze 30dkm is extreem kort.

volvoc70T5

Citaat van: razorx op 02-05-2012 21:45:57
Citaat van: volvoc70T5 op 01-05-2012 18:34:38
Wel correct gemonteerd: Dus de bouten pas aangedraaid terwijl de draagarmen in belaste toestand zijn?
Deze 30dkm is extreem kort.

allemaal gedaan, nu betreft het wel de 4 bouts variant, dus de arm staat altijd gelijk aan het subframe..
(je klemt de bus er niet tussen..)
ben er zelf best wel teleurgesteld over ook..

j3r03n

Ik heb even moeten zoeken maar uiteindelijk 2x Meyle HD besteld voor 75,- per stuk. Dat vind ik een hele nette prijs, hoewel dat natuurlijk nog moet blijken ;D.

Voor wie ook opzoek is naar Meyle HD draagarmen: www.gc-fahrzeugteile.de (transport 13,40 totaal met een max. van 10kg).
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

j3r03n

Just to be sure.. Moet ik de nieuwe draagarm onder druk zetten zodat het rubber verschuift (onderste blauwe ring)? Ik zie geen andere manier om hem ver genoeg omhoog te krijgen zodat de bout erin past.

Hengeveld

-D©©©L-

Je mag het hoesje voorzichtig iets naar beneden drukken om voldoende vrije lengte voor het vastzetten in het fuseestuk te krijgen.
Overdrijf het niet, je kan de dichting beschadigen als je hem te ver naar beneden drukt.
Niet op de kogel slaan bij het monteren, hij moet er vrij makkelijk in schuiven. De truuk is zorgen dat ie onder de goede hoek het gat in gaat.

enne.. je foto staat op de kop.

Hengeveld

Citaat van: -D©©©L- op 13-05-2012 14:18:23
enne.. je foto staat op de kop.
Nee, hij heeft het over de onderste blauwe ring, dus als je de foto omdraait klopt de tekst niet meer ;)

j3r03n

Beetje verwarrende foto idd. Ik kan het rubber van de nieuwe draagarm dan net zover naar beneden drukken als de oude draagarm neem ik aan? Ik ga het voorzichtig proberen..